Tips, ervaringen & aanraders #6

Snap dat je je zorgen maak. 37,5 is goed, dat is verhoging en geen koorts meer. Hopelijk blijft dat zo en anders idd morgen even langs gaan. Kleintjes hebben echt snel koorts al hun immuunsysteem bezig is, ze moeten nog zoveel weerstand opbouwen.

Even iets anders wat mij te binnenschoot mbt combinatie koorts en leeftijd; heeft ze onlangs de bmr-prik gehad (die krijgen ze rond 14-15 maanden)? Daar kunnen ze nog best lang na de prik last van krijgen, dus soms denk je daar dan niet meteen aan. Onze oudste had er weinig last van, maar de jongste heeft circa 1,5 week na de prik ongeveer een week lang iedere dag koorts gehad (en was dan op het moment dat ze koorts had ook echt hangerig en ellendig, terwijl ze dat anders zelden is als ze ziek is).

Hopelijk voelt ze zich snel weer echt beter!

2 likes

Aah balen zeg, hopelijk knapt ze snel op!

4 likes

Als ze al snotterig was en moest hoesten, dan denk ik eigenlijk dat haar heesheid daar door is veroorzaakt. Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt hoor!

Bij mij zijn ze daar wel eerlijk over! Je kunt het bespreken maar ze kan idd ook schor zijn van verkoudheidje.

2 likes

Hier ook drama de laatste dagen met ons zoontje (bijna 2,5). Wil hij naar buiten, prima. Zijn we buiten, wil hij naar binnen. Na 3 keer ben ik dat ook wel zat en zeg ik dat we binnen blijven. Helemaal overstuur.
Ook met douchen, douche moet uit want hij is klaar. Zet je hem uit, moet hij perse weer aan. Kussen in of uit z’n bed…
We zijn wel aan het verbouwen, dus alles is een beetje rommelig en anders. Maar soms kan ik zelf net zo hard mee janken!

Hopelijk is het snel weer over bij jullie!

3 likes

Klagen heeft hier gewerkt denk ik, mevrouw sliep in 10 minuten om 19.20 al.

Moet wel zeggen, vandaag was voor haar een rustigere dag, de dagen hiervoor was ze of naar de opvang of hele dagen buiten gespeeld met buurmeisjes en grote zus of bij mijn ouders geweest met 2 neefjes. Dus ik denk dat op zulke drukke dagen ze extra prikkelverwerking heeft in bed. Kijken of ze daar aan kan wennen, aangezien ze nu elke middag mee wilt buiten spelen…

3 likes

wat fijn!

Hier ook iets minder drama dan de afgelopen dagen, maar 1 keer terug hoeven te gaan naar boven en ze viel om na een uur om 20:50 in slaap.
Nu maar hopen dat de nacht en ochtend ook gaan mee vallen. :crossed_fingers:

Nog even een algemene vraag, heeft er iemand nog een tip voor een fijn dun zomer dekbed voor peuters? Heb er nu 1 van Hema, maar haar kamer is nu al zo warm dat ik denk dat het ook tijd wordt voor iets luchtigers.

1 like

Wat fijn om te horen!
Hoe vond je hem qua slaapstand? Heb hem nu thuis staan en morgen even met baby erin. Nu ook 7 maanden. Qua wendbaarheid echt een verademing. Wel even wennen qua ruimte voor luiertas en spullen mee en twijfelde even of ik het laag genoeg vind maar heb het ook nog niet met baby geoefend.

Hij kan best plat voor een buggy vind ik! Maar ze doet er niet vaak een slaapje in om eerlijk te zijn. Ik hoop dat hij jou ook goed bevalt morgen!

1 like

Ik heb van hydrofiele stof soort lakens laten maken (door m’n moeder)

1 like

Ikea heeft ook mooie dunne!

1 like

Hier slapen ze beide gewoon alleen onder het dekbedovertrek. Wel warme kamers beide op het zuiden.

1 like

Gewoon het overtrek eruit? Dat kan natuurlijk ook :ok_hand:t3: Ga ik ook maar eerst proberen, het is volgens de babyfoon nu 26 graden op haar kamer :hot_face:

1 like

Mijn zoontje slaapt nu ook een week of twee zonder dekbed, met alleen de overtrek. Dan nog ligt hij te zweten als we later binnenkomen :hot_face: Maar hij moet perse iets over zich heen.

2 likes

We gaan een weekendje weg in de buurt van Epe, maar onze dochter van 5 heeft haar arm gebroken. Heeft iemand tips voor leuke uitjes? Speeltuinen, zwembad, zandbakken, fietsen etc. zijn een no-go. Dus ik zit te denken aan kastelen, leuk park, museum.

Je hebt kasteel de Cannenburch in Vaassen waar je heen kan. In Apeldoorn heb je Apenheul.
Je hebt ook de koperen ezel, daar kan je tussen de ezels lopen en een kameel voeren maar dr zit wel een speeltuin bij.

Vlonderpad lopen!
Wild spotten, en dan heb je speciale belevingspaden, 1 ervan begint bij pannenkoekenhuis ā€˜de ossenstal’

De schaapskooi, soms zijn een wandelingen dat je mee kan lopen met de herder.

Ik woon in Epe dus als je meer wil weten kan je altijd een berichtje sturen

2 likes

Epe ligt vlak bij Zwolle en Apeldoorn.
Zwolle heb je Dinoland
Apeldoorn de Apenheul (dierentuin met apen) en Juliana toren. Dat laatste is een soort pretpark voor kleine kinderen. Als ze wel in een treintje oid mag zitten.
Anders is Arnhem misschien ook nog te rijden, daarheb je burgers zoo (dierentuin).

Edit. Je hebt het Kroller Moller museum (als je zo schrijft), deels buiten maar misschien niet voor kinderen. En bij Arnhem nog een museum met allemaal oude dingen, zoals speelgoed van vroege. Weet even niet of dat zelfde is. Maar toen ik daar keer was waren er veel kinderen.
En er is stoomtrein met museum in Apeldoorn / de omgeving.

2 likes

Paleis het Loo in Apeldoorn is weer geopend na een verbouwing.
De Julianatoren is ook leuk, ik denk dat er voldoende attracties zijn waar ze in kan (veel treintjes, een reuzenrad, voorstellingen).
In park de hoge Veluwe is ook nog het Museonder (ondergronds museum over wat er onder het aardoppervlak leeft).
Er zijn best veel leuke dingen daar in de regio, als me nog wat te binnen schiet dan zal ik het posten!

3 likes

Ik ben op zoek naar een plek waar ik een kinderfauteuil met naam kan kopen/bestellen. Is er iemand die soms tips/ervaringen wil delen?

Van teddystof? :grin:

3 likes