Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik denk eigenlijk dat merken van babyspullen in Denemarken hele goede lobbyisten hebben, haha wat apart weer.

1 like

Ah ja sorry ik las niet goed! Zo onhandig, die verschillende versies :sweat_smile:

Omg dit had ik niet geweten als je dit niet hier gezegd had haha. Bedankt voor het voorkomen van een natte maxi cosi :grimacing:

2 likes

Hihi dit soort gebruik ik voor een cliĆ«nt van me haha. Die poept altijd in het water, en vaak (door medicatie enz) ook heel dun. Dus ouders zijn lang bezig geweest de perfecte oplossing te zoeken en dat is een volwassen zwemliier met zo’n broekje geworden haha.
Ze werk echt goed want nu blijft het eh water schoon :crazy_face::see_no_evil:!

2 likes

Je hebt al veel reacties gehad maar wilde toch nog even reageren. Ik ben met 6 maanden begonnen met kleintjes/rapley. Persoonlijk vind ik 4 maanden erg vroeg nog en bij kleintjes bied je het in stukken aan, dat kan pas vanaf 6 maanden.
In mijn omgeving vond bijna iedereen dit ook vreemd. Sommige vroegen helemaal waarom alsof ik me moest verantwoorden wat ik met me kind deed? Beetje apart. M’n schoonzus had wel ook deze methode gedaan en dus later gestart, die was wel heel enthousiast erover. Ik ga bij de tweede ook zeker weer met 6 maanden en kleintjes methode doen.

En over wanneer te beginnen: deze link is al vaker gedeeld door volgens mij @Unquestionable
Vond dit zelf een hele fijne onderbouwing.

https://groenevrouw.nl/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding/

6 likes

Met dit mooie weer ben ik bezig om de zwemgaderobe uit te breiden. Nu dacht ik zo’n UV pakje is wel handig voor buiten in het badje.
Wat is handiger, een volledig pak of een shirtje met broekje. En lange mouwen of korte mouwen? Hoe meer stof hoe meer bescherming natuurlijk maar wordt dat niet snel koud? en is het niet lastig om aan/uit te trekken als het nat is?
zoveel keuzes :thinking:
Dochter is 7 maand trouwens.

Ik ga voor een broekje met los shirt en lange mouwen!
Ik heb niet zo veel met badpakjes, omdat op het strand dan het zand echt o-ve-ral zit, en dat lijkt me zo schuren op de buikjes… En met een los ding kunnen ze ook nog eens alleen het broekje aan :slight_smile:
Toen T klein was gingen we ook veel fietsen en het is zulk luchtig spul, dat we hem (op de fiets in zuid Frankrijk) dan ipv een thirt gewoon een uv shirt aan deden - met lange mouwen dus.
Het droogt suuuuper snel dus echt koud is het niet!

2 likes

Fijn dat het snel droogt, dan ga ik op zoek naar een mooi setje :smiley:

1 like

R. krijgt ineens borstvorming. Haar tepels zijn in een week tijd stuk groter geworden en echt beetje opgezet en ook haar borsten in het algemeen. Nou lees ik online dat dit kan komen door hormonen vd moeder, maar dat gaat over de eerste weken na de geboorte. R. is volgende week 6 maanden.

Herkennen andere dit pas rond deze leeftijd?

Vanaf wanneer deden jullie je baby op de fiets, in kinderzitje voorop? J is bijna 10mnd en kan goed zelfstandig zitten, maar ze kan nog niet zelf van lig naar zit

Wel eens gehoord van borstontsteking bij babies… je kan uit voorzorg de huisarts bellen :face_with_monocle:

Heeft iemand tips voor fijne positie sportkleding? Ik weet dat de lulu lemon align in een maat groter fijn is. Maar als het goedkoper kan dan 110 euro hoor ik het graag :partying_face: net voor de zoveelste keer ruzie gemaakt met mijn vriend voor het sporten omdat ik me lelijk voel in mn te kleine kleding

Mmm dat klinkt niet fijn! Ik voel verder niks geks en het is ook niet rood enzo. Ze is wel gewoon vrolijk (ondanks doorkomend tandje en dus openliggende luieruitslag) alleen vannacht was ze een draak. Niet zo zeer pijn, maar bij me willen zijn en dan niet gaan slapen maar lekker tegen me aan trappelen enzo :sweat_smile:

Ga morgen sowieso wel ff de vraag ook neerleggen bij huisarts, der droge plekken waarvoor we een tijd geleden daar zijn geweest komen nu ook terug (op andere plekken) dus vraag me toch af of het niet iets anders is (zeker icm dat dit ineens op komt).

@Superkonijn @Tokio als ze goed en stevig zelfstandig blijven zitten is het volgens mij oke. Hoeft volgens mij niet per se zelf van lig naar zit te kunnen komen. K. kroop en bleef goed zitten als je haar neerzette, maar kwam nog niet zelfstandig tot zit dat kwam echt pas een tijd later bij haar. Vanaf dat ze een maand of 7,5-8 was (toen kocht ik mn fiets) kleine stukjes hier in het dorp gedaan en zo steeds meer.

3 likes

Jaaa ik ga ook dit weekend een klein stukje proberen, lijkt me zelf ook zo gezelligšŸ˜

2 likes

Nike heeft een fijne zwangerschapssportlegging, schijnt niet door en is rond 60 euro😬. Ik heb ook een legging van Oysho, maar vind de kwaliteit (niet altijd even netjes gestikt) minder dan de Nike.

Heb vanochtend even de huisarts gebeld en die zeiden dat ook idd! K. had dit dus helemaal niet en die heeft toch 14 maanden borstvoeding gehad. Blijf het zo fascinerend vinden hoe dingen zo kunnen verschillen per kind van dezelfde ouders haha.

@kali een lekkere olie of creme voor de buik is zeker leuk. Bio-oil is ook fijn om je buik mee in te smeren vind ik. En specifiek voor de zomer; een goede zonnebrandcreme factor 50 vanwege het risico op zwangerschapsmasker of bv een mooie zonnehoed. Een grote mooie fles voor drinken, want goed drinken is nu extra belangrijk en ook straks als de baby er is. Of als je wat meer budget hebt een bon voor een zwangerschapsmassage later in de zwangerschap erbij.

2 likes

Ik heb hier volgens mij wel eens wat voorbij zien komen ovet een Hamilton buggy. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze?

https://shop.action.com/nl-nl/p/8719925240119/hamilton-s1-magicfold-r-buggy

Wij willen binnenkort op vakantie met onze dochter (14 mnd) en dan willen we niet onze zware dure Joolz meenemen. Die Hamilton van de link leek me wel wat?

Lodger slaapzak is een succes :+1: Mijn man wil hem nu ook in volwassenen versie, hij is jaloers :joy:

5 likes

Geen ervaring met de hamilton maar als je met het vliegtuig gaat misschien iets om rekening mee te houden bij je keuze; een paraplubuggy mag je meenemen tot aan de gate, dit soort buggy’s niet die moet je bij de bagagedropoff inleveren.

Deze specifieke buggy kan bij de meeste maatschappijen mee als handbagage dis ook tot de gate (altijd ff checken met de afmetingen vd maatschappij zelf), maar dat gaat we vaak ten koste van je andere handbagage (als je maar 1 stuk mag).

Niet perse. Wij hadden een buggy van Chicoo een vrij standaard buggy en die mocht altijd gratis mee tot aan de gate. Pas daar werd het ingenomen en bij de ruim bagage gezet. Soms kregen we het bij uitstappen weer retour en anders op de bagageband. @Lilo

1 like