Heeft iemand een cadeautip voor een meisje dat zes wordt?
Ben op zoek naar een leuk voorleesboek (is de NEEhoorn leuk?) en nog wat kleins om mee te spelen erbij.
Ik had voor ons buurmeisje een knutsel setje van de action en kralen met draad en armband sluitingen bij de wibra. Ze vond het helemaal mooi en heeft al een ketting en armband voor onze dochter ervan gemaakt, dus geloof dat het wel in de smaak viel.
Gaan! Lees bijna alleen maar voordelen in je post.
We gebruikten eerst de maxicosi die je ook op je kunderwagen kan vastklikken. Vond dat in het begin ook wel echt handig fat hij er niet uit moest voor even snel in en uit de wagen. We hebben nu hij 4 maand is een tweede stoel gekocht (want ik ga ook weer bijna werken dus gebruiken weer twee wagens) voor in de andere wagen die dan meegroeit tot 4 jaar. Zodra hij uit de maxicosi gegroeid is kopen we zon tweede draaibare meegroeistoel.
Ik zou nog even updaten mbt maxicosi in het vliegtuig. Vond het echt wel handig op zich. Alleen niemand van het pwrsoneel was het gewoon dat een stoeltje mee op de vlieger moest. Moest allemaal nog eens nagevraagd worden aan iemand met meer ervaring etc. Maar is gelukt. Paste wel echt maar heel nipt in de stoel van het vliegtuig (tui kortw afstand). De persoon voor ons kon ook zijn stoel niet achteruit zetten bijvoorbeeld wn qua breedte moest hij geen mm breder zijn bijvoorbeeld. Maar al bij al voor een kleine baby wel handig vond ik. Hij heeft er lekker in geslapen en kon hem ook zo liggend flesje geven. En ik had mijn handen vrij voor iets uit de tas te nemen of een glesje te maken bijvoorbeeld.
Het lijkt me in ieder geval belangrijk om snel te gaan handelen, om zo zelf ook niet constant in angst te zitten of dat er nog wat ergers gebeurt. Een gedragstherapeut erbij halen lijkt me een goede optie? Honden communiceren en waarschuwen vaak voordat er iets gebeurt dmv houding en geluid (grommen), maar een kind kan hem nog niet goed lezen en interpreteren. Maar kan je de boel altijd in de gaten houden is dan denk ik ook belangrijk.
Mijn dreumes is wat lomp nu, en wil af en toe op de hond klimmen of staat op z’n poot. De hond loopt gelijk weg of moppert dat hij het niet fijn vindt. L snapt dit uiteraard niet en dus is het aan mij als roedelleider om te zorgen dat ze dit niet meer doet en het te voorkomen. Ik herhaal elke keer bij L wat niet mag en wat ze wel mag doen. Als ik zie dat de hond te veel geprikkeld is, doordat ze bijvoorbeeld veel huilt dan zorg ik dat hij even ergens rustig kan liggen. Ik laat die van ons nooit alleen met de hond, ook al hebben wij geen problemen gehad.
Ja de Neehoorn is geweldig. Ook nog leuk voor later als ze het zelf kunnen lezen. Hier lag ze steeds in een deuk om de kus mijn kont hond in het boek.
Ik zou t zelf wel aandurven. Filmpjes, snacks, wat vaker stoppen tussendoor. Moet te doen zijn toch. Of anders misschien zonder N gaan? Kan je zelf misschien ook wat meer van het park enzo genieten.
Ik heb een baby van 1 maand oud en ik neem haar graag in de draagzak om een stuk te wandelen. Alleen wat doe je een baby van 1 maand aan als de temperaturen warmer van 25 graden zijn en je wil dragen om te wandelen? Ik wil namelijk liever niet dat haar armpjes in de zon zitten, maar een longsleeve shirt en sokjes/slofjes lijken mij zo warm. Ze draagt vandaag bijv een korte mouwen romper met een overgooier en sokjes.
Korte mouwen romper met een dun vestje erover?
Op hele warme dagen doe ik ze alleen een romper aan in de draagzak en armpjes en beentjes goed insmeren + zonnehoedje op.
Bij K. deed ik ook wel eens een hydrofiel tussen ons in op de hele warme dagen en dan haar alleen in een luier trouwens (die is van begin juli).
Goed punt, dat van de roedel leider, misschien hadden wij moeten zien dat de hond niet op zijn gemak was. Heb al even zitten googlen op gedrag en ga daarmee aan de slag. Het liefst maak ik afspraken met m’n kind mbt de hond, maar dat kan nu nog niet helaas! Laat ze ook nooit alleen met elkaar hoor, het blijft toch een beest… hoe lief we hem ook vinden.
Mijn hond zijn mand ligt in de gang en in de zomer in de tuin. Als hij daar zelf gaat liggen doe ik de deur dicht zodat hij kan rusten. Ook als ik even geen tijd heb om op te letten ligt hij daar. Mijn hond is helemaal gek van de kinderen maar hij is groot dus wil geen risico nemen. Maar bij mij zou die wel gelijk weggaan bij happen/grommen.
Je mag mij wel een pb sturen als je vragen hebt! Onze hond heeft een gedrags training gehad (en wij ook) nadat hij uithaalde naar een van de kinderen. En ik heb veel gehad aan onze gedrags coach, je kunt haar volgen op insta en zij doet ook telefonische consulten!
Onze baby heeft vandaag voor het eerst een oefenhapje gekregen. Op het CB zeiden ze dat het tegenwoordig zo is dat ze eerst met groenten beginnen en daarna pas een keer met fruit zodat de baby’s eerst wennen aan iets wat niet zoet is. Ik vraag me af of ik dit advies wel zou opvolgen want een fruithapje in de ochtend en een groentehapje in de namiddag vind ik best aannemelijk klinken. Kan ik dit ook gewoon doen of is het wel beter om maar één smaak per dag aan te bieden en dan alleen groente voor nu?
Mijn consultatiebureau zei dat eerst alleen groente alweer achterhaald is🤷♀️
Dus ik doe alles maar een beetje door elkaar, ik heb ook gewoon alles leren eten ondanks de Liga met sinaasappelsap als eerste hapje😅
Volgens mij maakt het echt geen bal uit dit zijn echt van die dingen waar je je als jonge moeder helemaal op kunt blindstaren (heb ik ook net zo gedaan!) en die uiteindelijk in the grand scheme of things echt niet uitmaken. Ook omdat echt iedereen het anders doet en elk cb iets anders aanraadt. Als jij 1x fruit en 1x groente goed vindt klinken (ik wel): lekker proberen! Je merkt vanzelf wel of je kindje het een goed idee vond
‘Nee nee nee’ en demonstratief het hoofd wegdraaien (en zo een beetje omhoog, lekker uit de hoogte) is hier het nieuwe ‘bah’.
Met hoeveel maanden zijn jullie begonnen met hapjes? Op internet lees ik veel 6 maanden, want beter voor de darmen. Maar iedereen om mij heen vindt dat raar geloof ik Met als voornaamste argumenten dat het beter zou zijn voor allergieën en dat het nog maar kleine hapjes zijn.
Consultatiebureau heb ik ook niets aan, zij zeiden dat we geen rekening ermee hoefden te houden dat hij te vroeg is geboren?? Klopt volgens mij ook niets van.
Laatst ging het hier over wat je voor je kind gebruikt in het zwembad. Nu was ik vandaag zwemmen met m’n kind, maar hij wilt de swimtrainer niet meer aan. Zijn die puddle jumpers er ook vanaf 11 kg? Of iemand nog andere tips waar hij goed vrij in kan bewegen?
Ik dacht altijd dat je bij een te vroeg geboren baby moest telen vanaf de uitgerekende datum? Dus alsje bij 4 maanden zou willen starten bij gecorrigeerd 4 maanden.
Ik zou doen wat goed voelt. Wij zijn met K. een paar dagen voor ze 6 maanden was gestart. Kwam zo uit omdat mn man dan thuis was en we graag wilden starten. Wij hebben bij haar Kleintjes gevolgd (stukjes) en dan is het heel belangrijk dat ze goed kunnen zitten in een stoel. Dat kunnen ze met 4 maanden echt niet over het algemeen.
Het verhaal met allergieën is een beetje uit zn verband getrokken, heb even geen goede bron bij de hand maar geloof dat het onderzoek zegt dat starten tussen de 4-11 maanden met bv pinda of ei aanbieden de kans op allergieën verkleind. (Als iemand het precieze antwoord weet, correct me;)). Tussen en niet met. Als er in de directe familie echt heftige allergieën zijn wordt het geloof ik we aangeraden iets eerder te starten met bepaalde allergenen.
Ja, ik vond het maar suf van het CB. Inderdaad maar eigen plan trekken.
Lastige is dat mijn man nog gevoeliger is voor de argumenten van onze omgeving en er ook gewoon heel veel zin in heeft. Misschien maar er samen een keer rustig voor gaan zitten en kijken of we tot een compromis kunnen komen.