Nou ik heb m uit en wil graag terug komen op m’n mening. De eerste pagina’s zijn leuk en veelbelovend maar daarna herhaalt het zichzelf en leest het als een opiniestuk van een kilometer lang. Ik vind dat er weinig concreets uitkomt en het lijkt net of de auteur aan cherry picking heeft gedaan bij het selecteren van haar bronnen. Sommige bronnen zijn ook heel oud, bijvoorbeeld uit 1997. Ik kan me haast niet voorstellen dat de zaken waar zij over schrijft niet recenter nog zijn onderzocht.
Als iemand het boekje wil hebben voor de verzendkosten hit me up!
Haha ik ben nu wel benieuwd, wat voor “visie” is het?
(Van sommige dingen is de oudste bron denk ik trouwens wel 1997
).
Zijn er meer mensen die last bleven hebben van brandend maagzuur na de zwangerschap? Ik heb er nu na vijf maanden nog last van. Het is niet zo erg als tijdens maar ik moet soms alsnog op extra kussens slapen en ik slaap wel minder goed. Ik heb nu maar omeprazol genomen die ik nog had liggen maar het lijkt me niet echt een duurzame oplossing.
Of is daar überhaupt niks aan te doen? Ik eet al geen hete dingen meer want dan staat mijn slokdarm de hele dag sowieso in brand. Maar zelfs als ik een dagje mild eet komt het omhoog.
Ja, ik heb het ook meer. In ieder geval dat het sneller geïrriteerd is door bepaalde voedingsmiddelen. Pittig eten inderdaad maar ook tomaat en appelsap zijn boosdoeners. Ik heb dé tip helaas nog niet gevonden.
Het Malvik foam matras middelhard scoort volgens mij goed. Ik kan ook niet meer bij de reviews van de Consumentenbond maar als ik daar op Google kom ik wel dingen tegen over goede prijs/kwaliteit.
Wij zijn bij beide kinderen voor dat matras gegaan omdat we het dik en stevig genoeg vonden en het niet van die slaapzones heeft, daar liggen ze nu toch nog niet op de goede manier op.
Als je er weekboodschappen mee doet issie klein, maar voor de dagelijkse boodschappen en rondje kruidvat/hema/zeeman prima! Ik vind hem nu alleen klein omdat bij de verlengde as een grotere boodschappenmand zit en we hem ook regelmatig als enkele wagen gebruikte. Dus is nu weer wennen haha.
Ik had bij kruidvat zon tasje voor aan de wagen gekocht die je op kan vouwen en dan aan die haakjes kan bevestigen, want als ik hem als dubbele wagen gebruikte had ik natuurlijk geen boodschappenmand. En dat tasje heb ik er nu gewoon standaard in liggen, dus als ik veel boodschappen doe gebruik ik die ook.
Ik ben vorig jaar november bevallen en hij had toen vooral rompers met lange mouwen aan met een truitje en een broekje. Pas rompers en shirtjes met korte mouwen gaan gebruiken in het voorjaar.
Boxpakjes vond ik heel leuk, maar heb er niet een gevonden die paste bij z’n lichaamsbouw. Dus in de praktijk weinig aan gehad, maar dat is heel persoonlijk.
Hij had verder niet heel erg dikke kleding aan. Als we naar buiten gingen deden we er nog een jas en dekentje overheen en als hij lag te slapen had hij ook nog een dekentje voor de warmte.
Wat er nu hangt is vaak zomercollectie. Prenatal krijgt nu langzaam de nieuwe collectie binnen.
Maar verder heb ik hetzelfde vraagstuk
uitgerekend in oktober en mn moeder doet alsof ik mn baby moet kleden alsof ze op expeditie gaat naar Antarctica. Ik koop gewoon vanalles en dan zal het vast goed komen
R. is in december geboren. Haar eerste pakje was een overslagromper met lange mouwen + vestje + brodkje en sokken en muts. De broekjes enzo worden straks wel wat dikker in de winkels, dus zou zeker voor een eerste pakje even wachten nog. Merkte dat veel lange broekjes van K. (Die in juli is geboren) toch echt een stuk dunner zijn van stof.
Overslagrompers zijn wel echt een mega aanrader in de winter als ze nog zo klein zijn! Ik had ook een heel fijn wollen dekentje, dat heeft J. (geboren in december), de eerste weken non stop over zich heen gehad (makkelijker dan jasjes aan en uit doen) Ook had ik een bodysuit voor over de kleren (soort romper met lange mouwen en pijpen) en warme schoentjes voor in de draagzak.
Ik had voor J geboren werd ook geen idee wat je wel en niet nodig hebt, maar spullen zijn echt snel gekocht, dus koop vooral niet te veel uit onzekerheid. Vuistregel van mijn Kraamzorg was: in principe 1 laagje kleren meer dan jij en dan in het nekje voelen of bij warm/koud is.
Heeft iemand hier een tip wat handig is met een kindje van (straks) 15 maanden op de camping qua kinderstoel? Zie dat er ook camping kinderstoelen bestaan, is dat handig/nodig?
Wij gebruiken de antilop-kinderstoel van Ikea op de camping. Kan makkelijk in en uit elkaar en is licht.
Wist niet dat er ook camping-kinderstoelen bestonden. Dus geen idee of dat extra handig is.
Iemand tips om een baby van 5 maanden zelf in slaap te laten vallen? Hij kon dit wel al redelijk maar sinds een week gaat hij met geen mogelijkheid zelf slapen. Hij draait in bed, ligt te kletsen/gillen, huilen. Pas als ik hem oppak en met hem in m’n armen neem op bed dan slaapt hij vrijwel direct. Slaaproutine doe ik al… of is het gewoon weer een fase 
Mijn kinderen zijn eigenlijk nooit helemaal zelfstandig in slaap gevallen, alleen in de auto maar anders altijd tegen me aan en met speen of wiegend. Eerlijk, ik vind het zelf in slaap vallen overrated, ik help ze met alle liefde even in slaap.
N=1 maar om te zorgen dat ze weer zelf in slaap konden vallen zorgde ik er wel voor dat ze vertrouwd waren in hun bedje, maar dat deed ik meer door ze overdag daar even in te leggen en op de gang ondertussen de was te doen en tegen ze te praten bijvoorbeeld
Vorig jaar heb ik de camping zelf om een stoel gevraagd. Ze hadden op die camping ook een restaurant dus heb gewoon hun stoel gebruikt.
Ben ik het mee eens, maar zelf in slaap vallen kan wel helpen bij het doorslapen. Maar als dat verder geen probleem is zou ik ook gewoon helpen! Ik vind het in slaap wiegen heel fijn maar toen ik er op het hoogtepunt van de regressie elke 45 minuten mee bezig was hebben we toch maar besloten hem te leren zelf in slaap te vallen.
Ik heb ook een novemberbaby en droeg een romper (we hadden zowel lange als korte mouwen, maar vonden korte mouwen makkelijker) en een T-shirt met lange mouwen. We hadden wel een warmbloedige baby. Maar in de herfst/winter heb je meestal toch de verwarming wel aan in huis.
Voor degenen die flesvoeding hebben gegeven… vanaf wanneer gingen jullie van 6 flesjes naar 5 flesjes? En hoe heb je dit aangepakt?
Mijn zoontje is 11 weken en drinkt nog 6 flesjes omdat 4 uur tussen sommige voedingen echt nog te lang is, dan moet ik echt rekken.
Mijn schema is nu ongeveer 7-10-13-16-19-23, wat ik eigenlijk wel heel chill vindt omdat hij dan na 19.00 lekker in z’n bed slaapt en wij de avonden voor ons zelf hebben.
Heel benieuwd hoe het bij jullie ging!
Ik kan het mij niet meer herinneren. We volgden wat op het pakket stond aangegeven als de hoeveelheden. Ik weet wel dat er vaak 5 ipv 6 flessen stond, dan gaven we per fles iets minder. Want met minder flessen lukte het gewoonweg niet totdat we verdikte voeding geven voor de hongerige baby’s. Dan ging het opeens beter met afbouwen. Maar wanneer precies weet niet meer.
Ik zie door de bomen het bos niet meer qua draagdoeken en draagzakken. Hoe maak je een keuze daarin? Is een draagdoek handiger voor in het begin (en dan van rekbare stof of juist niet) en daarna een draagzak? Hoe weet je wat fijn zit? Gewoon een paar proberen of verschilt het ook per baby?