Bedankt @Broodrooster @Anna88 @Timeless
Hier heb ik zeker wat aan!
Ik zie je berichtje nu pas, hopelijk gaat het inmiddels beter. Wij hebben afgelopen week een zieke K. gehad, buikvirus en duurde 8 dagen voor ze weer wat binnenhield. K. is bijna 2 en de kinderarts gaf aan dat ze minimaal 400ml moest drinken op een dag, daar kwamen wij echt niet aan de meeste dagen. Werd heel erg op ORS gehamerd door meerdere artsen die we zagen, maar zelfs de variant voor kinderen is echt vies en dat kwam er meteen in een grote boog weer uit, ook als we het mengden (wat liever niet mag). Het voordeel volgens de kinderarts van ORS is dat je maag het meteen opneemt, dus al blijft het er 3 minuten in dan heeft je lichaam er toch iets van opgenomen.
Als ze minder dan de helft drinken tov normaal, niet meer plassen (of maar 1x per dag) zijn dat allemaal redenen om aan de bel te trekken. Net zoals een droge mond, huilen zonder tranen of veel afvallen in korte tijd. Dat zijn echt wel alarmsignalen voor uitdroging. Huisarts keek ook of ze los in haar vel zat en alhoewel ik nu wel zie dat haar vel weer wat strakker zat, vond ik dat zelf lastig om te beoordelen. En natuurlijk luisteren naar je eigen gevoel, als jij het niet vertrouwt even bellen. K. werd op donderdagavond ziek en alhoewel ik op vrijdag echt niet bang voor uitdroging was nog, ben ik wel even met haar bij de huisarts geweest omdat we natuurlijk het weekend in gingen. Maar toen ze op zondag voor de derde dag nog steeds zo extreem alles eruit gooide heb ik toch de HAP gebeld.
Bedankt voor je berichtje. L kreeg nog een diarree explosie en bleef ook overgeven vannacht. Heb om 04:00 uur toch maar even de HA post gebeld omdat ze al 6 uur geen plasluier heeft gehad.
Die gaf ook al die tips ter controle. Ze heeft een paar uurtjes geslapen en een beetje geplast, maar we gaan zo naar de HA omdat ik ook bang ben voor uitdroging.
Pff wat blijft dat toch heftig als zoân kleintje zo ziek is.
Aah zo sneu Hier is K. uiteindelijk niet uitgedroogd gelukkig, je vraagt je af hoe want er ging amper wat in en er werd meerdere malen per dag gespuugd en er waren dagen dat ze 15x een overvolle waterdunne luier had, waarbij het net was of je een emmer leegkiepte in de badkuip. Maar op de een of andere manier kreeg ze precies genoeg vocht binnen.
Goed om er even mee naar de huisarts te gaan, dan kunnen die even meekijken en als je het dan bv vanmiddag of morgen vind verslechteren hebben zij ook een goede vergelijking. Hopelijk valt het allemaal mee en komt ze er goed doorheen!
En schrijf even voor jezelf op wat ze binnenkrijgt, wat er weer uit gaat etc. Vroeg de huisarts bij ons en ben het toen bij gaan houden en dat was heel fijn uiteindelijk om te kunnen communiceren met de huisarts/kinderarts Sterkte!
Twee vraagjes.
A begint met bubbeltjes blazen/maken. Super schattig, maar binnen no time heeft ze haar hele shirt nat gemaakt. Iemand een tip? Ze is nog zo klein, zijn dan die sjaaltjes al wat?
Ennnn, ze ligt nu sinds een week in een slaapzak omdat ze haar dekentjes elke keer aftrapte maar ze begint halverwege de nacht zo te draaien. Ik heb haar nu al een aantal keer helemaal overdwars in haar bedje gevonden en meestal is het vrij onschuldig maar ze ligt ook wel eens helemaal met haar gezicht tegen de zijkant aangedrukt waardoor ze klem komt te liggen en in paniek.
Ik heb ergens het gevoel dat ze naar ons wil âkruipenâ want als ze âs avonds alleen nog op de kamer ligt (ze slaapt nog in de co-sleeper) ligt ze wel heel rustig op dezelfde plek. Het begint dus pas als wij ook op bed gaan. Toch maar naar haar eigen kamertje? Herkenbaar voor iemand?
Wat zijn jullie soort van de âgedragsregelsâ met betrekking tot kinderziektes?
Wij zijn zelf strikt, als onze kinderen bijv. krentenbaard of iets dergelijks hebben, bezoeken wij voorlopige geen familieleden of iets dergelijks. Vooral als het nog open is.
Een ander familielid daarintegen is daar zĂł laks mee. Tijd geleden kwam zij bij ons op bezoek met kind met krentenbaard en was stellig dat de huisarts had gezegd dat nu het kind antibiotica kreeg niet meer besmettelijk meer was. Wrong dus, paar dagen later zat ons kind helemaal onder.
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en een vriendinnetje van haar kind was ook op bezoek met een open wond op haar been. Een week later hoorde ik haar vertellen dat dat krentenbaard was en ze zei express lacherig tegen ons âwe hebben express niks gezegd omdat we wisten hoe jullie zouden reagerenâ oftewel: ik zou opgestapt zijn omdat de vorige keer onze zoon zoveel pijn had dat ik besmetting liever zou voorkomen ipv het opzoeken.
Opvang of iets vind ik toch anders dan huiselijk kring. Hoe denken jullie daarover?
S krijgt tandjes. Heeft iemand nog tips? Ik ben van plan om perdolan zetpillen, iets van tandvleesgel (aanraders?) En een bijtring die je lekker kan koelen te halen. Welke tandpasta raden jullie aan?
(Bericht uit wjekw even aangepast, dit stuk past beter hier)
Ik krijg binnenkort een keizersnede en ik vind het mega spannend, tot nu toe was mijn heftigste ingreep het verwijderen van mijn verstandskiezen. Heeft iemand nog tips voor voorbereiding, mee naar ziekenhuis, in huis halen en herstel?
Ik denk dat ik deze ook ga bestellen dan. Deze kan ik ook in de maxicosi leggen en in de wagen dus dat is wel handig natuurlijk
Hi!
Heel herkenbaar hier zijn haar shirtjes (4 maanden) ook al snel weer nat. Wij doen nu van die mini slabbetjes/sjaaltjes om inderdaad. Die van hema zijn fijn bijvoorbeeld. Helpt wel bij ons.
Dat bewegen richting ons herken ik ook. Dat doet onze baby ook in de co-sleeper. Alleen snachts inderdaad, misschien ook omdat ze er dan heel lang in ligt dat ze daardoor meer gaat woelen ofzoiets? Geen idee. Maar bij ons helpt het om haar in te bakeren en met een dunne deken âvast te zettenâ zodat ze niet het hele bedje doorkan. Dit kan denk ik ook wel met een slaapzak aan.
Hoop dat je er wat aan hebt!
Thanks voor jullie berichtjes. Het is fijn om te lezen dat ik er niet alleen zo over denk! Ik heb er zoân naar gevoel bij. Voor nu hou ik onze kids in de gaten op gekke rode plekjes want ik ben als de dood als we wéér die ellende in huis hebben.
je hebt bij de zeeman ook badstof slabbetjes
ik vond die driehoeksjaaltjes echt een crime om om te doen, met dat drukknoopje tussen 20 nekplooien door
deze hebben een makkelijk touwtje en zijn niet duur
Hmm, ga ik dat eens proberen. Op zich helemaal niet erg dat ze zo woelt, als ze zich maar geen pijn doet. De zijkanten van de co-sleeper zijn zacht, maar die van de ledikant natuurlijk niet. Ik ga eens kijken of ik haar wat âvastâ kan leggen.
@Gelatelli dit lijken meer slabbetjes te zijn voor bij het eten enz, niet voor het normale dragen. Heb jij ze wel normaal gebruikt?
Owja slim! Thanks voor de tip
Ik heb 3 keer een sectio gehad, dus je mag me alles vragen. De 2 geplande keizersnedes heb ik als positief ervaren; ze namen rustig de tijd, legde alles uit wat ze aan het doen waren, stelde gerust wanneer ik bang of onzeker was.
Wat ik als tip kan geven: zorg dat je niet alles alleen hoeft te doen in de eerste 4 weken na de bevalling. Pas na een maand begon ik me weer echt wat oké te voelen. En ook weer wat mobieler te worden.
Ik weet niet hoe je partner zit qua werk en of hij verlof op kan nemen, maar ik zou dat zeker aanraden. Hoe rustiger aan je doet, hoe sneller je herstel gaat. (De eerste keer deed ik dit niet, en duurde mijn herstel echt veel langer) dus tja, rust rust rust.
Verder doen ze volgens mij bijna overal wel een gentle sectio, waardoor je je kindje na de bevalling gelijk bij je krijgt. Dit zou ik even navragen. Bij mijn oudste en jongste heb ik wel op de uitslaapkamer helemaal alleen gelegen, terwijl de baby al naar de kraamafdeling ging (met papa).
Je mag me ook altijd pben.
jazeker, in het begin haast de hele dag
wist niet dat er een verschil was tussen die andere dingen en slabbetjes voor normaal dragen haha
ons kindje spuugde nogal veel en zonder aankondiging, af en toe liep er gewoon een straal melk uit dr mondhoek
op het kdv moesten ze standaard eerst zoân badstof slab bij dr afdoen voor we haar meekregen als we haar op kwamen halen
echt fashion is het niet maar voor thuis zie ik niet in waarom het niet zou kunnen
Thanks! Ga ik deze week even bij de zeeman kijken.
Uhu, zo denk ik er ook over maar blijkbaar helaas niet iedereen.
Als je bijv. op het internet leest, staat vaak ook dat er na aantal x dagen het niet meer besmettelijk is en dat het kind dus overal naar toe kan gaan maar zelf zou ik daar terughoudend mee zijn. Het hangt (naar mijn mening) ook af van de grootte van de plek en waar de plek zich bevindt etc.
Het is asociaal en zeker om het te verzwijgen als je dus al weet hoe iemand reageert. Ik overleg meestal met andere ouders, met de waterpokken was het juist wel wenselijk dat mijn dochter kwam maar een opgelopen verkoudheid kan nu best slecht uitkomen voor sommige ouders (of het nou Corona is of niet).
Ik ben het met Mhysa en Bergamot eens. Als ons een van onze kinderen iets heeft wat besmettelijk is blijven we thuis en zoeken we geen anderen op. Als ik twijfel of het besmettelijk is ben ik er eerlijk over en kunnen mensen zelf een keuze maken of ze wel/niet komen. Zelfde met verkoudheid dan gaan we ook niet bij kleine babyâs of kwetsbare kindjes langs.
Ik verwacht van anderen eigenlijk ook dat ze zo naar ons toe omgaan met besmettelijke dingen. Als de huisarts zegt dat het niet meer besmettelijk is, geloof ik dat. Maar als ik er dan achter kom dat je hebt geloven, zou ik vrij boos zijn. En zoân opmerking over we zeggen het maar niet wang weten hoe je dan reageert hoef je niet mee aan te komen, dan ben ik vrij klaar met je.