Vraagje, is 1,5 jaar (over het algemeen) te jong om al te helpen in de keuken met een kindermes?
Ik zou ook zeggen hema. Ik heb op vinted voor een paar euro een lekker zachte dikke gekocht. Maat 68/80 is hier prima, volgens mij is mijn kindje ongeveer even oud (5 maanden). Hij is vrij groot: 8,6 kilo en 67 cm.
Jollein heeft ook een fijne:
Hoi lieverds,
Hebben jullie nog onmisbare tips om te vliegen met een 2 jarige?
We nemen uiteraard een tablet mee, genoeg snoepjes, eten en drinken, doe boekjes, stickers, potloden.
We vliegen ong 3.5u, en gelukkig tijdens haar dutjestijd dus hopelijk slaapt ze een deel ervan!
Ik lees mee!
Ik vlieg in september alleen met mijn dochter van dan bijna 2, vind het nu al spannend
! Ik heb zoân Stokke Jetkids-koffertje gekocht. Dan kan je een soort bedje maken, dat leek me wel fijn voor als ze wil slapen en wat meer ruimte te hebben om te spelen. Ook kan ze daar dan lekker op rond rijden op het vliegveld. Ik ga ook wat nieuwe kleine speeltjes kopen en inpakken die ze dan kan uitpakken tijd de vlucht, denk dat ze dat ook leuk zal vinden. En misschien geef ik van tevoren wel een PCM om eventueel oorpijn wat te verlichtenâŠ
Bij kleintjes een flesje geven en bij wat oudere deed ik neus sprayen met zoutwater. Scheelt idd oorpijn. Heeft S gelukkig nooit gehad. Een leuke rolkoffer van Samsonite ride om. Maar let op, als ouders moet je deze wel vooruit trekken en dat kost toch best wel wat moeite hoor 
Gewooneenmama op instagram postte gisteren over een reisbox, was voor in de auto maar misschien leuk ter inspiratie!
Wij gaan in augustus ook voor het eerst vliegen met dochter en ik ben nu ook wat cadeautjes aan het verzamelen die ze tijdens de reis krijgt.
Ik heb nu een houten fotocamera (Kruidvat), simple dimple, raamstickers, magnetic sketchbook.
Ik zoek in ieder geval nog een leuk boekje over vliegen, en de tablet gaat zeker mee. Ik hoop inderdaad dat ze ook nog even een uurtje slaapt 
@anon13937616 die zakjes vindt ze geweldig, goede tip!
@broodrooster geef je de zoutoplossing dan preventief, voordat je het vliegtuig in gaat? Waarom werkt dat?
Dit is een simple dimple

ik weet niet of het jouw eerste kindje is, maar ik hield me er maar aan vast dat ik (toen) pas 4 maanden moeder was en dat zij van het kdv al jaren ervaring hebben + opgeleid zijn om te zien wanneer een kind moe is
gaf dâr ook mee met een soort halve instructie van ja ze slaapt na dr fles meestal, dit is dr speen doei
en kregen thuis idd meer ritme nadat ze daar goed gewend was!
Door de zoutoplossing hoop je dat de buis van Eustachius wat meer open gaat staan, waardoor er minder druk op het trommelvlies komt te staan, wat weer minder pijn zal geven.
Bedankt voor de uitleg, dat wist ik niet! Ik weet eigenlijk niet precies hoe ik dacht dat neusspray werkte 
Heeft iemand tips voor een peuter die constant loopt te zeuren en drama schopt om snoep/koekjes/chocola/popcorn enz? Ik denk dat het soms ook uit verveling komt, maar het is gewoon niet te doen om haar altijd maar te vermaken of mee naar buiten te nemen.
Ik weet dat het belangrijk is om consequent te zijn. Ik ben vrij consequent in mijn nee en bied vaak een gezond alternatief aan zoals een appel, wat ze dan vaak niet wil (soms wel). Mijn vriend was vrij makkelijk in het geven van koekjes enz (tot mijn ergernis) wat natuurlijk dat gezeur in de hand heeft gewerkt. Inmiddels zitten vriend en ik al een tijdje op één lijn maar het gezeur blijft. Ze weet dat onze nee een nee is, maar alsnog is het steeds drama. Voor haar is het ook lastig te snappen dat ze soms wel wat mag, maar meestal niet. Hoe zou ik dit meer inzichtelijk kunnen maken?
En zijn er meer peuters die zo obsessed zijn ermee? Zelfs als ze op tv iemand een chocolaatje ziet eten roept ze al dat zij dat ook wil.
Misschien haar snoepkaarten geven? Die leg je een vast aantal op een vaste dag neer en als ze iets lekkers wil kan ze er een inleveren? Of zou ze daar nog te klein voor zijn?
Mijn kleine baby wordt gewoon bijna 1
Heeft iemand nog een tip voor een website met leuke (niet té hysterische) versiering? 
Misschien een overzicht van de dag met plaatjes en daarbij de eet/snackmomenten zodat ze weet wanneer ze iets krijgt.
Hier is met vijf maanden nog totaal geen ritme, ook niet op de opvang. 's Ochtends gaat het vaak wel hetzelfde en doet hij nog een dutje thuis maar dat was vanochtend bijvoorbeeld ook niet, dus dan is zân ritme meteen heel anders. Gisteren sliep hij nog toen ik hem ophaalde.
Ach ja komt ooit nog wel, ik vind het wel prima zo ook al kan het onhandig zijn.
Mooie warme schoentjes voor in de winter? Of een white noise machine/knuffel?
Maar eigenlijk was ik het meest blij met thuisbezorgd bonnen of home cooked maaltjes 
En @Maanzaad ik denk dat jullie ideeën wel goed zouden werken als we dit consequent zouden doen, maar ik denk dat wij zelf het lastig vinden om dit vol te houden
Maar ik ga het zeker even met mân vriend bespreken!
@anon13937616 Precies, de aanhouder wint toch? We mogen eigenlijk niet klagen want de terrible twos vielen echt heel erg mee, maar zo op de valreep (eind deze maand wordt ze drie) doet ze toch nog even mee 
Haha sorry. Ik denk dat als jij heel strak een schema aan wilt houden dat dat wel mogelijk is op het kdv. Maar daar heb ik thuis ook geen zin in, dus dat heb ik ook niet meegegeven.
Ik denk ook dat de meeste kindjes wel in een ritme komen en op het kdv hebben ze vaak na een tijd ook vaste bedtijden, maar met die hele jonge kinderen niet. En bij die scheelt het ook net of ze al dan niet een ritme hebben.
Ik weet niet wat je budget is maar wij hebben de Moonie beer cadeau gekregen. Naast dat het echt de perfecte teddybeer is, zit er ook white noise en een nachtlampje in. Als de baby binnen drie uur weer gaat huilen dan springt de white noise en het nachtlampje weer aan. Ik ben er heel blij mee en ik vind het echt een dikke aanrader!
Hier hetzelfde als bovenstaand. Geen schema of strakke regels, ik let alleen op zijn wakkertijd. Hij slaapt ook niet zelf in, maar ik vind het inmiddels allemaal wel gezegend, dan maar gezellig tutten.
Op het KDV laten ze hem drie keer slapen, dat is soms te weinig maar ze hebben niet echt tijd voor het laatste dutje, dat is wel lastig. Nu valt hij vaak in slaap in de wagen op de terugweg en dat werkt eigenlijk ook wel oké!