Tips, ervaringen & aanraders #4

Nee 3 dagen dus valt in die zin mee! Ben echt steeds 2 uur bezig en hij slaapt ook ineens niet meer door, wat een drama zeg

Kan je niet helpen, maar tot hoe oud zit die van jou nu op het stoeltje voor?

Binnen 3 dagen zou je enige verbetering moeten merken. Doe je het onde begeleiding van het CB? Dan heb je vaak op dag 3 ook even contact (& tussendoor als je dat wil ook natuurlijk!)

1 like

Nee we proberen het nu nog zelf en over 2 weken hebben we contact met het cb en kunnen we eventueel begeleiding krijgen van een pedagoog daar idd! Is het denk jr beter om het gewoon dan te doen?

1 like

Ze is nu 2 jaar en 3 maanden

Ik heb er eentje van Yepp en daar ben ik erg tevreden over.

Had hiervoor een voorzitje van urban iki en die vond ik een beetje te ver naar voren staan daarom ben ik voor een ander merk gegaan.

——

@KaylaRegina Ik ben er ook soort van mee bezig. Alleen heb ik het de eerste avond al opgegeven. Voel me er echt niet prettig bij hem zo heftig te laten huilen. Ging wel weer een week of 2 beter met aan de borst in slaap brengen en hem dan overtillen. Maar dat is nu ook weer helemaal shit. Word een van deze dagen terug gebeld door het CB en zou dan hulp krijgen van de pedagoog. Wil kijken of zij een methode heeft zonder te laten huilen en anders ga ik uitwijken naar een slaapcoach.

2 likes

Ja ik vind het ook echt killing en ben vaak echt 2 uur bezig (met veel gehuil)
 ik hoopte ook dat er echt een andere manier was inderdaad, zo heftig om die kleintjes zo te horen huilen

Oh hier ga ik me eens in verdiepen, heel erg bedankt!

Iemand tips om zonnebrandvlekken uit t-shirt te halen? Heb nu allemaal gelige randjes bij de nek en armen :tired_face:

Het is echt een prachtig boek inderdaad, ik ben het helemaal met je eens dat dit een dikke aanrader is!

1 like

Ik heb een keer gezichtsmaskertjes gegeven maar ook een keer een puzzeltje om op de groep te laten.
Aan eten heb ik ook weleens een klein taartje van de bakker en een doos ijs meegegeven. Ik probeer om ieder jaar iets anders te doen maar die hoeveelheid leidsters is nogal gegroeid de afgelopen jaren dus ik ben ook al teruggevallen op Tony’s, is ook altijd goed toch.

1 like

Hmm even denken
 Dit vind ik als juf altijd wel leuk/lekker:

• Cup a soup met een soepstengel
  • Fruitmand voor in de koffiekamer
  • In de zomer een ijsje (als er een vriesvak is)
  • Wij hadden laatst een kindje die deelde een muntje uit van de plaatselijke ijssalon om daar een ijsje te kunnen halen, vond ik ook een leuk idee! Maar als er veel leerkrachten/leidsters zijn wel aan de prijzige kant misschien.

Eigenlijk maakt het uiteindelijk niet zo veel uit, dat er aan ons wordt gedacht is al leuk (Tony wordt hier ook altijd erg gewaardeerd hoor haha)

4 likes

Hoi! Ik ga van de week een hele dag op een kindje van bijna 3 passen. Heb nou niet heel veel ervaring hiermee en wil er gewoon een leuke dag van maken, dus hebben jullie ideeën voor leuke dingen om te doe ? Ik dacht misschien aan cakejes versieren maar weet niet of ze er het geduld voor heeft haha

Als je in je hoofd houdt (qua verwachtingen haha) dat ze er na 5 minuten wel klaar mee kan zijn is het goed te doen. Alles lekker klaarzetten en dan mee laten doen.

Leuke speeltuin, stoepkrijten, ik zie ik zie wat jij niet ziet, boekjes lezen, tekenen, schilderen, bloemetjes plukken.

2 likes

Kinderboerderij en de bibliotheek zijn hier ook altijd een succes

1 like

Thanks voor de tip, Bobbi is hier favoriet!

1 like

Hopelijk heeft iemand hier ervaring of een tip! Onze baby zit sinds kort in de kinderwagen (dus niet meer de wieg) maar ik vind die kinderwagen best warm aanvoelen, vooral met dit weer en zijn nekje voelt dan ook zo bezweet aan. Nu heb ik onderstaande gevonden voor de joolz. Heeft iemand dit zomerstoeltje ook en is het zijn geld waard of heeft iemand anders een tip om de wagen wat koeler te maken?

1 like

Ik heb zelf een dubatti en heb een ‘buggy inlegkussen’ van koeka gekocht. Werkt prima. Zit in en dubatti niet optimaal omdat het universeel is.

2 likes

Ik heb die! Maar dan wel voor de Day1. Vind hem wel fijn hoor, maar had hem zelf nooit los erbij gekocht (zat bij ons erbij). Heb zelf nog een inlegkussen van Koeka gekocht, omdat ik deze buiten hete dagen wel wat fris vond lijken, maar geen zin had om hem telkens te wisselen. Het is vooral op hele hete dagen lekker luchtig, al wandel ik dan niet super veel.

1 like

L. geeft sinds eind vanmiddag steeds over. Ze drinkt af en toe wat, heeft hier en daar wat gegeten. Ze heeft aanzienlijk minder geplast vandaag, de afgelopen 3 uur zelfs niets. Beetje hangerig en sip, maar verder lijkt ze ok. Ik vind het een beetje eng met de warmte dat ze zo weinig binnen houdt en zo weinig heeft geplast. Morgen maar even de dokter bellen, of denken jullie dat ik de HA post maar beter kan bellen als ze vannacht zo blijft?

1 like