Tips, ervaringen & aanraders #4

Trampoline! Of een elektrische auto of tractor.
Of een hele grote mooie houten keuken.

1 like

@Chesirecat je hebt al veel opties gehad maar wij hebben iets gegeven dat hierboven ook al genoemd werd, ze was echt mega ontroerd en dat was wel heel leuk! Ze maakte een opmerking over onze handzeep van Rituals dus we hadden haar een geschenkverpakking gekocht incl. handbalsem en ook hebben we haar een VVV bon gegeven met een mooi bedrag erop. Ik was haar zo enorm dankbaar voor de prachtige week dat ik haar voor m’n gevoel niet genoeg kon bedanken. Ze was ook echt een lieverd.

2 likes

:exploding_head: geen moment bij stilgestaan dat dit een ding is, voel me wel een beetje lullig, maar goed ik zal niet de enige zijn.
Ik heb onze Kraamzorg dus niks gegeven naast een geboortekaartje. Ik vond haar overigens ok, niet fantastisch, maar ook niet verschrikkelijk, mijn man was blij dat ze opgehoepeld was, want kon al dat gebemoei en gehuishoud niet aan :roll_eyes:

1 like

Mijn eerste Kraamzus een kaas, nootjes en wijnpakket. De stagiair een set luxe douchespulletjes. De tweede Kraamzus een woodwick kaars, die had ze bij ons geroken en vond ze heerlijk, vandaar.

Wanneer ging jullie baby/kind voor het eerst bij Opa en Oma (of een andere vertrouwde plek) logeren?

Wij gaan volgend weekend voor het eerst samen een nachtje weg. I is dan ruim 11 maanden. Ik merk dat ik er veel meer last van heb dan gedacht. Tijdens het boeken had ik er heel veel zin in, want het is natuurlijk ook super leuk om even weer gewoon geen mama en papa te zijn voor een avondje en lekker uit eten te gaan, maar hoe dichter we bij de datum komen hoe moeilijker ik het vind. Mijn vriend heeft dat totaal niet, dus dat maakt het niet heel makkelijk. Het voelt ook echt alsof ik een slechte moeder ben dat ik m’n kind straks ‘achterlaat’? Ik weet dat het nergens op slaat want hij blijft notabene bij de mensen bij wie ik me (naast mijn partner) het meest vertrouwd bij voel, maar toch. Meer die dit hadden/hebben?

Weten jullie al of jullie een volledig vrouwenhuis krijgen of komt er een jongetje? :grinning:

Met 7 maanden en vond de ook lastig. De 2e nacht is volgend weekend, en dan is ze ruim 2 (2 jaar en 3 maanden). Heeft dus bijna 2 jaar tussen gezeten voordat we het weer hebben gedaan :scream:. Komt ook door Corona hoor. Vind het nu ook wel weer lastig maar meer omdat ik me schuldig voel dat ik m’n ouders met ons kind ‘opzadel’. Denk dat m’n dochter t leuk vind en ze slaapt ook een stuk beter dan met 7 maanden.

Ja, dit had ik ook. Wij gingen (pre-corona) een weekendje naar Kopenhagen toen H 5 maanden was. Ze was toen bij mijn ouders. Ik zag er enorm tegenop en heb haar ook echt wel gemist. Mijn vriend had nergens last van. Ze heeft een topweekend gehad en wij ook. Mijn ouders ook. Iedereen was dus uiteindelijk blij, maar ik had een steen in mijn maag. Zo zonde en onnodig! Mijn moeder heefr heel veel filmpjes gestuurd en dat heeft me geholpen. Ook hebben we even gefacetimed. Maar de eerste keer was moeilijk, maar nu niet meer. Komend weekend gaan wij naar Rotterdam en logeert ze bij mijn schoonmoeder. Ze is nu bijna 20 maanden en ik heb er zin in. Tuurlijk mis ik haar wel, maar het is ook fijn. Dus even doorzetten, het wordt beter na de eerste keer.

N bleef voor het eerst logeren toen ze vijf maanden was (denk ik, kan ook vier of zes maanden geweest zijn). Ik had er niet zoveel moeite mee, alleen op het moment zelf vond ik het achterlaten even lastig. Maar zodra we in de auto zaten en vrijheid hadden om ergens wat te gaan drinken, muziek zo hard te zetten als we wilden en thuis de hele dag op de bank of in bed door te brengen heb ik er alleen maar van genoten. Ik vind het echt heerlijk en even opladen. Hoop dat jij het ook zo gaat ervaren! :kissing_heart:

1 like

We gaan in een stad bij hun om de hoek slapen haha, dus bij hun zit ik gevoelsmatig dichterbij m’n kind en dat is ook niet het probleem. Hij is daar elke week en slaapt dan ook overdag bij hun en dit gaat altijd moeiteloos net zoals thuis. Hij is gelukkig ook mega makkelijk en gek op zijn Opa en Oma (en tante die nog thuis woont). Mijn ouders hebben ook pleegkindjes die elke maand een weekendje komen, dus ze hebben ook alles voorhanden.

1 like

Ahh maar dat vinden zij toch waarschijnlijk helemaal het einde? Voor hun is het maar een nachtje zo nu en dan eruit. Mijn ouders zeiden dat zij dat om die reden helemaal niet erg zouden vinden.

Ahh ja zo jammer dat moeders hier zoveel last van hebben en vaders (over het algemeen) vrij makkelijk denken: joe, tot morgen :smile: :joy: Zal het proberen. Ik heb al geprobeerd me er onderuit te lullen maar dat idee werd hier thuis niet zo gewaardeerd. Het is een verjaardagscadeau voor mn vriend en die zit zich er mega op te verheugen.

@anon37686689 Dat hoop ik ook! Zag je er ook niet zo heel erg tegenop? Ik denk echt dat ik keihard ga janken als ik hem achterlaat. Moet nu al bijna janken bij het idee dus dat wordt wat :sweat_smile: Misschien maar proberen te denken wat we dan wel kunnen doen. Ook zo zonde als ik er niet van geniet.

1 like

Nee helemaal niet eigenlijk haha (dit voelt nu zelfs een beetje stom om te zeggen). Ik weet niet, ik had gewoon heel erg het gevoel dat we het nodig hadden en sindsdien hebben we het nog een paar keer gedaan. Maar ik kan me jouw gevoel ook goed voorstellen hoor!

Oh ja, wellicht wel fijn om na te denken of je iets zegt over de hoeveelheid foto’s en berichten die je wilt ontvangen. Mijn eigen ouders sturen het liefst elk kwartier een update inclusief foto’s (en daardoor kan ik het dus echt niet loslaten) en mijn schoonouders zijn precies tegenovergesteld (en dat voelt dan ook weer niet fijn) dus misschien is het fijn om daar iets over af te spreken.

Ik snap je. Mijn zoon wordt over niet al te lange tijd 2 en is nog nooit zonder ons ergens wezen logeren. Wel dat we s avonds weggingen en sliep hij daar maar of wij sliepen daar ook, of namen hem daarna mee naar huis, of iemand was alleen een avondje hier.

Dat denk ik ook. En precies dat wat je noemt vond ik ook heel moeilijk allemaal haha. Opvang voelt nu pas echt goed en hij heeft 6 maanden naast ons geslapen. Het blijft toch een kwestie van proberen en ervaren, wat jij ook zegt.

@anon37686689 Haha ik dacht dus ook echt dat ik zo zou zijn, maar niet dus. Maakt het allemaal wel stukken makkelijker, dus voel je daar allesbehalve stom over. Fijn juist! Ze sturen zo nu en dan wel dingen, ook op de woensdag, wanneer hij daar is of zij bij ons zijn en wij op werk. Ik vind dat juist wel fijn, maar na 7 zal hij sowieso in bed liggen dus denk eigenlijk dat het dan nu minder is dan normaal.

2 likes

Ah! Gaan jullie het binnenkort doen? Of ga je het pas doen op het moment dat hij het aangeeft te willen? Zijn ook mensen die dat doen hoorde ik.

1 like

Pas met 20 maanden. Eerder was het niet nodig, en ik had er zelf gewoon nog geen behoefte aan. Door een verbouwing op zolder was het gewoon nodig, maar ook ik vond het toch nog steeds lastig. Een traantje gelaten in de auto en met oma afgesproken dat ze me gewoon appt en belt als er wat was. Ze is er al 2 keer in de week overdag, dus geen reden voor zorgen
maar toch voelde het zo spannend. Vriend vond het allemaal wel prima, maar die slaapt ook gerust door alle nachtelijke huil en spooksessies door. :joy:

1 like

Hier was het een beetje andersom, mijn man kon slecht slapen toen mn dochter uit logeren was haha. Ik had er niet zo moeite mee, al vond ik het die eerste keer ook wel wat spannend inderdaad.

1 like

Ja dat is zo! Dus helemaal stom dat ik dat heb. Voelt toch als een belasting voor ze, m’n moeder werkt ook nog en weet dat ze dr werk zwaar vindt dus dan moet ze haar vrije weekend opgeven. Terwijl ze inderdaad zegt dat ze het leuk vindt.

Ah maar zolang het dan eens sporadisch is zal ze dat toch juist heel leuk vinden. Hebben jullie zo’n band dat ze het anders ook wel zou zeggen?

1 like