Ja ik vind het ook echt killing en ben vaak echt 2 uur bezig (met veel gehuil)… ik hoopte ook dat er echt een andere manier was inderdaad, zo heftig om die kleintjes zo te horen huilen
Oh hier ga ik me eens in verdiepen, heel erg bedankt!
Iemand tips om zonnebrandvlekken uit t-shirt te halen? Heb nu allemaal gelige randjes bij de nek en armen
Het is echt een prachtig boek inderdaad, ik ben het helemaal met je eens dat dit een dikke aanrader is!
Ik heb een keer gezichtsmaskertjes gegeven maar ook een keer een puzzeltje om op de groep te laten.
Aan eten heb ik ook weleens een klein taartje van de bakker en een doos ijs meegegeven. Ik probeer om ieder jaar iets anders te doen maar die hoeveelheid leidsters is nogal gegroeid de afgelopen jaren dus ik ben ook al teruggevallen op Tony’s, is ook altijd goed toch.
Hmm even denken… Dit vind ik als juf altijd wel leuk/lekker:
- Cup a soup met een soepstengel
- Fruitmand voor in de koffiekamer
- In de zomer een ijsje (als er een vriesvak is)
- Wij hadden laatst een kindje die deelde een muntje uit van de plaatselijke ijssalon om daar een ijsje te kunnen halen, vond ik ook een leuk idee! Maar als er veel leerkrachten/leidsters zijn wel aan de prijzige kant misschien.
Eigenlijk maakt het uiteindelijk niet zo veel uit, dat er aan ons wordt gedacht is al leuk (Tony wordt hier ook altijd erg gewaardeerd hoor haha)
Hoi! Ik ga van de week een hele dag op een kindje van bijna 3 passen. Heb nou niet heel veel ervaring hiermee en wil er gewoon een leuke dag van maken, dus hebben jullie ideeën voor leuke dingen om te doe ? Ik dacht misschien aan cakejes versieren maar weet niet of ze er het geduld voor heeft haha
Als je in je hoofd houdt (qua verwachtingen haha) dat ze er na 5 minuten wel klaar mee kan zijn is het goed te doen. Alles lekker klaarzetten en dan mee laten doen.
Leuke speeltuin, stoepkrijten, ik zie ik zie wat jij niet ziet, boekjes lezen, tekenen, schilderen, bloemetjes plukken.
Kinderboerderij en de bibliotheek zijn hier ook altijd een succes
Thanks voor de tip, Bobbi is hier favoriet!
Hopelijk heeft iemand hier ervaring of een tip! Onze baby zit sinds kort in de kinderwagen (dus niet meer de wieg) maar ik vind die kinderwagen best warm aanvoelen, vooral met dit weer en zijn nekje voelt dan ook zo bezweet aan. Nu heb ik onderstaande gevonden voor de joolz. Heeft iemand dit zomerstoeltje ook en is het zijn geld waard of heeft iemand anders een tip om de wagen wat koeler te maken?
Ik heb zelf een dubatti en heb een ‘buggy inlegkussen’ van koeka gekocht. Werkt prima. Zit in en dubatti niet optimaal omdat het universeel is.
Ik heb die! Maar dan wel voor de Day1. Vind hem wel fijn hoor, maar had hem zelf nooit los erbij gekocht (zat bij ons erbij). Heb zelf nog een inlegkussen van Koeka gekocht, omdat ik deze buiten hete dagen wel wat fris vond lijken, maar geen zin had om hem telkens te wisselen. Het is vooral op hele hete dagen lekker luchtig, al wandel ik dan niet super veel.
L. geeft sinds eind vanmiddag steeds over. Ze drinkt af en toe wat, heeft hier en daar wat gegeten. Ze heeft aanzienlijk minder geplast vandaag, de afgelopen 3 uur zelfs niets. Beetje hangerig en sip, maar verder lijkt ze ok. Ik vind het een beetje eng met de warmte dat ze zo weinig binnen houdt en zo weinig heeft geplast. Morgen maar even de dokter bellen, of denken jullie dat ik de HA post maar beter kan bellen als ze vannacht zo blijft?
Als je het niet vertrouwt moet je bellen. Misschien kun je al alvast opschrijven hoeveel ze opdrinkt en wat er precies uitkomt. En of ze nog met tranen huilt en goed wakker te krijgen is. Kindjes zijn heel weerbaar en zijn zo over paar uurtjes weer de oude, maar anderzijds kunnen ze ook snel echt ziek worden. Daarom bel liever “te veel”, dan te weinig.
Wij hebben morgen een rondleiding op de basisschool. Totaal geen ervaring hier in. Wat is handig om op te letten en wat is handig om te vragen?
Schooltijden / rooster: continuerooster?
Welke KDV zit vast aan hun school
Wachttijden mbt inschrijven
Hoe groot zijn de peutergroepen en is er naast 1 juf ook een onderwijsassistent
Welke maatregelen worden er getroffen voor kinderen die wat meer aandacht nodig hebben en voor kinderen die wat sneller zijn (plus klas etc)
Wat doen ze tegen pesten ?
Hoe digitaal is het ?
Wat zijn de uitstroomcijfers ? En hoe tov de rest in de buurt?
Hoe is de uitval onder de leerkrachten? Wat wordt er gedaan om ze binnen te houden?
Heb er 10 bezocht (wel pre-corona) en vond het ook heel erg veel zeggen hoe de directie (of persoon die de rondleiding geeft) over de leerlingen praat. Tonen ze daarin betrokkenheid? (Bij een rondleiding werden wij even op de gang geplaatst omdat de adjunct directeur zag dat er iets tussen 2 leerlingen speelde en ze ging pas weer verder toen beide partijen weer ok waren (+!). Bij een andere school werd een moeder met mopperende kleuter op de gang geplaatst en toen ze later met buggy weer terugkwamen weigerde de directrice ruimte te maken en moesten ze achter haar rug blijven staan (-))
Zijn er verschillende achtergronden en culturen en hoe gaan ze daarmee om?
Wat wordt er gedaan voor kinderen die een hoger of juist lager niveau hebben. (Ik was in een school waar we langs een hokje liepen en de ib’er zei ‘hier zitten onze moeilijke kinderen’. Hard pass)
Overblijf/continu rooster?
Klassengrootte
Lerarentekort (hoewel ik daar meestal het antwoord hoorde “hebben we tot nuuu toeeee geen last van” maar soms andere verhalen las in OR/MR-verslagen op de website )
Heb bij een aantal ook gemerkt dat kinderen met de fruitpauze voor filmpje op digibord werden gezet. Was ook wel even een eye-opener voor mij om op te letten.
Zijn de ouders in het algemeen betrokken bij de school? Is er zeg maar een actieve achterban?
Wat wordt er van je verwacht als ouder qua mee doen in organiseren van dingen?
Is er veel persoonlijk contact tussen leraar en ouder? Hoe vaak een 10 minuten gesprek?
Hoe wordt je als ouder op de hoogte gehouden van hoe het met je kind gaat?
Hoe ziet een dag van een leerling eruit in groep 1/4/8?
Wij hadden dit ook afgelopen week. Er bleef maar weinig binnen en het is echt zielig als ze zo hard moeten overgeven. De HA raadde me aan de info op thuisarts goed te lezen en hem goed in de gaten te houden (advies waar ik weinig nee kan zonder te zeggen wat de grens is wanneer je in moet grijpen). Als hij twee dagen minder dan de helft van zijn flessen dronk of een halve dag geen natte luier zou hebben moest ik weer bellen. Maar volg vooral ook je eigen gevoel. Liever een keer te vaak bellen dan de weinig met die kleintjes