Tips, ervaringen & aanraders #4

Jaaa ik ga ook dit weekend een klein stukje proberen, lijkt me zelf ook zo gezelligšŸ˜

2 likes

Nike heeft een fijne zwangerschapssportlegging, schijnt niet door en is rond 60 euro😬. Ik heb ook een legging van Oysho, maar vind de kwaliteit (niet altijd even netjes gestikt) minder dan de Nike.

Heb vanochtend even de huisarts gebeld en die zeiden dat ook idd! K. had dit dus helemaal niet en die heeft toch 14 maanden borstvoeding gehad. Blijf het zo fascinerend vinden hoe dingen zo kunnen verschillen per kind van dezelfde ouders haha.

@kali een lekkere olie of creme voor de buik is zeker leuk. Bio-oil is ook fijn om je buik mee in te smeren vind ik. En specifiek voor de zomer; een goede zonnebrandcreme factor 50 vanwege het risico op zwangerschapsmasker of bv een mooie zonnehoed. Een grote mooie fles voor drinken, want goed drinken is nu extra belangrijk en ook straks als de baby er is. Of als je wat meer budget hebt een bon voor een zwangerschapsmassage later in de zwangerschap erbij.

2 likes

Ik heb hier volgens mij wel eens wat voorbij zien komen ovet een Hamilton buggy. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze?

https://shop.action.com/nl-nl/p/8719925240119/hamilton-s1-magicfold-r-buggy

Wij willen binnenkort op vakantie met onze dochter (14 mnd) en dan willen we niet onze zware dure Joolz meenemen. Die Hamilton van de link leek me wel wat?

Lodger slaapzak is een succes :+1: Mijn man wil hem nu ook in volwassenen versie, hij is jaloers :joy:

5 likes

Geen ervaring met de hamilton maar als je met het vliegtuig gaat misschien iets om rekening mee te houden bij je keuze; een paraplubuggy mag je meenemen tot aan de gate, dit soort buggy’s niet die moet je bij de bagagedropoff inleveren.

Deze specifieke buggy kan bij de meeste maatschappijen mee als handbagage dis ook tot de gate (altijd ff checken met de afmetingen vd maatschappij zelf), maar dat gaat we vaak ten koste van je andere handbagage (als je maar 1 stuk mag).

Niet perse. Wij hadden een buggy van Chicoo een vrij standaard buggy en die mocht altijd gratis mee tot aan de gate. Pas daar werd het ingenomen en bij de ruim bagage gezet. Soms kregen we het bij uitstappen weer retour en anders op de bagageband. @Lilo

1 like

@Suikerklontje en @Broodrooster Ging er vanuit dat deze wel mee kon idd maar wij vliegen waarschijnlijk met Transavia en daar zie ik wel heel specifiek genoemd staan dat paraplubuggys mee mogen tot aan de gate. Ik ga het maar ff bij ze navragen! Zie het niet zitten om een dreumes van 14 maanden 2 uur lang in mn armen te houden :sweat_smile:

Even denken waar wij afgelopen jaren mee hebben gevlogen: KLM, turkish airlines, Transavia, easy jet en mochten alle keren de buggy meenemen tot aan de gate. Misschien geluk gehad. We kwamen meestal wel erg op tijd aan, misschien deden ze daarom wel makkelijk voor ons.

@Lilo het is vaak ook een beetje mazzel hebben met de persoon aan de incheckbalie, als die zo’n label geeft is het daarna vaak geen probleem meer. En volgens mij verschilt het ook nog per vliegveld met hoe streng ze zijn. Vriendin van mij was tot vorig jaar purser bij Transavia en weet van haar dat het ook ligt aan hoe vol een vlucht zit qua hoe streng ze zijn. Op volle vluchten mag bv ook maar een x aantal handbagekoffertjes, omdat die alleen in de opbergruimte boven passen en niet onder de stoel. Dus dan moet je je koffertje bij de gate alsnog afstaan en kun je die op de bestemming bij de bagageband weer ophalen. Dus op tijd zijn loont vaak ook idd.

Maar @Lilo als de afmetingen binnen de handbagage afmetingen passen van Transavia zou je hem sowieso als handbagage mee mogen nemen. Alleen ik weet even niet hoe streng ze momenteel bij Transavia zijn met het aantal stuks handbagage. Ik heb daar in het verleden wel eens gehad dat ik moest laten zien dat de camera die los om mijn schouder hing in mijn rugzak paste anders mocht niet alles mee als handbagage…

Wat ik zelf trouwens nog mee zou nemen in de keuze voor een buggy: kan de zitting helemaal plat. Als je haar er overdag dutjes in wilt laten doen is dat wel heel fijn. Wij hebben een chico liteway (vorig jaar speciaal gekocht voor onze eerste vakantie in maart… die dus werd geannuleerd) en die kan echt helemaal plat en er zit een hele grote zonnekap op, die je zelfs nog verder uit kan ritsen. Dat leek me wel handig met dutjes op vakantie zodat we dan niet steeds terug hoefden naar appartement (K. zou toen bijna 9 maanden zijn geweest).

Ja idd wij hadden ook de Chicoo liteway zodat het helemaal plat kon. Was zo chill op vakantie. S bleef erin slapen en wij konden of doorlopen of ergens terrasje pakken.

2 likes

Dat klinkt echt heerlijk! Was ook ons plan…maarja toen gebeurde er iets anders :sweat_smile: en nu doet K. dat echt niet meer, die doet het liefste geen dutje (maar heeft ze wel echt nog nodig) dus buiten de deur al helemaal niet.

1 like

Haha wat leuk hier had mijn man ook die buggy uitgezocht. Veel plezier !

2 likes

Tula free 2 grow voor 70 euro bij van Asten. :scream:
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/buikdrager-tula-2p-free2grow-coast-overcast

3 likes

Ik heb hem gelijk besteld! Thanks voor de tip

1 like

Ik heb een iets andere en ik vind hem heel fijn! Hij is makkelijk mee te nemen. Je kan hem alleen niet meenemen op de fiets, nu is dat voor een vakantie waarschijnlijk niet nodig maar wie weet voor de toekomst wel.

1 like

Bedankt @Lilo voor de tip en @Oprah en @Minnepin voor de ā€˜review’.
Ik had een ander model op het oog van Hamilton maar ga nu deze bestellen, zo goedkoop :flushed:
We gebruiken nu de kinderwagen vrijwel nooit meer, buggy is voornamelijk voor vakantie dus heb ook geen zin om er veel geld aan uit te geven.
Kinderwagen kan dan op marktplaats dus dan kost t per saldo niks, heerlijk :laughing:

1 like

Ik ben naar CuraƧao gevlogen met 2 kinderen (en man uiteraard), is niet zo langs als AustraliĆ« uiteraard. De jongste was toen 3 maanden, de oudste 2. Die van 2 had in principe d’r eigen stoel, maar wilde met stijgen en landen op schoot. Ze was best content met vliegen eigenlijk (en dan hadden wij 1,5 uur gevlogen en toen gingen we weer terug ivm waterproblemen :sob:). Maar wel vermaakt met iPad en beetje rondlopen enz. Ook wel geslapen, dat monotone geluid werkt daar natuurlijk best goed voor.
De kleinste was een groter drama eigenlijk, continu in draagdoek en dan nog huilen en doen. Dus dat vond ik lastiger dan een ouder kindje.

2 likes

Hebben jullie misschien tips om zelfstandig staan te stimuleren? N. is 13maanden en ze staat al een hele tijd aan tafel en zet ook stappen , en dat kan ze ook heel goed. Wij denken zelf dat ze niet zo goed durft te staan. Als we haar willen neerzetten gaat ze heel wild doen en dr beentjes optrekken. Ik weet dat het met de tijd ĆØcht wel komt. Ik wil het ook niet forceren alleen stimuleren. Ik merk namelijk aan haar dat ze heel graag zelf alles wilt doen. Getild worden wilt ze niet, buggy wilt ze niet, draagzak wilt ze niet en kruipen kan niet altijd.

Dit wil mijn vriend ook als onze baby geboren is en Australie weer open is. Ik moet er echt niet aan denken :flushed: vind lang vliegen zonder baby of met de baby’s van anderen al een hel. Laat staan met mn eigen huilende baby

2 likes