Zo handig dat jij meestal al de vragen stelt waar ik ook tegenaan loop, met een even oud kindje Hier ook de hele week al om 5:00u wakker, vreselijk! Heb de tips meegelezen en ga ook eens proberen om het ochtenddutje in te korten, deze is vaak 2 uur en het middagdutje maar een uurtje. (vind het alleen altijd wel lekker dat ze 2 uur slaapt 's ochtends haha, ff me-time)
Mensen hier met een bakfiets? Welke heb je en is ie aan te raden? Is elektrisch aan te raden of is een āgewoneā ook goed te doen?
Ik ben in verwachting van ons 2e kindje en een bakfiets lijkt me wel ideaal. Ik heb meestal geen auto omdat mān vriend met de auto naar zān werk is.
Ja! 3 wielen, Babboe curve en ik zou geen dag meer zonder willen. Wel elektrisch, want zonder vind ik echt niet te doen hier in de polder⦠zeker als we de bak een beetje vol hebben met 3 kinderen en boodschappen ĆØn jezelf, trap je zo 150-200kg weg (fiets zelf weeg al 75kg, en dan jezelf en 3 kinderen erbij haha). Wij fietsen nu bijna elke dag ermee, het is dat we niet zonder 2e auto kunnen (nog) omdat ik ook veel rijdt voor mān werk en mān man ook, maar alles binnen 15km doen we sinds dien met de fiets :)!
Ik weet niet of je van fietsen houdt, maar een gewone bakfiets vind ik best zwaar. Maarja, ik haat fietsen ook Wij hebben Babboe e-city, ideaal. Kunnen 2 kindjes + maxi cosi in.
@Superkonijn ons schema was toen juist later op de avond naar bed, waardoor zoontje tot wel half 7 a 7 uur bleef slapen. Vervolgens rond 11 uur weer maximaal 2x45 minuten, vervolgens om 4 a 5 uur weer voor 2x45 minuten en dan rond 21.00 of zelfs 21.30 naar bed. Zo waren er en in dr avond nog lekker samen (na werk) en bleef hij hele nacht slapen.
Wij hebben een Gazelle Cabby. Tweedehands via marktplaats. Wij gingen voor deze ivm de inklapbare bak. Niet elektrisch maar fietst heel soepel doordat ie gewoon twee wielen en een vrij licht frame heeft. Goed te doen binnen de stad. Als je langere afstanden wil afleggen zou ik toch voor elektrisch gaan. Wij gaan binnenkort verhuizen en bouwen onze bakfiets om tot elektrisch.
Ik zou het eens proberen! Bij veel fietsenzaken kun je wel een proefrondje doen.
Ja sinds 3 weken trotse eigenaar van een babboe big. Ik heb hem bijna elke dag gebruikt. We wonen in een klein dorp en mijn bereik is (met baby (5mnd) en peuter) zo veel groter geworden. Wel elektrisch want het trapt soms best zwaar en tegenwind is stom.
Na de slaapregressie van vier maanden mag ik mezelf prijzen met een kind dat veel beter slaapt. Hij slaapt nu van ongeveer 7 tot 11, dan krijgt hij eten en slaapt hij van ongeveer 12 tot 3, de laatste dagen wat vaker 4. Maar daarna is het feest en de enige manier waarop hij langer dan drie kwartier slaapt is bij ons in bed, wat we niet willen maar toch doen want ja het is net zoān tijdstip dat je nog een paar uurtjes slaap wilt pakken en je brein niet goed nadenkt.
Maar herkent iemand die vervelende uurtjes tussen 3 en 7 bij een baby van 5 maanden? En heeft iemand tips?
Ja soort van same hier⦠ik heb drie dagen doorgezet met hem in zijn eigen bed weer in slaap brengen rond 5. Soms helpt een slokje water en ik moest lang blijven zitten (45 min ofzo). Tien sliep hij door! Maar goed nu was hij ruim een week ziek en weg is zijn ritmeā¦
Jaaa hiero! Baby van bijna 5 maanden, preciĆ©s die uurtjes die jij aangeeft, wij leggen haar ook dan maar tussen ons in, ze slaapt dan meteen verder de smiecht. Nu de laatste 2 nachten slaapt ze ineens wel weer in dār eigen bedje ( co sleeper, naast ons). Geen idee hoe of waarom.
Lastiger vind ik het overdag. Ze kan gewoon niet langer dan een half uur op dr eigen kamer ( in ledikant) slapen. Ze slaapt zo 1,5 uur in de box beneden of in haar wandelwagen, maar op haar eigen kamer ho maar.
Ik geef nu 5 maanden BV en wilde beginnen met afbouwen in combinatie met ās nachts op dr eigen kamer slapen, maar heb even geen idee hoe dit nu aan te pakkenā¦
Dubbele post maar heel ander onderwerp.
Wij hebben de Urban Arrow. Rib uit ons lijf maar 100% waard. Hebben via familie en vrienden meerdere bakfietsen geprobeerd en deze beviel ons toch het beste. Er kan nu makkelijk een maxi Cosi + 2 peuters/kleuters in. Hij rijdt super soepel, accu gaat lang mee en hij is echt licht en wendbaar.
Mijn zus heeft de Babboe City, heeft er een kleuter en een maxi Cosi in, maar mijn neefje zit dan echt zo opgepropt tussen die maxi Cosi en zijn eigen bankje dat ik daar geen lange afstanden mee zou fietsen persoonlijk. ( en ik vind de urban arrow ook echt veel mooier maar dat is bijzaak ).
Hmm, misschien komend weekend dan maar gewoon doorzetten. Hij drinkt nog niet dus dat wordt lastig.
@Uprooted vervelend zeg! Ik zou het niet allebei tegelijkertijd doen, tenzij jij dat fijner vindt natuurlijk. Maar kan misschien nogal een grote overgang zijn?
Over de bakfietsen: in meerdere steden is nu Cargaroo, dan kun je dus een elektrische bakfiets āhurenā. Zit ook een Maxi Cosi adapter bij bij de meesten. Die dingen staan volgens mij gewoon op straat, net zoals Greenwheels. Lijkt mij wel handig als we een dagje willen gaan fietsen. En het kost je geen duizenden euroās.
Ik heb gisteren in Utrecht voor het eerst met Cargoroo in een bakfiets gefietst. Het beviel me heel goed. Het eerste uur is trouwens gratis!
Wij geven water gewoon uit een flesje, soms wil J (6,5 maand) twee drie slokjes voor hij weer slaapt
Ja maar volgens mij mag je met vijf maanden nog geen extra water geven? Pas vanaf zes maanden.
@Nefertiti wij hebben alles geprobeerd maar zoals hierboven ook gezegd wordt, zolang ze niet huilt laten we dr liggen
prima dat ze om 5u smorgens met dr speen en beer wil spelen in bed maar daar hoef ik niet bij te zijn doeiiii
doe tegenwoordig zelfs de deur dicht haha, als ze huilt hoor je dat er wel doorheen
Heb je afbouwschemas? In principe is het gewoon een voeding vervangen door een flesje en niet kolven. Als de stuwing na een paar dagen weg is, nog een voeding vervangen, maar niet die voeding die de al vervangen bv opvolgt (dus niet twee opeenvolgende voedingen na elkaar vervangen door een fles, maar bijvoorbeeld: bv,fv,bv,fv,bv,bv). Ik heb de nacht en ochtendvoeding het langst gehouden (want makkelijker dan een flesje maken
Wij zijn er wat eerder mee begonnen, maar snap dat je nog even wil wachten!
Onze slaapcoach zei juist dat slaap inhalen in de ochtend onzin is, dus bij ons werkte het juist goed om hem 's ochtends al na 2 uren/2,5 uur weer in bed te doen. Dutje inkorten en verlaten zorgde hier echt voor kutnachten haha. Wij hielden een beetje het 2-3-4 schema aan en na een tijdje werd hij 's ochtends later wakker en paste dat schema steeds beter! Soms kost het ook even tijd natuurlijk.
Wat cool! In Rotterdam hebben we een andere aanbieder met die deel-bakfietsen zónder maxicosi adapter. Suf! Leek met nou juist zo fijn om te gebruiken, gezien we zelf geen bakfiets kwijt kunnen ons ons complex. Dan maar verhuizen (naar een andere stad voor de deelfiets of een huis met een schuur ;))