Tips, ervaringen & aanraders #4

Oh die geef ik I ook. Maar misschien hebben ze idd ook wel druppeltjes voor J. Ga daar eens naar kijken.

Ik hield de richtlijnen van het Voedingscentrum aan.

1 like

Over vitamines gesproken, geven jullie je kindjes iets van extra vitamines? En zo ja, vanaf wanneer?

Wij geven natuurlijk vitamine D druppels maar sinds een paar maanden ook omega. Gelukkig vindt ze het heel lekker.

Deze

4 likes

Wij gebruiken deze ook! Pak hem zelf ook haha. Maar geef de kids geen extra vitamine D bij

Nee volgens mij hoeft dat ook niet hoor. Maar M. is 1 jaar, dus ze mag maar de helft van de dosering en dan zou ze niet genoeg vitamine D binnenkrijgen volgens mij.

Vanaf geboorte was het dacht ik vitamine K en vitamine D.
En vanaf zijn 1e begonnen aan multivitamines. Ik kijk altijd bij Holland en Barret wat mij bevalt. Niet een vast ding. Zoontje heeft koemelkallergie en dat wisten we initieel niet en had veel last van diarrree waardoor weinig opnames van vitamines door de darmen en zijn toen hiermee begonnen. Geven het nog steeds want heb het idee dat hij het wel kan gebruiken. Hij is niet de dikste en eet redelijk.

2 likes

Hebben jullie de kraamhulp iets gegeven aan het einde van de kraamweek? Wij hebben echt een fantastische kraamhulp en ik twijfel of het gek is om een doosje merci ofzo te kopen.

Wij hadden toen een pakketje gemaakt van Tony chocolade en Tony chocolademelk. Het was een jonge meid met jonge kinderen en vond dat heel leuk om te krijgen.

Een bos bloemen en een lokale lekkernij vd bakkerij.

Wij hebben gevraagd wat ze wilde. Gelukkig maar want we wilden een fles wijn en chocolade kopen en daar hield ze niet van. Dus toen drop gekocht bij de Kruidvat om de hoek. Ik had hier van tevoren echt niet aan gedacht en op dat moment waren we niet tot meer in staat. Gelukkig was ze er blij mee :’)
Maar anders kan je iets van bloemen bestellen en wat lekkers erbij doen.

Wij hebben ook drie keer iets gegeven. Ritualsbon + parfum voor onze jonge lievelingskraamverzorgster, bloemstukje voor iets oudere en meer afstandelijke vrouw (die me perfect verzorgd heeft verder) en voorleesboek voor degene die net oma was geworden.

1 like

Nee is niet gek, ik kan het altijd waarderen! Als er iets ter sprake is gekomen wat ze leuk vindt kan je daar op inhaken. Heb ooit bij een gezin gewerkt en daar hadden we het over bordspelletjes en dat ik nooit van mijn man kan winnen. Hadden ze een klein bordspelletje voor me gekocht, zo lief. Of ooit een action cadeaubon omdat ik het met die vrouw had over dat we allebei zo fan zijn van action haha. Maar een doosje merci oid kan ik ook altijd waarderen! En als ik niks krijg vind ik dat ook niet gek, haha.

Oh en wat ik zelf altijd heel leuk vind is als ik ook een geboortekaartje krijg! Ik bewaar die ook allemaal haha.

Wat fijn trouwens dat je blij bent met je kraamzorg :blush:

3 likes

Mijn kraamverzorgende had dezelfde voornaam als mijn net geboren dochter, toen hebben wij ook het geboortekaartje mee gegeven :sparkling_heart:

3 likes

Ah wat leuk! En zo toevallig van de naam haha.

1 like

Leuk! Onze kraamzorg bij R. was echt gek op de kerstmokkendie ik had, dus die wilde ik ook voor haar bestelen. Maarja ik beviel op de 1e dag ofzo van de 2e lockdown en alle winkels waren dicht + bijna kerst dus helaas.

@Botsautobob wij hebben beiden keren idd ook een geboortekaartje gegeven en ze gaven allebei aan thuis een plakboek te hebben waar ze die in bewaren met een foto van het kindje (ik had een foto vd kraamzorg met de baby gemaakt en aan ze doorgestuurd).

2 likes

Ja was echt bizar, ik was toen net bevallen en toen belde zij “met R” dus ik zei ‘huh nee je belt voor R, die is net geboren’ :upside_down_face::sweat_smile: maar dat bleek toch niet zo. En toen is ze bij de tweede ook komen kramen en hopelijk straks bij nummer 3 ook. We spreken elkaar ook nog over de app, zo leuk haha

7 likes

Hahaha echt super leuk. En tof dat jullie nog contact hebben!

Ah ja geboortekaartje hebben we haar idd al gegeven! Was ze heel blij mee. En genoeg dingetjes besproken afgelopen dagen waar ik op kan inhaken. Bedankt voor alle tips!

1 like

Oh wat superleuk dit! Dat is echt een one of a kind cadeau.

1 like

Mijn dochter wordt bijna 2 jaar en mijn schoonvader wilt haar graag iets groots (aka mag best wat kosten) geven. Heeft iemand tips voor een leuk cadeau?