Heb er hier een gekocht! Wat hebben ze veel keuze daar. Dankjewel voor de tips
Wanneer gebruik je eigenlijk tandpasta? Ik poets al een tijdje het tandvlees van mn baby zodat ze er aan zou wennen en nu heeft ze 2 tandjes maar voelt een beetje vreemd om tandpasta te gaan gebruiken we poetsen de tandjes liggend op de commode namelijk dus ben bang dat ze zich gaat verslikken
Mijn zoontje kreeg bij 4 maanden eerste tandje door en nu heeft hij er ook 2 poetsen we gelijk al met peutertandpasta. Je gebruikt echt maar een heel klein beetje tot nu toe nog niet in verslikt.
Vanaf het begin, had baby-elmex. Echt een heeeeeel
klein beetje maar, het ging ook niet schuimen ofzo.
Ja dat is 'm
En doe jij dat ook gewoon op de commode?
Oke dan ga ik ook maar eens beginnen
Hebben jullie de baby meteen vanaf het begin op de achterbank vervoerd?
Ik hoorde gister van een collega āmaar in het begin zet je de MC toch voorin, want dan zijn ze nog zo klein, of je moet samen met je man in de auto zittenā. En stond ik zo van:
Ik was eigenlijk van plan om de baby meteen vanaf dag 1 achterin de auto te vervoeren (in het midden of achter de bijrijder, eventueel met zoān spiegel aan de hoofdsteun), ook als ik alleen rij. Of is het heel naĆÆef om te denken dat dat kan?
Ik heb dat ook gedaan, volgens mij is dat ook het meest veilig
Ja, ondanks dat dat een gedoe was bij mijn autop (fiat 500 en de maxicosi paste NET door de deur). Het is niet veilig om hem voorin te zetten. Alleen al vanwege het feit dat je zelf afgeleid bent als er iets gebeurt.
Als de baby achterin zit en huilt dan kun je stoppen langs de weg, dat is veel veiliger.
Mijn baby heeft (vanwege zijn prematuriteit) een hartslag en ademhalingsmonitor, ook in de auto. Dus ik vond het doodeng om hem achterin te zetten als ik alleen reed. Maar dat went snel.
Enne⦠een baby die huilt, die ademt
Als we met zān allen in dr auto zaten, zat de baby achterin (en ik soms ook) als ik alleen reed zaten ze wel voorin, maar dat was meer omdat ik dan snel een speen erin kon stoppen als er geklaagd (lees; gehuild) werd
Meteen achter, anders paste niet echt. Wij hadden achter de passagiersstoel op een base. Volgens mij meest veilig. Wel onhandig als ze ging huilen en je zat alleen.
Manās auto wel voor met gordel maar dat is een bus en heeft geen achterbank.
Nee dat niet, ik houd hem gewoon vast in een soort van zittende positie maar wel leunend naar achteren haha als je begrijpt wat ik bedoel. Ja heel eerlijk die 2 tandjes poets ik gewoon een beetje en daarna ga ik langs zijn tandvlees heen en daarna pakt hij het zelf over. Laat ik hem even een minuutje spelen met de tandenborstel en dan is het wel klaar.
Edit: ik heb ook Elmex peutertandpasta die heeft wel een aardbei smaakje en bij het CB zeiden ze dat als deze op is ik wel eentje met muntsmaak moet nemen. Maarja eer mijn tube op is dan is kind al 5 jaar ofzo, zo weinig heb je nodig.
Nou inderdaad, waarom moet dat per se met munt smaak? Wat een bijzonder advies. Ik maak wel eens de fout om per ongeluk die van ons te gebruiken als ik 's ochtends nog niet helemaal helder ben maar dan is het direct een enorm drama. Ik zou voor de tandpasta gaan die geen problemen oplevert bij het poetsen
Wij hebben de jongste wel voorin, want de oudste zit achterin (achter de passagiersstoel) en als de jongste achter degene zou zitten die rijdt, kun je zo weinig. Ze spuugt vaak speentje enzo weer uit dus dan kan de bestuurde of degene achter de bestuurder dat even terug doen. Maar misschien toch overwegen om haar achter de bestuurdersstoel te zetten dan.
Is het niet een idee om de oudste dan achter de bestuurder te zetten?
Mijn dochter zit al vanaf het begin naast mij, dus voorinā¦Ik heb een hele oude auto, zonder deuren achterin. Ik zou niet weten hoe ik (destijds) een maxi cosi tussen de stoel en deur door moet krijgen en dan ook nog vastmaken met gordel (want isofix kan natuurlijk ook niet in mān oude bakkie). Nu zit ze in een stoeltje naast me. De auto is zo oud dat er ook geen airbag in zitā¦Ik ben aan het kijken voor een nieuwere, veiligere auto, want tweede baby komt er nu aan, dus dat wordt een probleem. Eigenlijk gebruik ik mijn auto alleen voor kleine stukjes binnen het dorp. Wanneer ik samen met mijn man ben of ik een grote afstand moet rijden dan neem ik de auto van mijn man, daar zit ze wel gewoon achterin al vanaf het begin.
Ja geen idee, misschien voor de latere overgang naar normale tandpasta?
Is er iemand die Kabrita 1 of 2 aan haar kindje geeft? Bij mijn Jumbo liggen ze nu met 25 procent korting. Ze gaan er denk ik uit, want de datum is nog tot volgend jaar. Ik wil ze evt wel kopen en verzenden, maar weet niet of het zin heeft qua korting ivm verzendkosten.
Ik zoek matrashoezen voor de Joolz Day+ (passen ook in mn wiegje). Ovaal en ong. 75 x 35 dus. Ik kan alleen nog witte en grijze vinden, maar zoek juist off white. Ik had ƩƩn gekocht om te passen, dus ze bestaan wel haha. De webshop waar ik deze hoes had besteld heeft die kleur niet meer en Google helpt me niet verder. Weten jullie nog goede adresjes of andere merken die zoiets wel hebben?