Tips, ervaringen & aanraders #6

Heeft iemand met een bakfiets zo’n peuterschaal Melia, tot hoe oud/groot gebruik je die?

Ja wij hadden die. Best lang gebruikt, want onze kinderen zijn klein/smal. Ik geloof dat ze er tot iets voor hun 2,5 in hebben gezeten. Als je wat grotere/stevigere kindjes hebt past het minder lang want ik vind ze best wel smal. Overburen bijvoorbeeld hebben een vrij forse zoon en die paste er met ruim 1,5 al niet meer in

1 like

Heeft jullie kleintje weleens een voedselvergiftiging gehad? Ons zoontje van bijna twee heeft (uiteraard per ongeluk) over de datum champignons in een pasta gegeten. Hij moest in de nacht ervan overgeven en de ochtend daarna nog een keer. Dat was zaterdagochtend en sindsdien heeft hij niet meer overgegeven maar is zijn eetlust ook nog lang niet wat het normaal is (lust nagenoeg alles en eet ook echt goed). Hij at gisteren en vandaag kleine beetjes, drinken doet hij nog wel. Wel iets minder maar doet het wel en de fles die hij voor het slapen s avonds krijgt ook. Is dit een typisch patroon bij zoiets als een voedselvergiftiging? Merk dat ik me toch een beetje zorgen maak, waarschijnlijk ook omdat hij hiervoor nog nooit overgegeven heeft…

Ohh top, mijne zijn 1.5 maar ook klein en nu slobberen ze zo op dat bankje :rofl:

1 like

Lief je reactie :blush: ik denk alleen niet dat hij dat al kan koppelen, het misselijke gevoel aan eten. Nee het is ook geen ramp, maar hij heeft dat gewoon nooit dus het is zo anders. En ik weet zelf eigenlijk ook niet hoe het voelt. Kan je maag dan nog paar dagen van streek zijn? Ik dacht altijd dat als je het kwijt was, je dan ook wel gelijk kunt eten, maar misschien is dat helemaal niet zo!

Haha ja dat klopt helemaal! Maar wij hebben hem dat ook niet verteld dus lijkt me sterk dat hij dat dan zelf bedenkt. Hij at vandaag droge crackers, beschuitjes, yoghurt, biscuitjes, wat groente en dus z’n melk. Dus allemaal heel basic. Hopelijk eet hij morgen weer wat meer, anders bel ik toch voor alle zekerheid even met de huisarts! Dank je wel voor het meedenken :kissing_heart:

2 likes

En vanaf wanneer heb je 'm gebruikt? In principe past ze voorlopig nog lang in de Maxicosi. Maar ik vind de Maxicosi in de bakfiets zoveel plek innemen :slight_smile:

2 likes

Ik heb deze eens laten maken:

Heel leuk verhaaltje over de wereld door jouw ogen zien. En je kan wat kleine dingen personaliseren.

3 likes

Wat sneu voor hem! Ik vind dat hij nog best gevarieerd eet hoor. Ik heb het zelf ook weleens gehad en toen duurde het ook wel eventjes voordat ik weer zin in alles had. Zolang hij wel wat eet, kan het lijkt mij geen kwaad dat dat nu even wat minder/meer basic is. Wij eten ook niet elke dag hetzelfde en even uitgebreid. Zolang hij goed drinkt en plast is het goed. Misschien voelt zijn maag toch nog niet helemaal goed aan.

1 like

Wij kregen de bakfiets pas toen ze al ruim 1 waren dus vanaf toen zaten ze in die peuterschalen. Maar er zijn ook babyschalen van Melia geloof ik, en alles is behoorlijk waardevast op Marktplaats dus dat zou je als tussenoplossing nog kunnen overwegen.

1 like

@Mexi deze heb ik ook gegeven en was/is een grote hit.

2 likes

Iemand tips om het tandenpoetsen van mijn baby makkelijker te maken? Er blijven continu tanden doorkomen de laatste tijd, en ze heeft al aardig wat doorgekomen tanden. In het begin vond ze het heel boeiend om tandjes te poetsen maar nu is het DRAMA. Logisch natuurlijk omdat dat mondje gevoelig is… maar heeft iemand tips?

Ik lees mee.
Hier 13 maanden en tand 7 komt net door.

Het is nog geen drama hier, maar dat komt ook omdat ik ‘t nog niet zover laat komen. Maar heb wel ‘t idee dat het nu tijd wordt om wat langer te poetsen i.p.v. elke tand per ongeluk 1x aanraken :crazy_face:.

Ik heb al zo’n elektrische baby tandenborstel mét lampje gekocht. Ken je die? Die vindt hij wel heel mooi.
Maar vooral bij z’n bovenste tanden kom ik nog steeds erg slecht.

1 like

Ja die boventanden zijn niet te doen! Dat dreunt ook meer door in het hoofdje natuurlijk. A heeft nu 6 tanden en tand 7,8 (en volgens mij zelfs 9) zijn aan het doorkomen…

Ik dacht dat een elektische tandenborstel pas vanaf een jaar of 3 mocht. Mijn baby vind het ook geweldig als ik elektrisch sta te poetsen.
Maar dan ga ik eens even zoeken naar eentje! Wie weet!

2 likes

onze dochter HAAT tanden poetsen maar ze wil wel elke dag met onze elektrische als ze ons dat zit doen
heeft iemand hier een elektrische voor kinderen (18 maanden) en is dat wat?

Ja de Brush Baby vind ik echt ideaal. We gebruiken ze hier nog steeds (net 3 jaar geworden). Niet dat ze het nou fantastisch vinden, maar het gaat wel makkelijker.

1 like

Ik heb een roze bij de kruidvat gekocht, nadat ze ze steeds mijne pakte. Die wisselt ze af met een gewone.
Ik vind het kopje nog best groot.

1 like

Voor poepvlekken, met ossegalzeep krijg ik alles schoon! Qua luiers, grotere maat misschien?

wasbare luiers kunnen zeker een optie zijn. Maar als je dat teveel gedoe vind, eventueel een wasbare overbroekje over de normale luier heen?

Ossengalzeep en in de zon hangen.

1 like

Wat al als tip is gegeven, ossengalzeep! En dan nog in de zon. Echt wonder middel.

Misschien een luierbroekje ipv gewone luier. En goed de randjes doen

2 likes