Tips, ervaringen & aanraders #6

Mijn zus, en het scheelt inderdaad qua tijd. Maar de dosering zou soms niet kloppen en je moet hem alsnog iedere dag schoonmaken na x aantal flesjes.

1 like

Een alternatief; fles water 30 sec in de magnetron. En uit t torentje de poeder erbij doen. Is misschien nog sneller ook.

3 likes

Dan zal ze het idd echt niet lekker vinden. Pff ja je zou je niet eens aan al die regels kunnen houden ook al zou je dat willen. Ik ga morgen naar het consultatiebureau. Dan zullen ze vast wel wat meer vertellen over het introduceren van ander eten en vraag ik ook even naar het brood eten.

@Koda die pannekoekjes ga ik onthouden, dat lijkt me echt makkelijk. Vandaag hadden we pindakaas door zoete aardappel geroerd. Dat ging wel oke.

2 likes

Zijn er mensen met een aeromoov? Ziet er zo chill uit. Ik zit heel veel buiten dus dan zou hij bij me kunnen chillen buiten…

1 like

Ja zo doe ik het ook. En ik heb 3 poedertorens die ik vul zodat ik dat niet iedere dag hoef te doen.

En uiteindelijk zul je best lang 6 scheppen van 5 gram gaan gebruiken; koop dan een maatschepje van 30 gram (zit ook vaak bij eiwitpoeder) dat scheelt ook alweer veel.

5 likes

Nee gewoon achterin en ging dan gewoon op de bijrijders stoel zitten als m’n man reed. Niet er naast ofzo.
We hadden achterin zo’n isofix base. Die kon niet voorin.

Edit: bij langere afstanden deed ik ze trouwens wel eens naast me. En dan de speen aan een kort vast aan de maxicosi. Als ze die dan uitspugen hoefde ik niet te zoeken/graaien maar kon dat al rijdend wel in dat mondje stoppen weer haha

3 likes

Ja was een idee van mijn vriend! Echt een lekkere praktische jongen :joy:

3 likes

En iedereen bedankt voor de tips! Zo’n beaba lijkt me ideaal en is qua prijs een stuk aantrekkelijker!

En ik doe nu idd het flesje 30 sec in de magnetron en daarna poeder erbij, is idd zo klaar maar moet wel naar beneden :joy::joy:.

1 like

Vanaf vandaag zijn heel veel babyartikelen bij Etos 1+1 gratis ( Munchkin bekers, flessen, speentjes, rietjes beker van Avent, etc…)

19 likes

Je kan ook een magnetron voor boven kopen!

1 like

Gele vlekken op wol is vaak melk… in de zon leggen zou moeten helpen!

2 likes

Ja die bedoel ik! Lijkt me idd echt chill met logeren. Had al eens op marktplaats gekeken maar daar staat hij eigenlijk niet op… als ik hem nu bestel heb ik er nog lang plezier van hĆØ?:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Laatste tip: mijn neefje dronk alle flessen koud. Scheelt heel veel opwarmen, maar je kindje loet het maar net accepteren.

2 likes

aller allerlaatste tip: wij maken het gewoon met warm kraanwater sinds ik geen borstvoeding meer gaf (toen was ze 5 maanden ofzo)
we deden voor 's nachts een poedertoren voorbereiden met 3 bakjes met genoeg scheppen en dan gewoon water wat goed warm voelde als je je vinger er in steekt haha
voel me soms een paupermoeder als ik lees hoe veel moeite mensen doen voor flesjes 's nachts, maar ze drinkt het, het is makkelijk en ik heb het nagevraagd bij een kinderarts die aangaf dat er geen/verwaarloosbaar risico is op lood uit de leidingen (omdat dat eigenlijk alleen voorkomt bij huizen < 1945)

6 likes

Dit doen wij ook! Volgens mij nadat ik eerder een bericht van jou had gelezen dat jullie dat doen haha, dus nog bedankt daarvoor. Scheelt zoveel gedoe. We hebben een boiler beneden dus ik heb binnen een paar seconden een flesje klaar.

1 like

Zijn er meerdere dreumesen hier (onze wordt eind juli 2) die zichzelf slaan? Ik lees op internet dat het normaal zou moeten zijn maar wij vinden het Ć©cht niet leuk om aan te zien. Sowieso zit hij momenteel een beetje in een lastige fase. Normaal is hij altijd vrolijk, geduldig en makkelijk, maar momenteel zijn vooral de dingen die wij doen vaak niet goed. Op de opvang is hij voorbeeldig. Ik ben benieuwd of anderen zich hierin herkennen en wat tips zijn bij dit gedrag…

onze dochter varieert tussen hoofd op de grond bonken, zelf slaan en soms haar trekken (allemaal niet zo vaak hoor, maar het varieert dus wel)
wij hebben besloten dat we er geen aandacht aan besteden omdat het dan misschien een heel ding wordt

Voor kinderen kan het ook een interessante manier zijn om jouw aandacht te trekken, vertelt Okma. Vooral als je eerder heftig hebt gereageerd op het slaan, kan je kind doorhebben dat die daarmee jouw aandacht kan trekken.

dit dus. ik trek dan wel haar handen weg, zorg dat ze geen harde punt raakt met dr hoofd etc. maar niks van NIET SLAAN!!! omdat je het dan alleen maar interessant maakt (denk ik)
oja, en een naam geven aan de emoties want dat kan ze dus zelf niet en dat uit zich in slaan/bonken. dus: ik zie dat je moe bent/boos bent/etc.

Ja heel herkenbaar! N begint zichzelf ook in het gezicht te slaan als ze boos of gefrustreerd is. Ik probeer het te negeren maar dat lukt niet altijd. Ik zeg wel altijd ā€˜niet jezelf pijn doen’ en als het even kan geef ik een alternatief (hoofdkussen bijvoorbeeld) om op te slaan maar dat wil ze nog niet echt accepteren.

2 likes

En als ze dat al snapt, kan je ook een alternatief aanbieden, @Sarie. Bijv. als je boos bent, mag je stampen met je voeten en dat dan samen doen.

2 likes

@Gelatelli @anon37686689 @Fredje Thanks!! Toch ergens ā€˜fijn’ om te lezen dat hij niet de enige is. Hij zit momenteel even in een lastige mentale periode voor ons gevoel. Snel gefrustreerd en slaapt ontzettend veel. Vannacht van 18.30 tot 8.30 en ook de middagslaap moeten we hem na 2/2,5 uur echt wakker maken. Alsof iets hem veel energie kost. Het negeren doen we vooral en ik denk dat dat voor hem opzich ook het beste werkt. Praten zal nu ook een beetje moeten komen (hij kan wel wat woorden met het stagneert een beetje) maar volgens mij voelt hij zich daarbij nog niet op z’n gemak. Moet nog een drempeltje over daarin. En daar zal ook wat frustratie bij komen kijken. Want dat is nu zn enige manier van uiten. Naast huilen natuurlijk. Lastig!