Tips, ervaringen & aanraders #6

Mijn zus zweert bij wasbare luiers om doorlekken tegen te gaan.
En dan specifiek deze: Popolini snapfit organic. Haar zoontje droeg die vanaf 3 maanden in maat 2. Dr dochter draagt maat 1 sinds ze 1 maand is.

De andere die ze fijn vindt is de tots bots Bamboozle.

Bamboe droogt langzamer maar neemt wel meer vocht op, maar neemt het wel minder snel op dus werkt met grote plassen eigk niet.

Qua overbroekjes de popolini popowrap of de tots bots pee nut wrap.
Let erop dat het overbroekje dubbele lekgootjes heeft, dat zie je hier goed wat dat inhoudt.

En ik kreeg zelfs oude poepvlekken uit kleding door ze nat in de zon te leggen (deed ik na de wasmachine).

1 like

Deze is van Luvion en speciaal voor baby’s. Hij roteert ook nog niet, hij trilt alleen. Maar dat is natuurlijk ook al heel interessant!

@Gelatelli misschien ook iets voor jou!

1 like

Toen mijn dochter erg doorlekte (toegegeven, dat ging wel om plas) bleken de luiers toch te klein. Qua kilo’s zou het nog makkelijk moeten kunnen, maar hoe groter de luier hoe groter ook de absorptiecapacieit. Pas bij twee maten groter dan ze eigenlijk had was het probleem verholpen. En we hadden echt alles geprobeerd, dubbele luiers, ander merk, overbroekje van een wasbare luier, niks hielp. Ze deed erg grote plassen voor een kind van haar grootte blijkbaar.

Hier ook nr 1 tip: een of twee maten groter proberen. Denk dat de pasvorm dan net anders is waardoor het beter gaat. Was hier meestal de sleutel.

2 likes

Kleren met vlekken in de zon leggen helpt ook heel goed. Bij mij verdwijnen echt alle vlekken in de zon:

6 likes

Ik zou toch ook zeggen probeer een grotere maat haha! Mijn baby weegt 9 kilo en luiers van 9-14 kilo was constant doorlekken en nu met luiers van 11-16 kilo nergens geen last meer van!

Edit: misschien logisch hoor maar doe je het binnenste randje bij de benen ook goed naar de zijkant?

3 likes

Ooh nee ik had 3 tassen vol kleding gekregen en op 1 rompertje zat echt zo’n bruine vlek. Denk dat ze het niet gezien had of vergeten was tegen de tijd dat ze al die kleding weg deed.
Het was een overslagromper dus ik vond het het redden wel waard :sweat_smile:

Voor een mooi, eerlijk, grappig en kwetsbaar boek over veranderen als je moeder wordt: Mamamorfose van Renske de Greef. Vroeger schreef ze colums, daarna strips over onder andere feminisme en dit is haar nieuwste graphic novel. Gaat over zwangerschap en jezelf weer leren kennen als moeder, over dingen die anders zijn dan je gedacht had of die veranderen.

https://www.instagram.com/tv/CdQKB77oiVd/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

16 likes

Hier mag hij ondertussen iets doen wat anders niet zomaar mag (knopjes van de thermostaat draaien, licht aan en uit doen…). Ik maak er wel geen gevecht van. Dan maar een dagje wat minder goed gepoetst… wil dat het vooral nog ‘leuk’ blijft zodat hij het toelaat.

2 likes

Hahaha ik ga al stuk om de pagina die je post :joy: ‘dit kan ik er echt even niet bij hebben’. Bedankt voor de tip!

3 likes

Bedankt voor de tip! Dit is echt een boek voor mij denk ik :see_no_evil:. Heb hem besteld!

3 likes

Heeft iemand een tip voor een betaalbaar uv zwempak die er ook nog beetje oke uitziet? Alles is zo knalroze en blauw. Ik heb al gekeken bij h&m, hema, prenatal en zalando maar het is het allemaal net niet. Ik wil het liefste namelijk met lange mouwen. Op vinted is ook alles knal roze.

1 like

Ik heb leuke bij de primark gevonden

2 likes

Welke prijs en maat zoek je? Misschien bij Name It?

Maat 80/86 en max 30/35 eu denk ik. Liewood en Beach & bandits vind ik heel leuk, maar wel heel prijzig

Next direct heeft meestal leuke en niet te duur

3 likes

Ah bedankt voor de tip, love Renske de Greef. Ze had ook een hele leuke strip-column over wat je vrouwen nou moest toewensen als de bevalling aanstaande is. “Moedig voorwaarts!”

7 likes

Ah heel leuk, love Renske de Greef. Gaat op mijn verlanglijstje, bedankt voor de tip!

3 likes

Bon prix? Heb er zelf wel een knalroze gekocht maar zag ook een leuke met blauw en printje.

Deze : Pakje

3 likes

Is dat deze? https://www.amazon.nl/Brush-Baby-Elektrische-tandenborstel-borstelkoppen-AAA-batterij/dp/B00FGUUW16.

Moet hier inmiddels echt de houdgreep hanteren