Tips, ervaringen & aanraders #4

Wisselt maar meestal rond 10.30. Dus ze wordt tussen 7 uur en half 8 wakker, dan rond 10.30 een kort dutje (soms later) en 's middags van 2 uur tot 3 uur of half 4.

Zo ellendig die nachten!

K. ging rond het jaar al regelmatig over na 1 slaapje. Was in het begin in de ochtend echt wel ff doorpakken, haar vermaken en gechaggerijn, maar met 2 sliep ze pas heel laat of wel op tijd en was de nacht drama. Twee deden we vanaf 12/13 maanden alleen als we savonds bv gingen bbqen met vrienden en het dus goed uitkwam dat ze wat later sliep. En dan het 2e slaapje einde middag, 45min max.

1 like

Dank voor alle reacties lieve mensen! Ik ga eens één slaapje proberen.

2 likes

En zo is het maar net. 1000x liever gedrein in de ochtend dan in de avond

Hoe oud is je kindje? Wij hebben zo twee helse weken erop zitten en plots is het veel beter. Hij slaapt weer rustig en wordt maar eens een keer kort wakker ipv om de anderhalf a twee uur schreeuwen. Het gaat echt voorbij… hopelijk snel! Onze zoon ws toen vijfenhalve maand maar kan ook rond vier a vijf maanden al zijn las ik toen.

Ze is al ouder! 14 maanden nu (12 gecorrigeerd). Het gaat vast over maar wanneeeeeer haha, echt killing he!

1 like

Oh oke dan loopjij voor op mij. Helaas komen er dus nog zulke periodes aan :weary::flushed:

1 like

Rond 14 maanden zijn wij wel over gegaan naar 1 slaapje inderdaad. Weet alleen niet hoe dat dan zit met prematuur geboren kindjes, doe je dat dan rond de zelfde leeftijd of rond de gecorrigeerde leeftijd.
Maar hoop voor je dat dat het is :crossed_fingers:

2 likes

@anon37686689 je hebt al veel goede adviezen gehad dus alleen even een knuffel, zulke avonden zijn echt killing! Ik hoop dat er een gouden tip tussen zit en het snel weer beter gaat met slapen :heart:

1 like

Ja precies zo ervoer ik het ook! Alsof je even een dikke stoot adrenaline krijgt en je lijf alles op alles moet zetten om helemaal stil te gaan staan. Heel bizar gevoel.

Help! De leidster bij het KDV denkt dat L. waterpokken krijgt :tired_face: Zijn net bijgekomen van de buikgriep hell en een week weer naar het dagverblijf en ze neemt het volgende virus mee.
Ik zie alleen 3 kleine rode bultjes en ze snottert weer, maar zie haar niet krabben.
Het is nu gewoon afwachten toch? We zouden morgen op bezoek gaan bij kennissen met een kindje, maar die heeft het nog niet gehad. Dan kun je beter niet gaan toch?

Oh shit, zou echt balen zijn! Hopelijk is het wat anders, zou eikenprocessierups kunnen?

Tussen 5 stipjes en 50+ stipjes zat bij ons een dag, nam heel snel toe. Zou het ook even overleggen met het andere gezin, sommige mensen willen er geloof ik juist snel vanaf zijn door het te krijgen zodat het niet op basisschool leeftijd nog komt :joy:

@Fredje denk het niet, er waren al wat kindjes geweest, vandaar dat ze het ook gelijk zag.

@Anna88 oei ik ben benieuwd dan vandaag. :confused:
Zo kan je het ook zien ja, nu zijn we er dan vanaf als het waterpokken zijn.
Worden ze er echt ziek van of is het vooral de jeuk en krabben. Daar kan je alleen een zalfje op doen toch?

Die van ons heeft bijna tot z’n tweede een fles gekregen in de avond :smiley: die vond ik ook heel chill

1 like

Meeste kindjes hebben alleen jeuk, mijn zoontje krabte er gelukkig ook niet aan. Sommige kunnen wel wat koortsig worden, zeker als het er meer zijn, of wat hangerig. Maar het is mij zelf heel erg meegevallen, ik zag er heel erg tegen op vooraf ook. Ik gebruikte kidsclin waterpokken mousse en haverbadjes en zo zijn we er eigenlijk ongeschonden doorheen gekomen.

Heeft iemand een aanbeveling voor een fijne verloskundige in Rotterdam?

1 like

Wellicht heb je dit gehad:

Edit: ik lees net dat dit wordt gegeven bij vrouwen die te vroeg dreigen te bevallen

Heb je je partusverslag gekregen? Daar zal het ook instaan.

Nee ik kan alleen het gedeelte van de keizersnede inzien om de een of andere reden.

Oh, wat gek! Je huisarts krijgt ook een verslag, misschien dat je hem daar op kunt vragen? Of gewoon het ziekenhuis opbellen.