Tips, ervaringen & aanraders #4

Draagconsulent idd, kan je er veel testen. Of mss eens wat lenen van mensen die je kent, als je daar ok mee bent? Ik vond dit een fijn artikel om te lezen ook.

Ongevraagde tip: onze baby vond de eerste minuut in draagdoek/zak nooit leuk, maar kwam door het gepriegel, niet omdat hij dragen niet fijn vond. Moest de jouwe dus ook protesteren, wil dat niet per se zeggen dat hij er niet in wil, maar kan het gewoon even wennen zijn.

1 like

Ik kan het mij helaas ook niet meer herinneren maar weet wel dat ik altijd teveel gaf omdat ik het er niet mee redde (hongerige baby). Ik heb me daar uiteindelijk maar gewoon bij neergelegd en mijn tweede kindje blijkt nu weer hetzelfde pad te gaan bewandelen.

1 like

Wij zijn naar een winkel gegaan waar ze meerdere merken hadden en hebben er 1 of 2 geprobeerd, maar hadden al wel een merk in ons hoofd. Zou een draagconsulent zelf wel echt te veel gedoe vinden.

1 like

Onze dochter is nu 10 weken en ze krijgt al vanaf ongeveer 7 weken nog maar 5 voedingen. De nacht is er toen afgegaan. Eerst kreeg ze 120 x 6 en in die week gaven we 150 en toen schoof de nachtvoeding steeds meer op. Nu moet ik haar iedere ochtend om 08.00 wakker maken, zo lekker slaapt ze. Dus misschien de flessen ophogen? Beginnen met de ochtend en avondfles 150 als het voor hem ineens heel veel is? En dan geleidelijk aan de andere ook ophogen. Ons schema is 8-12-16-19-22

Edit: hier slaapt ze overdag wel gewoon in haar bedje maar na de voeding van 19.00 wil ze dit gewoon écht niet. Dus we geven haar de laatste voeding om 22.00 en dan gaan we samen naar bed (co sleeper) en dan slaapt ze wel. Dus die avonden hebben we nog niet echt voor onszelf maarja, dat komt nog wel hoop ik

Kijken jullie kids al Charlie en de Stickerstad op Netflix? Echt heel leuk!

2 likes

In de prenatal heb je heel veel draagzakken en ook neppe zware baby’s om er in te doen. Daar kan je ze gaan passen!

1 like

Wij zijn met 3 maanden van 6 naar 5 flessen gegaan. Schema was toen ongeveer 7 - 11 - 15 - 19 - 23. We zijn toen wel al snel gaan proberen die laatste 2 flessen iets eerder te geven, dat lukte soms wel en soms niet. Ik zou vooral je kindje volgen. Als 4 uur echt nog te lang is om tussen voedingen te laten, dan zou ik gewoon nog iets langer 6 flessen aanhouden

1 like

Dit klinkt inderdaad wel goed!

Ik ga dit proberen, dankjewel :slight_smile:

Hoe hebben jullie hem dat geleerd/hoe zijn jullie daarmee bezig?

Nee hoor ik laat haar ook sowieso 5 minuten huilen, daarna kijk ik via de babyfoon of ze echt niet wil slapen of in paniek is of zo (ook wel aan het huiltje te horen) of dat ze toch bijna in slaapt valt en dan wacht ik nog 5 minuten en slaapt ze meestal wel. Maar mijn dochter huilt 9 van de 10 keer nog als we haar in bed leggen dus als we dat niet zo doen, hebben we echt geen leven meer haha

1 like

K. vindt dit niet leuk :rage: alleen maar nee nee neeeeee!

1 like

We wiegen hem nog kort tot hij echt moe is. Dan leggen we hem op bed, we blijven ernaast zitten en doen speentje terug als die uitvalt. Als hij heel wild is met zijn armen houden we die even vast, maar laten we los voordat hij in slaap valt. Als hij begint te huilen aaien we over z’n hoofd en zeggen we keihard ssh (zachtjes kan ook maar werkt bij hem niet). Nouja er zijn diverse methodes om een baby te kalmeren en te helpen maar het is belangrijk dat je de baby de ruimte geeft om het zelf te doen. Wij doen dit nu een week en merken al zoveel verbetering. Hij zoekt echt naar dingetjes om zichzelf in slaap te krijgen.
Ik heb het boek Slaap van Susan Willekes gelezen en dat houden we een beetje losjes aan.

@Oprah ik ga er wel heen als hij langer dan twee minuten huilt, maar hij wordt dan ook heel kwaad en snel overstuur en dan ben je nog verder van huis/slaap. Speentje terug is 9 van de 10 keer voldoende. Hier zei de kraamzorg gewoon troosten als je voelt dat het nodig is, maar ik ben ook niet zo’n fan van laten huilen.

1 like

Wij hebben toevallig deze week de Axxisfixx gekocht bij babypark voor 265, daar is ie vogels mij wat goedkoper dan bij andere winkels. Geen antwoord op je vraag, maar als je hem dus wilt kopen kun je dat het best daar doen.

2 likes

Wij hebben paar weken geleden bij babydump de cybex cloud gehaald, hij was daar sowieso al in de aanbieding iets van 30 euro goedkoper dan normaal en toen was er ook een 10% vaderdag korting als je op een bepaalde dag zou bestellen, daardoor uiteindelijk wel een stuk goedkoper kunnen krijgen dan een reguliere aanbieding.

Weet niet voor wanneer je het uiterlijk nodig hebt, maar zou even zulke acties in de gaten houden en dan gelijk aanschaffen, de reguliere aanbiedingen zijn overal wel min of meer hetzelfde van dat soort merken.

1 like

Wij hadden tijdens mijn zwangerschap een Artipoppe aangeschaft. Die zou gelijk vanaf newborn geschikt moeten zijn, maar dat was echt niet het geval bij ons. Dus toen via Marktplaats een Marsupi gekocht. Die zat echt wel goed, beter voor newborns.

Gister toevallig de Artipoppe weer gepast en zit nu wel heel goed! Hij is nu 11 weken. Ik merk wel dat de Artipoppe bij mezelf ook veel fijner zit, minder last van m’n rug dan bij de Marsupi. Die banden zitten ook met klittenband vast en bij de Artipoppe met klemmen, beter vind ik.

1 like

Artipoppe zou ik echt boycotten vanwege de recente uitspraken over borst- vs flesvoeding. No way dat ik ooit aan die hype meedoe.

27 likes

Ja haha vinden beide kinderen super leuk!

1 like

Prentenboeken, speeltje voor in bad/onder de douche, een mooie badcape, een trekeendje, legpuzzel

2 likes

Plantoys krokodil (maakt wel wat geluid, maar echt dikke pret voor die kinderen!)

3 likes

Hij was met Amazon Prime day 199 euro, ook op Bol. Dus ze gaan soms wel in de actie mee.

1 like