Tips, ervaringen & aanraders #4

@Fredje denk het niet, er waren al wat kindjes geweest, vandaar dat ze het ook gelijk zag.

@Anna88 oei ik ben benieuwd dan vandaag. :confused:
Zo kan je het ook zien ja, nu zijn we er dan vanaf als het waterpokken zijn.
Worden ze er echt ziek van of is het vooral de jeuk en krabben. Daar kan je alleen een zalfje op doen toch?

Die van ons heeft bijna tot z’n tweede een fles gekregen in de avond :smiley: die vond ik ook heel chill

1 like

Meeste kindjes hebben alleen jeuk, mijn zoontje krabte er gelukkig ook niet aan. Sommige kunnen wel wat koortsig worden, zeker als het er meer zijn, of wat hangerig. Maar het is mij zelf heel erg meegevallen, ik zag er heel erg tegen op vooraf ook. Ik gebruikte kidsclin waterpokken mousse en haverbadjes en zo zijn we er eigenlijk ongeschonden doorheen gekomen.

Heeft iemand een aanbeveling voor een fijne verloskundige in Rotterdam?

1 like

Wellicht heb je dit gehad:

Edit: ik lees net dat dit wordt gegeven bij vrouwen die te vroeg dreigen te bevallen

Heb je je partusverslag gekregen? Daar zal het ook instaan.

Nee ik kan alleen het gedeelte van de keizersnede inzien om de een of andere reden.

Oh, wat gek! Je huisarts krijgt ook een verslag, misschien dat je hem daar op kunt vragen? Of gewoon het ziekenhuis opbellen.

Ja ik kan het hele dossier wel opvragen maar zo nodig hoef ik het niet te weten. Ik ben al tot de conclusie dat het waarschijnlijk ‘gewone’ weeënremmers zijn geweest.

1 like

Wat zijn jullie tips om een baby van 7 maanden zelf in slaap te laten vallen?

Hij valt nu aan de borst in slaap maar de nachten zijn zo kut en hij wordt vaak wakker en wilt dan alleen aan de borst terug in slaap vallen.

1 like

@June88 en @Zeezout en anderen, weet niet meer wie allemaal: vanochtend geen ochtendfles gegeven, kind vond het dikke prima :woman_shrugging: Note to self: niet meer zo druk maken over dit soort dingen en gewoon doen.

16 likes

Haha knap dat je het geprobeerd heb! Fijn dat het zo goed ging!

Hier durfde ik het nog steeds niet aan :joy: maar ik ga vanavond proberen om geen avondfles meer te geven. Als ik het aandurf :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Hahahaha komt ook omdat ik door die kutnacht pas om 8.15 wakker werd terwijl ik met kind om 8.45 de deur uit moest, dus we hadden heel veel haast. :joy:

1 like

Haha soms helpt het universum gewoon mee :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Verloskundige praktijk bergweg noord

1 like

Ik vond mijn praktijk (zwanger &zo) goed. Niks bijzonders, allemaal aardig en kundig.

1 like

Aha, oké!

Ik kan je niet uit eigen ervaring een verloskundige aanraden, maar ik vind de YouTube filmpjes van de Verlosmoeder heel leuk. Zij is verloskundige in Rotterdam bij https://www.verloskundigenzuidwijk.nl/

2 likes

Ja hier.
Ik gooi het bij M gewoon in zijn drinken overdag. Dus bij de ranja in.

1 like

Ik vind de waterpokken echt de hel. Ben wel blij dat we er vanaf zijn. M was echt een week ziek. Heel veel huilen en alleen bij mama hangen. Ik was gesloopt.
Echt wat een klote dingen :rofl:

1 like

Lijkt me ook heel zielig. :slightly_frowning_face: Denk toch dat het geen pokken zijn of kan het zijn dat je er maar een paar hebt? De bultjes zaten er donderdag en er is niets bij gekomen. Ze krabt ook niet.