Tips, ervaringen & aanraders #4

@Suikerklontje en @Broodrooster Ging er vanuit dat deze wel mee kon idd maar wij vliegen waarschijnlijk met Transavia en daar zie ik wel heel specifiek genoemd staan dat paraplubuggys mee mogen tot aan de gate. Ik ga het maar ff bij ze navragen! Zie het niet zitten om een dreumes van 14 maanden 2 uur lang in mn armen te houden :sweat_smile:

Even denken waar wij afgelopen jaren mee hebben gevlogen: KLM, turkish airlines, Transavia, easy jet en mochten alle keren de buggy meenemen tot aan de gate. Misschien geluk gehad. We kwamen meestal wel erg op tijd aan, misschien deden ze daarom wel makkelijk voor ons.

@Lilo het is vaak ook een beetje mazzel hebben met de persoon aan de incheckbalie, als die zo’n label geeft is het daarna vaak geen probleem meer. En volgens mij verschilt het ook nog per vliegveld met hoe streng ze zijn. Vriendin van mij was tot vorig jaar purser bij Transavia en weet van haar dat het ook ligt aan hoe vol een vlucht zit qua hoe streng ze zijn. Op volle vluchten mag bv ook maar een x aantal handbagekoffertjes, omdat die alleen in de opbergruimte boven passen en niet onder de stoel. Dus dan moet je je koffertje bij de gate alsnog afstaan en kun je die op de bestemming bij de bagageband weer ophalen. Dus op tijd zijn loont vaak ook idd.

Maar @Lilo als de afmetingen binnen de handbagage afmetingen passen van Transavia zou je hem sowieso als handbagage mee mogen nemen. Alleen ik weet even niet hoe streng ze momenteel bij Transavia zijn met het aantal stuks handbagage. Ik heb daar in het verleden wel eens gehad dat ik moest laten zien dat de camera die los om mijn schouder hing in mijn rugzak paste anders mocht niet alles mee als handbagage…

Wat ik zelf trouwens nog mee zou nemen in de keuze voor een buggy: kan de zitting helemaal plat. Als je haar er overdag dutjes in wilt laten doen is dat wel heel fijn. Wij hebben een chico liteway (vorig jaar speciaal gekocht voor onze eerste vakantie in maart… die dus werd geannuleerd) en die kan echt helemaal plat en er zit een hele grote zonnekap op, die je zelfs nog verder uit kan ritsen. Dat leek me wel handig met dutjes op vakantie zodat we dan niet steeds terug hoefden naar appartement (K. zou toen bijna 9 maanden zijn geweest).

Ja idd wij hadden ook de Chicoo liteway zodat het helemaal plat kon. Was zo chill op vakantie. S bleef erin slapen en wij konden of doorlopen of ergens terrasje pakken.

2 likes

Dat klinkt echt heerlijk! Was ook ons plan…maarja toen gebeurde er iets anders :sweat_smile: en nu doet K. dat echt niet meer, die doet het liefste geen dutje (maar heeft ze wel echt nog nodig) dus buiten de deur al helemaal niet.

1 like

Haha wat leuk hier had mijn man ook die buggy uitgezocht. Veel plezier !

2 likes

Tula free 2 grow voor 70 euro bij van Asten. :scream:
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/buikdrager-tula-2p-free2grow-coast-overcast

3 likes

Ik heb hem gelijk besteld! Thanks voor de tip

1 like

Ik heb een iets andere en ik vind hem heel fijn! Hij is makkelijk mee te nemen. Je kan hem alleen niet meenemen op de fiets, nu is dat voor een vakantie waarschijnlijk niet nodig maar wie weet voor de toekomst wel.

1 like

Bedankt @Lilo voor de tip en @Oprah en @Minnepin voor de ā€˜review’.
Ik had een ander model op het oog van Hamilton maar ga nu deze bestellen, zo goedkoop :flushed:
We gebruiken nu de kinderwagen vrijwel nooit meer, buggy is voornamelijk voor vakantie dus heb ook geen zin om er veel geld aan uit te geven.
Kinderwagen kan dan op marktplaats dus dan kost t per saldo niks, heerlijk :laughing:

1 like

Ik ben naar CuraƧao gevlogen met 2 kinderen (en man uiteraard), is niet zo langs als AustraliĆ« uiteraard. De jongste was toen 3 maanden, de oudste 2. Die van 2 had in principe d’r eigen stoel, maar wilde met stijgen en landen op schoot. Ze was best content met vliegen eigenlijk (en dan hadden wij 1,5 uur gevlogen en toen gingen we weer terug ivm waterproblemen :sob:). Maar wel vermaakt met iPad en beetje rondlopen enz. Ook wel geslapen, dat monotone geluid werkt daar natuurlijk best goed voor.
De kleinste was een groter drama eigenlijk, continu in draagdoek en dan nog huilen en doen. Dus dat vond ik lastiger dan een ouder kindje.

2 likes

Hebben jullie misschien tips om zelfstandig staan te stimuleren? N. is 13maanden en ze staat al een hele tijd aan tafel en zet ook stappen , en dat kan ze ook heel goed. Wij denken zelf dat ze niet zo goed durft te staan. Als we haar willen neerzetten gaat ze heel wild doen en dr beentjes optrekken. Ik weet dat het met de tijd ĆØcht wel komt. Ik wil het ook niet forceren alleen stimuleren. Ik merk namelijk aan haar dat ze heel graag zelf alles wilt doen. Getild worden wilt ze niet, buggy wilt ze niet, draagzak wilt ze niet en kruipen kan niet altijd.

Dit wil mijn vriend ook als onze baby geboren is en Australie weer open is. Ik moet er echt niet aan denken :flushed: vind lang vliegen zonder baby of met de baby’s van anderen al een hel. Laat staan met mn eigen huilende baby

2 likes

Ik vond dat bassinet echt mega kut. Maar de mijne haatte het liggen

1 like

Wij deden dat toen ze 9 maanden was. Volgens mij kon ze toen nog niet zelfstandig in zit komen, maar ze zat wel stevig. Is toch ook niet erg als ze nog niet zelfstandig tot zit kan komen om dr in een fietsstoeltje te zetten? Neem aan dat ze ook in een stokke oid zit aan tafel? Ik zou gewoon lekker gaan fietsen met dit weer, zo leuk!

@Karl_Lagerfeld ik heb er nog 1 vd HM van vorige zwangerschap. Wel tevreden mee, maar nooit echt mee gesport. Alleen yoga en skeeleren.
Misschien kan je op Vinted ofzo een 2e hands lulu lemon goedkoop kopen?

Ik vond vliegen met baby’s echt heel kut, sorry. We zijn 3x met ze weggeweest (laatste keer waren ze 14 maanden) en ik was elke keer blij dat we maar een paar uur hoefden. Mijn grootste tip is om een aparte stoel voor je kind te boeken want het is het echt vreselijk om ze steeds op schoot te hebben en op die 40 vierkante centimeter die je overhoudt dan ook nog te entertainen.

2 likes

Nou als je geluk hebt is je baby anderhalf voor die grenzen opengaan haha. Wij hebben een bruiloft daar in april 2022 en het ziet er naar uit dat we daar niet eens heen kunnen. Hopelijk gaan ze snel even normaal doen daar, haha.

Maar ik heb veel filmpjes op YouTube gekeken over reizen met kinderen, daar kun je best veel tips vinden! Wij gaan waarschijnlijk met mijn ouders, scheelt weer de helft.
En ik denk dat ik dan een nachtje ergens halverwege wil bijtanken. Want geen idee hoe ik voor een kind moet zorgen als ik zelf omval van vermoeidheid.

1 like

Ja daar twijfel ik dus ook over. In een keer door is ook wel fijn. En de jetlag wordt ook leuk. Het scheelt natuurlijk wel dat je daar naar familie gaat en die kunnen oppassen terwijl jij midden op de dag in slaap valt. Heel anders dan wanneer je gewoon op vakantie gaat.

En jaaaa het erge is dus dat al die AustraliĆ«rs helemaal fan zijn van de dichte grenzen en doodsbang zijn dat er buitenlanders het virus komen brengen. Zelfs 2022 is misschien niet mogelijk, wat echt belachelijk is. Mijn kind kan straks al lopen voor hij z’n grootouders heeft ontmoet (nee zij zijn geen fan van het beleid haha).

1 like

S is nu 4 maar vanaf dat hij 10 weken oud was zijn we ontzettend vaak op vliegvakantie geweest. Verste was voor ons naar Saoedi-ArabiĆ« was in totaal iets van 10 of 11 uur ( icl stop op istanbul). Hij was toen net 2. Gaat eigenlijk altijd goed. Weet niet waarom, haha. Maar denk goed voorbereiden. iPad en speelgoed mee. Had altijd 2-3 kleine cadeautjes ingepakt mee die gingen dan een voor een open. iPad met gedownloade filmpjes of spelletjes. En idd een koffer waar hij op kon zitten en trok ik dan zelf naar voren. Vond hij geweldig. 20 uur is idd wel een stuk langer, maar zorg voor een plek of vooraan of achteraan beetje in de buurt van dr wc’s want je hebt daar ook wat meer loopruimte voor je kleine.

1 like

Ik vond het heel erg meevallen! Wij gingen naar AziĆ« en hadden een vlucht van 13 uur met overstap, en daarna nog een binnenlandse vlucht. We hadden stoelen met zo’n bassinet, maar L was toen al bijna een jaar en blijven zitten/liggen was wel een ding :sweat_smile: Dus we wisselden af met haar in de draagzak. Toch was dat bassinet wel handig want dan heb je toch af en toe even je handen vrij. Een eigen stoel is nog beter maar dat is wel prijzig, zeker op zo’n lange vlucht. L heeft zich prima vermaakt en gewoon helemaal niet gehuild. Wij hadden inderdaad ook een tablet met gedownloade filmpjes erop mee.

Zodra het kan gaan wij ook weer die kant op, nu met z’n vieren :blush: Deze zomer gaan we ook met het vliegtuig op vakantie (binnen Europa), ben benieuwd hoe het gaat met N!

@Oprah @Minnepin is deze buggy ook geschikt voor baby’s die nog niet kunnen zitten? Wij gaan dus op vakantie maar N kan tegen die tijd nog niet zitten, ze is dan zes maanden. Ik zag al dat deze buggy wel goed plat kan, en er staat bij vanaf ongeveer zes maanden, maar vraag me af of ze dan niet helemaal wegzakt ofzo omdat ze nog vrij klein is. Zou zo handig zijn om wel iets van een buggy te hebben op vakantie ipv alleen de draagzak.

2 likes