Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik twijfel of we een box in huis nemen. Het eerste half jaar wonen we nog in een appartement met niet zo een hele grote woonkamer. Dan is de woonkamer meteen enorm gevuld. Ik dacht misschien aan een Mozes mandje in de woonkamer erbij en gewoon een groot speelkleed waar de baby straks op kan liggen, waarschijnlijk leen ik een wippertje en een stokke stoel met newborn inzet. Wat zijn jullie tips met het wel of niet hebben van een box?

Dit is echt zo verschillend. Sommige mensen kunnen niet zonder, andere gebruiken hem amper. Je zou inderdaad met Mozes mandje kunnen proberen en als je toch een box mist, is ie zo gekocht en opgezet toch.
Wij hebben m de eerste 3 tot 4 maanden veel gebruikt, daarna minder. Werd vanaf toen steeds meer een opbergplek voor speelgoed en met 9 maanden weer opgeruimd. Nu met de 2e gaan we m wel weer opzetten.

2 likes

Ligt inderdaad heel erg aan je kind. Ik zou met 11 maanden niet zonder kunnen want mijn sloopkogel laat niks (inclusief zichzelf) heel als ik er niet bij ben. Maar de eerste maanden konden wij inderdaad ook prima toe met een babynestje en een speelkleed.

2 likes

Haha hier precies tegenovergestelde ervaring! @Pannenkoekenplant Wij hebben de box vanaf het begin veel gebruikt en nu na ruimt een jaar nog steeds af en toe. We hebben een hond dus vandaar dat ik de box fijner vond dan het speelkleed op de grond. Het is wel een lomp ding dus ik snap heel goed dat je er liever geen hebt.

Die stokke newborn set vond ze hier helemaal niks in het begin en pas toen ze een maand of 3/4 was vond ze het wel oké om erin te zitten. Voor die korte tijd weet ik achteraf niet of ik het de aankoop waard vond aangezien ze wel vanaf klein graag in het wipstoeltje zat.

Maar zoals je ziet is het bij iedereen anders en als je hem niet in huis hebt weet je ook niet of jij er wel veel plezier van hebt! Wij gaan de newborn bij baby 2 wel weer gewoon proberen te gebruiken misschien ben ik dan net zo enthousiast als primtemps.

Wij hebben t babynestje veel gebruikt in de eerste 3 maanden. Zelfs met weekendje weg meegenomen, sliep ze tussen ons in, in dat nestje.
Ik weet niet precies waarom het gevaarlijk zou zijn? Misschien als ze te groot worden en dan tegen de rand kunnen liggen met t neusje ofzo? Maar dan zijn ze dus eigenlijk te groot voor t nestje. Je gebruikt ze maar relatief kort ook.

1 like

Hier is de box ook zelden gebruikt bij beide. Het is dat in een hond heb dus ze wel ergens veilig voor hem wil leggen maar anders zou ik gewoon een lekker speelkleed halen en een babynestje oid.

1 like

Wij hadden het babynestje op de bank liggen en gebruikte hem alleen als we er zelf bij waren, daar lag/sliep ze dan in. Vond het heel handig omdat ik naast haar kon zitten en haar in de gaten kon houden. Maar al ver voor ze kon rollen mee gestopt, toen paste ze er ook echt niet meer in.

3 likes

Wij hebben het nestje alleen gebruikt om hem in de box of op de bank te laten slapen. Dus niet in de nacht tussen ons in.
En inderdaad maar relatief kort, voor het rollen gestopt.

2 likes

Ja toch die rand dan. Maar toen ze kon rollen lag ze er bij ons ook niet meer in. Die babynestjes zijn ook nog redelijk nieuw in babyland, dus misschien dat ze daarom wat voorzichtiger ermee zijn?

Ik weet niet, maar ben er zelf niet zo bang voor.

2 likes

Ik had echt niet zonder gekund en wantrouw mensen die het zonder kunnen ook totaal :smiley: (grapje he)

3 likes

Wij hebben vanwege ruimtegebrek geen box en nu hij vijf maanden is heb ik hem niet echt gemist. Soms handig als je wil stofzuigen want nu ligt hij dan op de grond maar dat is het wel.
Volgens mij is het ook heel Nederlands? Dus ja als hele bevolkingen zonder overleven lukt het jou ook.

Beide fysio’s die we hebben gehad waren ook enthousiast omdat de baby lekker veel te ontdekken heeft en veel vrijheid heeft.

Bij een volgende in een groter huis zou ik het wel doen trouwens, maar als we dan nog geen ruimte hebben laat ik het lekker achterwege. We hebben wel een boxkleed en zo’n puzzelmat die enorm groot gemaakt kan worden. Want nu rolt hij regelmatig van het boxkleed af haha.

1 like

Ik heb een babyfoon zonder camera en mis het eigenlijk niet. Het is wel leuk/handig dat je ook kan kijken wat ze uitspoken zonder dat ze jou doorhebben, als ik bijvoorbeeld s’ochtends even bij ze ga kijken en ze horen me dan gaan ze daarna ook niet meer slapen. De Verlosmoeder vlogde erover trouwens maar je kan ook een indoor camera (google nest gebruikt zij geloof ik) overwegen ipv een officiële babyfoon

1 like

Ik zou zelf met een camera niet nodig vinden. Dat voelt voor mij als too much, je hoort het wel als er echt wat is. Het maakte het voor mij iig makkelijker om los te laten.

Ik zag hier al wat vragen langskomen over draagdoeken/-zakken, maar heb nog een paar vragen. Ik ben er al even uit dat ik een geweven doek wil en heb ook al een paar mooie gezien en heb een bykay geprobeerd die goed en mooi zat (het knopen is geen probleem, wel vaker gedaan). Nu zie ik veel draagdoeken van circa €80-100,- maar ook duurdere.

Maakt dat veel uit in kwaliteit van de doek, het knopen en hoe je baby er in zit? Ik zie veel Little Frog, Pure Baby Love, Bykay. Zijn er merken (mogen ook andere merken zijn dan de genoemde) die echt beter zijn of waar ik naar kan kijken of materialen waar ik op moet letten? Of is het vooral merk/print wat het duurder maakt? En zijn er webshops die jullie aanraden? Artipoppe wil ik niet (qua prijs en visie niet).

Ik moet een maat 7 hebben, volgens mij is dat niet heel standaard, maar wel prima te krijgen.

1 like

Wij gebruikten het babynestje alleen als we erbij waren. Om te slapen in de box of op de bank, of om gewoon lekker naast ons te liggen. E had die geborgenheid echt nodig en was dan veel rustiger dan gewoon in de box bijvoorbeeld. Rond 5 maanden hebben we het nestje wel weggedaan omdat hij toen steeds meer begon te bewegen, dus het is echt voor een beperkte tijd bruikbaar

Wij hebben met camera en vind t wel fijn. Hij staat niet standaard aan, maar gaat aan op geluid. Dus zit er ook niet telkens op te kijken ofzo. Maar kan wel zien of ze dr speen en knuffel nog heeft. Zo nee, dan weet ik dat ik even naar boven moet.

1 like

Ik heb een babyfoon met camera maar dat ding is de afgelopen 3 jaar misschien 10 keer gebruikt. Zonde van je geld naar mijn mening.

Ik heb trouwens de ibaby met een telefoon app en op wifi. Maar die app kan dat ding ook vaak niet vinden of dan loopt het vast. Dus die zou ik sowieso niet aanraden. Het voordeel was alleen dat je vast zat aan een bepaald bereik.

1 like

Mocht iemand nog tips hebben voor een leuk huisje of ingerichte tent met een baby, hit me up!
Liefst in het oosten of zuiden van Nederland.

Zal kijken of ik de tips dan ook gelijk in de OP kan toevoegen.

ons kindje huilt al bij de geboorte bij mouwen aandoen en eerst ook bij dingen over dr hoofd doen
mijn insteek is om het maar zo snel mogelijk voorbij te laten zijn haha
heb weleens geprobeerd om er een hele show van te maken maar dat hielp niet echt
nu ze wat groter is doe ik weleens een speeltje in dr linkerhand terwijl ik dr rechtermouw doe en dan hups naar de rechterhand met het speeltje

maar meestal gewoon hup hup razendsnel en dan is het voorbij voor ze er erg in heeft

1 like

Wij vinden het wel fijn. S is 4 maar we gebruiken het nog steeds haha. Kan ik meteen zien waarom hij als baby huilde. Hoe hij lag (vaak op z’n buik). Dus als je het geld ervoor hebt zeker doen.

1 like