Tips, ervaringen & aanraders #6

Totaal geen opvoedkundige achtergrond maar hier een even oude dreumes als jij. Heb al een kleuter van 4 maar dit is even andere koek. Had bij de oudste nooit het gevoel echt te moeten opvoeden, deze zoekt echt alle grenzen op.

Ik merk zelf dat ze echt héél goed al weet wat wel en niet mag of de bedoeling is. En dat het vooral belangrijk is consequent te zijn met je handelingen en uitingen. Dus niet de ene keer iets toelaten en de andere keer niet.

Voorbeeld; zijn we in de winkel, wil ze alvast het knijpzakje wat in het karretje ligt. Ik wil dat eerst betalen alvorens ik dat aan haar geef dus zeg dat ook “ even wachten eerst langs de kassa”. Gevolg: compleet hysterisch gil drama. Maar ik houd vol. En na de kassa krijgt ze haar knijpzakje.
De keer daarop in de winkel: zelfde situatie; ik zeg weer nee, wachten op de kassa. Ze mokt 2-3 keer en wacht daarna met ongeduldig doen tot na de kassa.

Ander voorbeeld: ze mocht laatst 1x bij uitzondering de speen in bad ( ja hou maar op…, het was een vreselijke dag, iedereen ziek, overal was en poep en drama dus ik gaf toe), vervolgens is ze minimaal 3 weken kwaad als de speen niet in mag in bad… dat heeft ze dus prima onthouden.

Wat je vraag betreft met of ze al doorheeft wanneer je even rust wil: ik denk dat kinderen op deze leeftijd wellicht wel aanvoelen, maar of je van ze kan verwachten dat ze erop anticiperen denk ik niet.
Als ik er echt even doorheen zit neem ik haar op schoot op de bank, mag ze haar speen en kijken we samen Netflix, heb het gevoel dat ik van haar niet meer kan of mag verwachten wat dat aangaat.

4 likes

Ook hier een hit. Tijdje niet, maar nu moet het weer op gezet worden.

2 likes

Jeetje dit is echt verschrikkelijk. En dat komt van iemand die vrijwillig k3 en kinderen voor kinderen luistert. Wat een rotstem heeft Pino ook zeg.

Ja ik vond het eerlijk gezegd echt vreselijk :woozy_face: Een uur voordat we zouden vliegen begon ze al te miepen voor de fles (die wilde ik geven met opstijgen) dus toen wat kokosyoghurt en een broodje gegeven om d’r bezig te houden maar ze bleef lastig. Zag iedereen bij de gate al zo kijken van oh nee he als die maar niet bij ons in de buurt zit.

Toen we in het vliegtuig zaten heb ik d’r de fles gegeven. Hoopte dat ze in slaap zou vallen tijdens de fles want toen was ze al 5 uur wakker. Maar helaas :joy:

dus ze was echt kneiter moe en ook heel lastig. Paar keer heel hard gehuild en toen hebben we echt alle trucjes in moeten zetten om d’r stil te krijgen. Ze wilde niks, geen ipad, geen koekjes oid.

Toen is ze uiteindelijk toch in slaap gevallen op mijn schoot 3 kwartier. En toen werd ze wakker voor het landen en toen weer flesje

1 like

Heeft iemand hier ervaring met klikkie?
Ik dacht 10 foto’s per maand is ook best wat en zij herinneren je er dan aan (alhoewel ik dat vast negeer), en vooral ze hebben cadeaubonnen dus dat kan dan op m’n kraamcadeaulijst.

1 like

Een vriendin van mij heeft dat, die is erg enthousiast. Haar tip is wel om meteen een albim te refelen waar je ze ook in kan doen anders belandt het op een grote stapel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha shit ja dit is wel precies wat er gaat gebeuren :joy::joy:

2 likes

Ik heb dit cadeau gekregen bij mijn oudste. Wij hebben ze allemaal op de muur geplakt in een grote collage. Was uiteindelijk heel leuk omdat er elke maand foto’s bijkwamen.
Als je geen doel hebt voor de foto’s zijn het er wel veel steeds.

3 likes

Ja, 1 x geprobeerd en toen kreeg ik de foto’s van iemand anders. Meteen weer stopgezet (wel over gemaild en kreeg ofc ook nog mn eigen fotos toegestuurd)

1 like

@Kusjessoldaat He ik kreeg ook een keer de foto’s van iemand anders. Ik had via ING rentepunten een drie-maandenabonnementje genomen en vind het wel prima werken.

Iemand die ik ken doet het echt elke maand sinds de laatste maand van de zwangerschap en die heeft daar wel een mooi fotoboek mee gemaakt.

1 like

Ja! Heb ik ook heel lang gedaan; maar inderdaad zoals jij al zei stelde ik het ook altijd uit en vond zelf de formaten heel onhandig. Veel kleine foto’s

1 like

Het kdv is helaas mega rechtlijnig (beleid is dat in ‘zijn’ groep de kinderen 1 slaapje doen). Ondanks dat ik meermaals heb gezegd dat hij nog twee dutjes nodig heeft, doen ze dat niet. Ik heb daar volgende week een gesprek over, maar dat lost dit vroege wakker zijn niet op. Inmiddels doet hij die twee slaapjes niet meer helaas, ook thuis niet.

Veaagje; onze kinderwagen is echt prut… onderdelen stuk gegaan en krijgen nu geld terug van de winkel. Mijn kindje is volgende week 7 maanden. Nu twijfelen we om direct een goede buggy te kopen. We kijken naar de joolz aer, met voetenzak voor de koude dagen en adapter voor de maxi cosi.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Ook te gebruiken voor wat langere wandelingen die je normaal ook zou doen in een kinderwagen?

Ja lastig! Wij hebben onlangs de Dubatti Smart gekocht en ben er heel erg blij mee, maar we doen geen hele lange wandelingen. Een middagje in de stad lopen gaat prima, en ze slaapt even goed in de buggy als in de kinderwagen. De Joolz Aer hebben wij ook bij gekeken maar die vond ik iets onstabieler en daar moet je de voetensteun los bijkopen.

Thanks ook een idee. Misschien ben ik ook iets te snel hoor maar toekomstgericht ook zo fijn als het zo een kleine en praktische buggy is… wat is lang qua conform. We gaan er maar even goed naar kijken.

Ja lange wandeling is voor ons ook rondje door het bos, ergens wat drinken. Niet per de hele tochten hoor. Niet anders dan een middagje stad denk ik…
Vanaf hoe oud gebruiken jullie de smart bij jullie kindje?

4 likes

Ja de vering is minder (of niet aanwezig misschien wel), een hobbelig bospad lijkt me wel een uitdaging met de buggy :sweat_smile: wij gebruiken 'm sinds 7,5 maand.

Edit: dat ie zo klein en compact is vind ik echt een heeel groot voordeel tov de kinderwagen, vind het nu veel minder een gedoe om op pad te gaan.

Haha die zet ik juist altijd aan omdat ik heel veel liefde voel voor Sesamstraat en oude kinderliedjes​:grin: maar mijn kind wil alleen maar van die stomme speelgoed uitpak filmpjes :sob:

3 likes

Hahaha ik ga het niet eens aanklikken, sowieso krijg ik dat dan weken niet uit m’n hoofd :sweat_smile:

2 likes

Ik heb nu de joolz aer voor vakantie; heel fijn maar niet voor altijd. Je hebt maar twee standen voor de rugleuning (heel recht of liggen). En mijn dochter is nu 7 maanden en die zit er niet echt super in, zakt wat onderuit en leunt dan naar een kant, wat ze in haar normale wagen niet doet.

Rijd wel lekker vind ik en hoe klein hij word opgevouwen is echt magic vind ik

1 like