Tips, ervaringen & aanraders #6

Ga ik morgen meteen naar kijken, ook een goeie! Daar is vast wel iets mee op te vangen.

1 like

Modu? Is hier een groot succes en met 2 kinderen denk ik ook super leuk! Of een ballenbak, iets voor buiten als je een tuin of groot balkon hebt. Qua iets kleinere dingen: misschien smartmax of iets van Janod (vind ik er altijd zo leuk uitzien), of juist meer open ended speelgoed zoals way to play of iets van grimms.

3 likes

Welke badpakjes vallen wat smaller? Ik vind dat h&m leuke badpakjes heeft maar die zitten helaas wat wijd bij haar benen/billen.

2 likes

@Camper Mijn dochter heeft niet echt ronde billen (de meeste broeken zakken ervan af zelfs) maar de Hema boxers zitten ook bij haar ontzettend strak. Ze draagt het liefst dit soort onderbroeken van Lindex

2 likes

Ik denk dat je niet de enige bent bij je werkgever die dit betreft? Gewoon even vragen inderdaad. Bij ons krijgt iedereen gewoon zijn normale salaris uitbetaald tijdens zwangerschapsverlof ongeacht of je over het max dagloon komt of niet.

3 likes

Op welke leeftijd heb je Modu gegegen? Dat lijkt mij heel leuk, maar een learning tower staat ook op m’n verlanglijstje.

Hier zijn de trampoline en step ook nog een hit. Oh en mijn zoontje van 1 vind die smartmax dieren ook heel leuk. Ohja en we hebben zo een speelhuisje met glijbaan in de tuin, dat vind mijn zoontje ook heel leuk. Als zal ik niet meer zo een heel huisje kopen maar een losse glijbaan.

1 like

Met zijn eerste verjaardag. Toen kon hij net staan en was het vooral een loopwagen. Zelf bouwen gaat met 1,5 nog niet, maar ik bouw gewoon eens in de zoveel weken iets nieuws. Bijvoorbeeld een bankje, een glijbaan, een hobbelpaard en nu een soort simpel evenwichtsparcours

3 likes

Oh, goed om te lezen! Wij gaan dit weekend verhuizen en willen de tuin nog kindvriendelijk maken. Er is sowieso geen ruimte voor Ć©n een schommel Ć©n een zandbak Ć©n een speelhuisje (en dat vind ik ook wat overdreven), dus we moeten goed kijken wat voor nu en de langere termijn leuk is. Goed om te lezen dat zo’n heel speelhuisje dus niet per se de beste keuze is.

Ik heb veel van die dingen die jij noemt in de tuin gehad maar waar ze bij mij het meeste plezier van hadden/hebben is de zandbak en de glijbaan.
We hadden een schommel maar daar gingen ze echt zelden op (en hing eigenlijk ook in de weg bij onze tuinmeubels), een zandbak (dikke pret maar ook dikke ellende want hele tuin en halve huis zat continu onder, beste beslissing om die weg te halen).
Nu hebben we een Ikea tent als speelhuisje, zo een met een tunnel eraan dus die gaat bij mooi weer naar buiten en al jaren een glijbaan. En die laatste wordt echt altijd gebruikt als ze naar buiten gaan, ook als er kindjes komen spelen dan lopen die als eerste daar naartoe.
Het zal absoluut per kind verschillen waar ze mee spelen maar de glijbaan is hier iig een dikke hit!

2 likes

Ja een zandbak echt nooit meer haha. Zij vonden het leuk, maar echt zand overal in hun haren, in de tuin, in huis. Hier ook weggedaan was het helemaal zat haha!

2 likes

Wij hadden zo ā€˜n houten zandbak met kleppen en daar gingen alleen maar grote spinnen onder zitten. Dus die gauw weggedaan. Verder indd zand overal, en ze vond het niet meer zo boeiend na een tijdje. Succes hier is al jaren de glijbaan en trampoline.

4 likes

Nee, snap ik! hier spelen ze eigenlijk alleen met de glijbaan en rest word genegeerd. Vind ook echt voor het geld dat het snel vergaat, hout is al krom getrokken etc. Meeste word hier wel gespeeld met fietsjes/step/skelter. Wat ook onhandig is met een glijbaan die je niet kan inklappen is dat je er constant bij moet staan.

Wat @Hetty hier is de zandbak ook erg populair maar het word wel een shitzooi. Schommel hadden wij aan de overkapping maar dat was meer toen ze echt heel klein waren, zou sowieso geen staande kopen.

2 likes

En @Fredje , op de glijbaan inhakend, er bestaan inklapbare glijbanen! Mijn zoontje krijgt volgende week een inklapbare van Little Tikes. :blush:

Ondertussen krijgt hij volgende week voor zn verjaardag ook een zandbak, benieuwd wanneer ik er spijt van krijg als ik dit hier lees :rofl:

7 likes

Het zand in onze zandbak lijkt altijd vochtig. Wel de juiste structuur om vormpjes mee te vullen maar altijd koud.

Binnenkort ook maar de watertafel schrobben want die hebben we buiten laten staan en zit nu zo’n groen laagje op. Dat is wel echt een hit.

2 likes

Bedankt voor alle ideeƫn! Zandbak was hier vorig jaar (toen was ze anderhalf in de zomer) heel populair. Wel een zooi idd, maar misschien doen we nog wel een kleine die je niet in hoeft te graven oid.
Glijbaan klinkt dus als een goede optie! Vindt ze ook superleuk en later wellicht uit te breiden met een groter klimtoestel (mijn vriend is wel handig en vindt het leuk om zoiets zelf te maken).
Zin in de zomer!!

1 like

Je hebt ook van die watertafels met compartimenten voor zand en/of water. Wij hebben er alleen water in, maar mijn moeder gebruikt er bij haar thuis 1 alleen als zandbak. Is ook een hit! Zijn ook niet zo gek groot.

2 likes

Heeft iemand hier aanraders/ervaring met een elektrische bakfiets? Mijn oudste is net 4 maar echt nog geen held op de fiets dus die kan ik voorlopig nog niet naast me laten fietsen maar de jongste wordt te groot voor het voorzitješŸ˜…
Plek voor 2 kindjes is dus genoeg.

De Dolly bakfiets!

Ze komen voor een proefrit aan huis en het zijn allemaal superlieve mensen bij dat bedrijf. De levertijden zijn niet zo bizar als sommige merken (Urban Arrow bijv).

Wij hebben 'm nu een paar maanden en ben er superblij mee.

Ik vind de Urban Arrow qua design nog steeds de mooiste maar de levertijden waren niet te doen en ik vond het stom dat je voor zo’n bedrag nog moet bijbetalen voor een bagagedrager.

2 likes

Ik vind een tweewieler wel een beetje spannend haha, lijkt me zo wiebelig als ze niet stil zitten.

1 like