Tips, ervaringen & aanraders #4

Ja ze passen ook standaard 1 dag in de week op, misschien dat ik me daarom ook meer bezwaard voel. Ze zou het denk ik niet snel zeggen als ze het niet wilt, maar denk dat ze het voor een nachtje wel prima vindt. Maar kan dat bezwaarde gevoel gewoon niet uitzetten ofzo.

Nou eigenlijk geen idee. Het is niet bewust gegaan, maar het is nog nooit echt nodig geweest. Scheelt wel dat hij heel vroeg al goed sliep waardoor we avonden samen hebben en ook uiteten gaat/ging prima. Dat maakt het misschien ook anders?

Er komt een jongetje bij!

10 likes

Leuk!! :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Onze zoon ging ook met 4 maanden voor het eerst logeren. Herkenbaar, mijn man had er ook minder moeite mee. Maar het was het zeker waard om even met z’n tweetjes weg te zijn! En de tweede keer vond ik het al veel makkelijker.

1 like

Ja dat hebben wij ook wel een beetje zo, heb ook niet echt het gevoel dat ik het nodig heb om uit te rusten of zo. Het is meer gewoon echt quality time samen!

Ja! Wij hebben het pas gedaan toen we het idee hadden dat T er zelf iets aan had en kon aangeven dat hij dat ook wilde. Dat was met 2jr en 4mnd ofzo?
Als het nodig was geweest had hij eventueel met 20mnd toen E werd geboren ook gelogeerd maar hij was toen boven en sliep / was erbij :slight_smile:

(& m’n man had er net zo moeilijk mee haha)

Heb je een balkon erbij? Dan lekker daar zitten.
Wij zochten vaak vakanties uit met een ruim balkon of terras zodat wij dan daar ā€˜s avonds lekker konden zitten terwijl de kinderen sliepen in de kamer.

1 like

@Sarie K. wordt over 2 weken 2 en heeft ook nog nooit gelogeerd. Wij hebben ook zoiets zolang het niet nodig is, willen we het pas doen als ze er zelf aan toe is / snapt wat het inhoudt (en nodig kan natuurlijk ook prima de behoefte aan wat tijd samen zijn of bijslapen). Mijn man staat daar ook precies zo in, heb hem wel eens gepeild door te vragen zullen we weekend weg gaan zonder K.? Maar dan wordt hij verontwaardigd waarom ik dat vraag en als we er dan over praten, komen we altijd weer op dat het van ons nog niet hoeft. We hebben gewoon allebei die behoefte niet en als we een weekend weg gaan, willen we dat nu nog graag met de kindjes doen, dat vinden we oprecht net zo leuk. Zijn wel aantal keer met ze bij mijn vader/moeder gaan logeren (wonen beiden 1,5u verderop) en toen ik beviel van R. is mijn moeder in ons huis geweest voor K…, dat was ook de eerste keer dat ze een nacht zonder ons allebei was. Als we pre-corona een feestje hadden wat tot diep in de nacht duurde lieten we oppas aan huis komen die dan bleef slapen.

Ik zou er denk ik als ze nu bv over een tijdje een nachtje bij mn schoonouders gaat logeren ofzo ook minder moeite mee hebben dan toen ze heel jong was.
Maar vraag me dat nog een keer als het zover js :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heel herkenbaar dit! B. Heeft laatst ivm de verhuizing voor het eerst bij mijn ouders gelogeerd, ze is 13 maanden. Ze slaapt thuis meestal door maar heeft daar echt de hele nacht gespookt. Ze zeurden niet maar ik zag dat m’n vader wel echt kleine oogjes had dat hele weekend dus nu is de drempel voor een eventuele volgende keer nog weer groter…

Ik zie nu een meisje op deze app die hier vlakbij lijkt te wonen, maar ik moet eerst €15 betalen aan de app om haar überhaupt een berichtje te kunnen sturen? Pff irritant, misschien toch maar een briefje ophangen in de plaatselijke supermarkt.

Ik ben slaaptraining aan het doen en het is de hel. Hoelang duurt dit voor je effect merkt? :sleepy:

M wordt te groot voor het stoeltje voorop dus ik wil graag een fietsstoeltje voor achterop kopen, maar my goodness wat is er veel keus. Mijn man wil er eigenlijk een die op de stang te bevestigen is (en niet op het rekje).

Iemand hier heel tevreden met het eigen stoeltje?

Wij gaan dan gewoon lekker in bad! Die hotels hebben er vaak geen deur tussen maar tot nu toe is het elke keer goed gegaan.
Van tevoren alle snacks en het drinken bij het bad. Ipad met een filmpje erbij en we hebben een heerlijke avond.

Soms kijken we zelfs nog even wat in bed op de ipad maar hij heeft zelfs daar eigenlijk nog nooit wat van gemerkt.

Bad laten we trouwens wel pas de volgende ochtend leeglopen :yum:.

3 likes

Nee 3 dagen dus valt in die zin mee! Ben echt steeds 2 uur bezig en hij slaapt ook ineens niet meer door, wat een drama zeg

Kan je niet helpen, maar tot hoe oud zit die van jou nu op het stoeltje voor?

Binnen 3 dagen zou je enige verbetering moeten merken. Doe je het onde begeleiding van het CB? Dan heb je vaak op dag 3 ook even contact (& tussendoor als je dat wil ook natuurlijk!)

1 like

Nee we proberen het nu nog zelf en over 2 weken hebben we contact met het cb en kunnen we eventueel begeleiding krijgen van een pedagoog daar idd! Is het denk jr beter om het gewoon dan te doen?

1 like

Ze is nu 2 jaar en 3 maanden

Ik heb er eentje van Yepp en daar ben ik erg tevreden over.

Had hiervoor een voorzitje van urban iki en die vond ik een beetje te ver naar voren staan daarom ben ik voor een ander merk gegaan.

——

@KaylaRegina Ik ben er ook soort van mee bezig. Alleen heb ik het de eerste avond al opgegeven. Voel me er echt niet prettig bij hem zo heftig te laten huilen. Ging wel weer een week of 2 beter met aan de borst in slaap brengen en hem dan overtillen. Maar dat is nu ook weer helemaal shit. Word een van deze dagen terug gebeld door het CB en zou dan hulp krijgen van de pedagoog. Wil kijken of zij een methode heeft zonder te laten huilen en anders ga ik uitwijken naar een slaapcoach.

2 likes