Tips, ervaringen & aanraders #4

Wij hebben de Duplo en boekjes allebei in van die klapkratten van Hema zitten! Kun je ook makkelijk op elkaar stapelen

En de rest van het speelgoed zit in de bank waarop de kratten staan. Dit is het enige wat dus permanent in de woonkamer staat zeg maar.

3 likes

Mijn kleine meisje (8 maand) spuugt al 2 avonden achter elkaar haar laatste fles uit (rond 7 uur ´s avonds, 20 minuten nadat hij leeg is). Echt veel zonder aanleiding met enorme kotsgeur. Natijd wat witjes en rustig maar daarna weer oke. Ze was een echte reflux baby maar daar zat niet zo’n geur aan. Iemand een idee wat het kan zijn of herkenbaar? Rest van de dag blijft alles binnen. Ze is ook verkouden maar verder niet ziek overdag.

Daar had ik nog niet bij stil gestaan, dat het daardoor anders kan ruiken. Dacht ik ook al aan dat het misschien teveel was maar ze eet/drinkt elke dag hetzelfde. Misschien moet ik er ook niet teveel achter zoeken en is het toeval. Hopelijk houden we morgen al onze kleding en de bank schoon :nauseated_face:

1 like

Die van ons vallen keihard in slaap op de fiets :crazy_face:!
Kan ze iets nieuws wat ze om 5u gaat doen? Toen E zelf kon zitten was ze een tijd ook zo bizar vroeg wakker: met maar 1 doel: zitten. En nu ze kan staan is het weer zo ver :crazy_face:

1 like

Iets eerder naar bed ‘s avonds wordt ook vaak genoemd in de slaapboeken. 3,5 uur na het wakker worden uit het middagslaapje weer in slaap zijn. De wakkertijden lijken nu best lang en daar kan je kindje ook weer eerder van wakker worden. Klinkt tegenstrijdig, maar schijnt te werken. Succes!

2 likes

Ikea! De kalas-serie. Kost geen drol en kan mee worden gegooid.

Haha, dat kan ik me voorstellen. Wij eten brood van een broodplankje dus dat scheelt denk ik. Vond dat vroeger altijd zo leuk dat we bij opa en oma bet brood van een broodplankje aten dus toen K. goed brood at, broodplankjes besteld :stuck_out_tongue_winking_eye:Die zijn wel van melamine trouwens maar deed ik altijd op de hand afspoelen en nog nooit in de vaatwasser geweest. Toen K. net met bestek at vond ik de opstaande randjes wel heel handig, want anders kreeg ze het niet op haar bestek. En ze passen mooi op de tray van de Stokke.

1 like

Mij dochter heeft altijd slecht gedronken. Ik deed gewoon flesje extra. Ik kan wel meer maken maar als ze dan de helft laat staan ook zonde.
Ze drinkt nu nog niet super veel. Soms in 1 keer wel. Maar plast altijd nog goed, dat vind ik belangrijk.
Dat is de reden dat ze ook nog de fles voor slapen gaan krijgt, dan drinkt ze iig nog iets en zit ze op haar dagtotaal.

Weet iemand ook of naar bijv een osteopaat gaan baat kan hebben bij een onrustig slapende peuter?
Ik denk steeds dat het fases zijn maar ze slaapt gewoon heel erg onrustig

N wilt dus absoluut geen schoentjes aan. Ze begint nu echt stapjes te zetten aan de hand en langs meubels in het huis etc en daar laat ik haar gewoon op blote voeten maar ik vind het wel fijn dat ze iets aan haar voeten heeft als we ergens anders zijn. Een paar weken geleden hebben we dus dure schoentjes voor haar gekocht maar ze wil ze gewoon niet aan. Ze krult heel haar tenen op en gaat gillen als ze aan zijn haha. Ermee spelen vindt ze wel leuk (maar om daar nou 40 euro voor uit te geven :sweat_smile:). Iemand ervaring? Ik dacht dat sandaaltjes misschien wel lukken omdat ze dan haar voeten nog ziet (geen idee of dat helpt hoor) maar voordat ik daar ook weer geld aan verspil hoor ik graag of iemand daar positieve ervaringen mee heeft.

Ja koude dingen idd wel. Maar wij gooiden veel van due bordjes altijd in de vaatwasser op standje allerheetst, dus vond dat niet zo heel fijn idee. Maar de broodplankjes dus nooit gelukkig :ok_hand:t3:

@anon37686689 misschien van die sokjes van Ockyz? Of slipstops? Zijn haar voeten wel beschermd, maar voelt denk ik niet als schoenen.

1 like

Je kan het altijd proberen, of het helpt! Kan best zijn dat er iets ergens niet lekker zit in dat lijfje.

Kan sowieso geen kwaad denk ik. Osteo kan wel voelen of er misschien iets vast zit ofzo?

1 like

Ik ook geen idee. Ze hebben goed gevoel wanneer ze genoeg hebben dus hou me daaraan vast. Ook met grotere speen bleef het zo bij haar dus ze zal wel genoeg hebben.

1 like

Er is geen evidence voor dat ostheopathen hier iets aan kunnen doen (dat zegt niet alles natuurlijk), maar er is wel bewijs dat het soms schadelijk is. Lees je dus wel goed in, laat je kindje niet in gekke poses duwen en probeer advies in te winnen over een goede osteopaat.
Ik ben er (om deze redenen) altijd ver weg van gebleven, maar mijn broer en schoonzus zweren erbij.

3 likes

Ik lees mee voor tips! Precies hetzelfde probleem hier. Ze wordt woest als ik schoenen aan wil doen en ook sokken moeten direct uit. Gelukkig is het zomer :sweat_smile: maar ze wil nu ook buiten stapjes zetten en dat vind ik op blote voeten niet zo’n goed idee

1 like

Werkt ook niet :weary:. We doen nu heel zichtbaar onze eigen schoenen aan in de hoop dat ze het dan ook wil maar het heeft nog geen effect helaas!

Ja ik heb hele flexibele, die ze in de winkel ook aanraadden als eerste schoentjes. Maar net als bij @Ketel hier het liefst zelfs geen sokken aan haha.

Als ze ermee speelt probeert ze de schoenen overigens wel aan te trekken bij zichzelf. Maar dat lukt natuurlijk voor geen meter en als ik het dan bij haar doe is het drama

Dat ga ik eens proberen! De loopwagen is niet zo’n succes hier maar ik denk dat de afleiding wel goed zal doen

@anon37686689 @Ketel O. loopt sinds twee weken continu op zijn Slipstops. In eerste instantie gekocht als waterschoentje (op aanraden van iemand hier), maar hij accepteert ze ook als gewoon schoeisel. Gewone sokken en schoenen probeert hij wel uit te trekken.

2 likes