Ah yes ik kan je de Engelse versie van Cocomelon ook van harte aanraden
I LIKE TO OOT OOT OOT OOPLES AND BANOONOOOOOS
Ah yes ik kan je de Engelse versie van Cocomelon ook van harte aanraden
I LIKE TO OOT OOT OOT OOPLES AND BANOONOOOOOS
Dat zou al fijn zijn!
Thanks voor de tips. Die bedrand kan ik gevonden ja, gaan we zeker bestellen!
Wij gaan het in 2 delen doen, want de hond gaat ook mee. Nog wel even iets als tussenstop boeken, gaat nog wel een uitdaging worden met de hond erbij
We hebben geen tablet, maar ik ga wel even kijken of we er ergens een kunnen lenen.
Heeft er iemand ervaring met het alleen vliegen (+/- 12 uur) met een 1 jarige baby?
Hahah wat erg he. Hier stond vanmorgen de compilatie op van vuilnisauto’s
Oh ik ook hoor, haha. Ik voorzie vooral heel veel gedoe voordat we er zijn.
Ik heb Klikkie gebruikt voor z’n eerste jaar album. Heb ‘t echt maandelijks bijgehouden, waardoor hij met een jaar gelijk af was. Ideaal! Ik vind ‘t ook echt een leuk album geworden.
Heb hun eigen album erbij besteld, dit is mooi dik zwart karton waar ik met een witte pen tekst bij heb geschreven.
Voordeel vind ik dat je maar 10 foto’s mag kiezen, waardoor het niet een mega dik album wordt met teveel foto’s.
Nadeel vind ik gelijk ook bovenstaand voordeel ;). Soms is 10 foto’s wel heel erg weinig omdat er zoveel gebeurt in sommige maanden. Ik heb dat opgelost door collages te maken.
Ander nadeel vind ik dat het uitzoeken tijd kost en het inplakken daarna ook nog eens.
Ga daarom voor dit nieuwe jaar toch Albelli doen. En dan heb je ook een digitale back-up mocht er onverhoopt wat met je album gebeuren.
Ohja die bandjes, ik dacht al dat het zo misschien zou kunnen. Maar die zijn dan niet echt gebruiksvriendelijk want heb er wel een beetje aan zitten prutsen maar lukte me niet echt
Ja, er zit een bandje aan de zijkant die je kan verstellen, zodat je tussen rechtop en plat (ritsen helemaal open) kan verstellen.
Ik dacht dus ook maandenlang dat die schouderbanden niet langer konden (en mn peuter zat dus steeds alleen met de riempjes om zn middel vast), maar zag laatst een filmpje en zag dat je die schouderbanden dus vrij makkeljk kan verstellen
Ondanks dat ik deze handige features tot voor kort niet kende, ben ik vanaf het begin fan van de Aer! Al helemaal nu we weer een baby erbij hebben en ze een babybak hebben die erop kan, ook megasnel in te klappen
Wij hadden ook ruzie met onze kinderwagen en ik vind de joolz aer echt een verademing. Rijdt soepel, snel en klein in te klappen en tenminste niet zo lomp. Misschien voor lange wandelingen iets minder goed dan een kinderwagen maar dat weegt voor mij niet op tegen het gemak voor alle korte stukjes waarvoor je hem gebruikt. Onze oudste zat er vanaf 7 maanden in en de jongste nu ook. We twijfelen zelfs om er nog 1 bij te kopen zodat we voor elk kind een buggy hebben maar daar vind ik hem wel wat te duur voor.
Mijn baby is zo dramatisch met dingen op
zijn hoofd, meteen brullen en trekken tot het hoedje of petje eraf is wil hem toch beschermen tegen de zon, smeren jullie dan gewoon ook zonnebrand in/door het haar?
Probeer hem al zoveel mogelijk in de schaduw te houden natuurlijk.
Dat heb ik ook met onze YoYo2 (zelfde prijsklasse als de Joolz Aer). Als de jongste ouder wordt zullen 2 buggy’s soms praktisch zijn. Maar tot welke leeftijd zitten ze in een buggy? Vier jaar? Beetje dure aanschaf voor het jaar dat we een ‘dubbele’ buggy nodig hebben.
Maar iets anders: We worden hier een beetje moedeloos in de avond van onze peuter. 's Middags doet ze perfect haar dutje. We beperken het tot 1.5 uur. 's Avonds is het een ander verhaal. Los van het peuter-tijdrekken, wat we redelijk onder controle hebben (1 boekje, 1x water drinken etc).
Maar dan begint het gedoe. Continue ‘roept’ ze ons, en roepen is een understatement. Ze huilt/brult op zo’n moment, maar het is geen verdriet. Want zodra je boven bent dan ligt ze in haar bed te lachen en is ze allesbehalve verdrietig. Ze doet dit ook als ze zichtbaar moe is. Vaak duurt het hele proces een uur, maar soms ook langer.
We hebben al allerlei dingen geprobeerd, en steeds als ik denk: Ja, dit is het! Dan werkt het de volgende keer toch niet.
Eigenlijk ben ik geneigd om haar gewoon maar te laten brullen (want geen echt verdriet als je vervolgens blij ligt te doen in je bed) maar we hebben ook een baby die over het algemeen prima slaapt, maar dan ben je wel bang dat ze weer wakker wordt/mee gaat doen.
Of moeten we er een paar dagen doorheen? Iemand vergelijkbare situatie gehad?
Ja doe ik wel met mijn dochter maar die is wel echt nog kaal dus is niet echt gedoe om daar zonnebrand in te smeren
Je hebt ook speciale sprays die je in t haar kunt gebruiken, mijn scheiding verbrandt altijd heel snel dus gebruikte dat altijd.
Wij hebben dit ook gehad en hebben hem laten huilen. Ik weet dat er ouders zijn die dat niet kunnen, of zelfs afkeuren, maar ik ken mn peuter wel goed genoeg (denk ik) om te weten dat hij hier geen trauma of hechtingsproblematiek aan overhoudt. Vooral namelijk dat lachen erbij bevestigde voor mij dat het gewoon toneelspel (en misschien ook heus wel mentale sprong) was.
Ik heb hem dan dus ff laten huilen en het was na een paar dagen/weken wel voorbij (bij ons was het niet iedere avond). En soms ging ik na een uur terug en dan zei ik dat ik gewoon beneden was en uiteindelijk wel terugkwam (om dat risico op trauma toch iets te beperken🥲) maar de boodschap dat het geschreeuw niet werkte, kwam snel aan.
Wel echt zuur ja met baby erbij, ik word daar ook echt helemaal gestoord van, als dat hier gebeurt
Ze schelen bij ons niet zoveel dus op zich zouden we er nog 2 jaar lol van kunnen hebben… achja we hebben ook een duo wagen dus voorlopig gebruiken we die gewoon!
En over je andere probleem lees ik graag mee. Hier ook een brullende peuter die de vrolijkheid zelve weer is zodra je haar kamer in komt. Maar ze huilt/schreeuwt zo hard dat ik bang ben dat de ze baby wakker maakt. Laatst waren we zo tot 22.00 bezig met haar
Lastige fase he. Hier werkt zo’n ‘slaaptrainer’ heel goed maar ook de ‘ik kom niet als je nep huilt en alleen als er echt iets is’
Ze zijn zo slim!
Ja mijn dochter deed dit, en soms bij vlagen nog steeds. Aangezien je ze op die leeftijd best wat uit kunt leggen, ga ik er steeds 1x naar toe en als ik dan zie dat er niks aan de hand is, leg ik uit dat ik ook moe ben, dat ik terug naar bed ga en dat ik er niet meer uit kom als er niet echt iets aan de hand is.
En ja dat was de eerste keren dat ik dit deed dan een paar nachten drama want ze bleef het proberen, dus je moet je daar wel op instellen en kunnen volhouden. Ik riep dan regelmatig vanuit mijn bed naar haar dat ik er nog was maar dat ik ging slapen. Na een paar nachten was het klaar. Succes!
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik durf het wel aan om de peuter gewoon te laten huilen. Ze doet het 's avonds na het op bed leggen, 's nachts gaat het gelukkig wel goed.
Maar nu heb ik net gezegd dat we niet meer naar boven komen, en nu hoor ik de baby (die is dus wakker geworden). Als we naar boven gaan om bij de baby te kijken, houden we ons niet aan ons woord dat we niet naar boven zouden komen (ook al zouden we niet naar haar kamer gaan).
Pfff voordat ik kinderen had, had ik nooit kunnen bedenken dat ik zoveel uur over slaap na zou denken