Tips, ervaringen & aanraders #4

Heeft iemand hier nog tips voor leuke cadeaus voor een derde verjaardag? Ik heb het gevoel dat J alles al heeft. :sweat_smile:

1 like

Knikkerbaan? Knutselspullen? Step met 2 wielen? Skateboard vindt ze (3,5) hier nu ook heel leuk, maar met 2 gymdocenten als ouders is ze motorisch best vaardig.

Poppenbuggy, bordspelletjes?

Wij doen niet altijd een groot cadeau, maar dan bijv wel extra geld op haar spaarrekening. Zeker omdat we vinden dat ze indd al zo veel heeft

1 like

Goeie tips, dank! Step vind ik een topidee.

J (6,5 maand) is lang en dun: 72 cm en 6.8 kg en heeft voor de lengte 74 nodig, maar dat zakt echt van zijn billen af. Ik zoek merken die goed bij zijn bouw passen (dus vooral lang vallen). Feetje en Zara valt voornamelijk klein, Hema en Zeeman vaak groot. Tumble ‘n dry en Z8 vallen wel smal, maar is niet altijd mijn smaak. Zijn er nog andere merken/winkels die vaak smal vallen?

Wij hebben dat de eerste maanden ook gehad. Mijn vriend is toen met haar gaan douchen, en tussendoor deden we gewoon een washandje. Af en toe wel het badje geprobeerd, maar ze vond het eigenlijk pas ok toen ze zelf kon zitten zonder inzet en een beetje kon spelen met speeltjes. Nu is ze 21 maanden en wil ze ineens niet meer onder de douche zonder te krijsen en te overstrekken. En dat vind ik dood eng,want ze glibbert zo bijna uit zijn armen als ze ineens gaat verzetten. Dus pakken we weer het badje, maar is het dan wel weer huilen als ze eruit moet.

1 like

Speelhuisje, trampoline, abonnement op dierentuin of een 10-ritten kaart voor monkeytown?

1 like

Hier is een learning tower al vanaf 14 maanden een heel groot succes! Heb voor hem een snijplankje met houten groente gekocht. En dat wordt ook al vakkundig in de gootsteen gegooid. Net als waar ik de spullen in gooi tijdens het koken :rofl:

1 like

Als je voornemend bent borstvoeding te geven. Moet je dan toch flesjes en flesvoeding kopen voor de zekerheid? En welke flesjes? Hoe weet je in godsnaam welke :joy: zelfde met speentjes… ze zijn allemaal een beetje anders

1 like

Jaa mijn kind is veel te nieuwsgierig dus dit is perfect. Geen gehang aan mn benen meer als ik aan het koken ben en het is zo gezellig :smile:

1 like

Ohhh leuk nu wil ik ook een learning tower. Alleen N haar grootste hobby is nu nog bukken en haar voetjes vastpakken dus dat is misschien een beetje eng in zo’n ding? Ze kan ook nog niet los staan.

@Karl_Lagerfeld ja zou ik wel doen voor de zekerheid. En tijdens het gebruik merk je denk ik pas welke goed werken voor jou en je kindje. Maar veel mensen gebruiken volgens mij Dr Brown en zijn daar wel tevreden over. Zelf gebruik ik die Difrax S-flessen en die vind ik ook heel fijn. Ik had daar een starterset van gekocht.

1 like

zou het wel doen! voor als je een keer gekolfd hebt en dat wil geven of je vriend wil een flesje geven, of je denkt ik heb echttttt zin in een wijntje
wij hebben random een flesje uitgekozen (difrax) omdat die toen in de aanbieding was haha

oh en speentjes zijn we begonnen met die gratis uit die cadeaudozen maar vrij snel overgestapt op bibbs omdat ik die leuker vond met al die kleurtjes :thumbsup:

@Velvetbetty
https://www.bol.com/nl/nl/p/baby-shower-glove-polar-bear-licht-groen/9200000057357810/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158638822-S-1004475255295-9200000057357810&gclid=CjwKCAjwrPCGBhALEiwAUl9X0wu-ccg9jBtkrIgZiQ0i7nq8gHO8q6FPihwMDxAb1bf6_i9Vvx_x0xoClUUQAvD_BwE
wij hebben 2 van deze gekregen van 2 verschillende mensen en dan glibbert ze minder snel uit je armen! sta je gewoon met 2 mega washandhandschoenen aan

5 likes

Je hebt van nutrilon kleine zakjes, dan hoef je niet gelijk zo’n grote pot.
Wij hadden al wel flesjes gekocht, want op een gegeven moment gingen we ook oefenen om de fles te geven. Wij hadden flesjes van Difrax

2 likes

Welke je nodig hebt is echt op puur geluk.
De een zweert bij het ene flesje en de ander weer bij wat anders.

Ik had wel een flesje van difrax in huis en een doosje met flesvoeding in zakjes. Dan heb je voor 3 voedingen genoeg. Uiteindelijk was dat bij ons ook nodig omdat we moesten bijvoeden.

Maar alles is ook zo bij gekocht!

Wat betreft speentjes had ik zelf bib speentjes gekocht en had ik een van philips in zo’n blije doos. Hij pakte de bibs niet maar die van philips wel. Dat is echt heel kind afhankelijk.

1 like

Beetje echo van wat hierboven al gezegd werd: ik zou ook zo’n klein pakje met drie voedingen nemen, omdat je zo’n groot pak anders weg moet gooien als je het maar een paar keer nodig hebt (bijvoorbeeld als de bv nog niet goed op gang komt of als je kindje bijvoeding nodig heeft). Ook heel handig voor als je gaat kolven (mijn man deed bijvoorbeeld de eerste weken het flesje om 12 uur snachts) zodat ik na de voeding om 22:00 naar bed kon en dan tot 02:00 of 02:30 kon slapen. Sowieso wel aan te raden om je kindje direct ook uit een flesje te laten drinken, anders kan het lastig zijn om te schakelen zodra het nodig is (klaar ermee, naar de opvang, ontstekingen, …)
Wij hadden difrax flesjes, die hadden we cadeau gekregen van mijn broer die ze niet fijn vond, voor ons werkte het prima.

Qua spenen ben ik fan van wubbanub, daar zit een knuffeltjes aan, waardoor je hem niet snel kwijt bent, hij niet door de spijlen van het bedje door kan vallen en onze baby hem al vrij snel ook zelf kon bedienen/terug in zijn mond kon stoppen.
https://www.bol.com/nl/nl/b/wubbanub/10275746/ Maar het is ook persoonlijk/afhankelijk van je kindje

1 like

Is wel fijn om in huis te hebben! Iig een paar zakjes van Nutrilon dan hoef je niet zo’n hele bus in huis te halen. Flesjes zijn idd heel persoonlijk wij vonden die van difrax niks omdat we ze warm maakten in de flessenwarmer en dat hete water uit de achterkant lekte. Maar dat is voor iedereen anders!

1 like

Thuis gaat het nu heel goed met op het potje gaan; K. heeft vandaag heel de dag op het potje geplast/gepoept en zelfs net met zwemmen klom ze halverwege uit het zwembad en wilde ze er niet meer in omdat ze moest plassen.

Maar wanneer ga je dan over op op de opvang geen luier meer? Ze bieden het daar niet actief aan als ze een luier om heeft. Ik denk als ze het aan haar vragen ze het daar gerust op een potje / de kleuterwc doet maar nog niet uit zichzelf omdat ze dat daar nog niet gewend is en meer afleiding. Dus neig ik naar met luier morgen, maar is al onze vooruitgang van vandaag dan weer weg? Anderzijds, na 2 dagen opvang heeft ze vandaag ook op eigen initiatief alles op het potje gedaan…

Kan je niet vragen of ze haar op de opvang op vaste tijden op het potje zetten? En dan wat vaker? Dan geeft ze het misschien niet zelf aan, maar hoeft ze ook niet meteen een luier om. Zou het gewoon even overleggen daar.

Hoe oud is ze? Bij ons op de opvang werd het actief gestimuleerd vanaf de 3e leeftijd. Denk dat het daarvoor nog te vroeg / misschien teveel werk voor hun is?

Ze wordt morgen pas 2. Is er dus ook hartstikke vroeg mee, wij hebben haar erin gevolgd als ze het zelf aangaf. Enige wat wij actief hebben gedaan is een potje neergezet toen we het idee hadden dat ze daaraan toe was (omdat ze steeds doelbewust op een bepaalde plek in de badkamer ging staan plassen voor/na het douchen). Dat bleek ze eng te vinden, dus opgeborgen in de kast in de waskamer en paar weken later kwam ze er dus zelf mee aanlopen toen de deur open stond en inmiddels als we thuis zijn kleed ze zichzelf dus uit om erop te gaan of loopt zonder rond.

@Fredje hebben volgende week toevallig een evaluatiegesprek staan, dus ga het dan wel even bespreken inderdaad. Zou het voor haar ook vervelend vinden als ze daar ongelukjes heeft omdat ze niet goed weet hoe daar op die aandrang te reageren. Denk als ze het daar een aantal keer heeft gedaan en dus weet waar ze heen kan etc. ze het wel oppikt, maar moet inderdaad zeker de eerste dag wel goed begeleid worden.

@Gato zie eerste stukje hierboven. Bij ons is het tot nu toe dus vrij makkelijk gegaan, maar dat is misschien ook beetje geluk, Wij hebben ook een boekje met geluidjes over twee kindjes die op het potje gaan en daarna kwam ze er dus weer zelf mee aan. Als we nu zien dat ze aandrang heeft (zoals vanmiddag dus langs die rand van het zwembad) en het even niet weet, reageren we erop. En soms vraag ik het nu “moet je plassen/poepen”. In het begin bleef ik er trouwens bij zitten als ze erop ging zitten, dan gingen we samen een boekje lezen of tv kijken. Verder als ze een ongelukje heeft zeggen we dat dat niet erg is en begeleiden we haar naar het potje om daar de rest te doen. Als ze nu een ongelukje heeft is het eigenlijk maar een beetje en doet ze de rest uit zichzelf op het potje. En daarna mag ze het in de wc gooien, zichzelf afvegen en doortrekken dat is het allerleukste want doet ze het liefste 10x achter elkaar :joy:

1 like

Ik kreeg vandaag de gloednieuwe slaapzak mee van de opvang want de mouwsgaten zijn nu al te strak. Het is een maat groter dan hij nu draagt, dus ik snap het niet helemaal.
Deze is van Prenatal, maar welke slaapzakken hebben lekker ruime mouwsgaten? Het moet een winterslaapzak zijn of in ieder geval geen hele dunne zomerslaapzak.