Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik heb ervaring met een peuter en een baby in een Maxi Cosy, dus die wiebelen nog niet heel erg :wink:

Ik vond het fietsen echt supermakkelijk. Had in binnen 5 minuten onder de knie. En ik begreep dat driewielers juist bij stoepjes etc een groter kantelgevaar hebben.

Maar anders vraag je toch zo’n proefrit aan, dan kun je het zelf ervaren? Ze waren bij mij toen helemaal niet pushy ofzo, ik was degene die zei: topding, jullie zien mijn bestelling wel verschijnen.

2 likes

Ik heb een babboe curve mountain. Gekozen voor driewieler omdat ik drie kids vlak na elkaar heb gekregen en wist dat ik hem lang ging gebruiken en veel ruimte nodig ging hebben.

Fietst prima, idd wel oppassen met schuine stoepjes maargoed ook dat went.

2 likes

Welke bakjes of vormpjes zijn fijn om de eerste babyvoeding/hapjes mee in te vriezen/ bewaren of ontdooien

1 like

Thanks! Doe je ze dan eenmaal bevroren samen per soort in een diepvrieszak waar je naam en datum enz op zet? Of laat je ze in de vorm?

En opwarmen in de magnetron of gewoon ff buiten de vriezer laten? Moet dit bij hapjes ook gewoon een soort kamer/lichaamstemperatuur zijn zoals bij de melk?

2 likes

Ik doe nadat de hapjes bevroren zijn ze in een los bakje.

Laat een blokje ontdooien eventueel beetje opwarmen met de au bain Marie methode

1 like

Ik weet niet wat je budget is… De meeste e-bakfietsen vind ik heel duur. Wij hadden al een fijne bakfiets (Gazelle Cabby) en die hebben we zelf elektrisch gemaakt met een speciale ombouwset. Sommige fietsenzaken kunnen dit ook voor je doen. Ziet er wat minder gelikt uit, maar is uiteindelijk veel goedkoper en je hebt een hele krachtige middenmotor. Wij zijn er heel blij mee.

3 likes

Wij hebben een Urban Arrow en zijn daar heel blij mee. Ik vind hem vooral veel wendbaarder dan een driewieler, daarmee had ik het gevoel een containership te besturen zo log en enorme draaicirkel.

Maar proefritjes maken is echt de enige manier om er achter te komen wat je fijn vindt.
Ik vind een tweewieler in elk geval niet wiebelig rijden, want mijn kinderen moeten altijd een riempje om dus weinig ruimte om te bewegen :slight_smile:

2 likes

Ik heb een Babboe city, een tweewieler is dat want die fietst als een gewone fiets. De driewieler vond ik juist eng, en had een draaicirkel als een tractor. Wij hebben toen bij Babboe in Amersfoort proefritjes gemaakt.

3 likes

Die van zeeman breken bij mij de hele tijd. Nu al de 2e die gebroken is dus ik ga die niet meer kopen. Ik ga gewoon zo’n ijsblokjes vorm kopen die helemaal van siliconen is.

Ik had eerst die van Zeeman maar die brak doormidden na een week of zo. Toen deze van Blokker gekocht, volledig siliconen. De vormpjes zijn wel wat groter, dus in het begin vulde ik ze maar tot de helft. En ik werd lui, in het begin netjes in een bakje of zakje met sticker maar na verloop van tijd liet ik het steeds vaker gewoon in de vorm. Even opwarmen in de magnetron

1 like

Deze lijken me ook fijn, maar geen deksel of wel?

Hebben jullie tips voor fijne lepels die baby’s zelf goed kunnen vasthouden?
Ik heb nu lepeltjes met een lange steel die ik gebruik om de hapjes te voeren. Maar ik merk dat L. het leuk vindt om ook zelf een lepel naar zijn mond te brengen. Zijn coördinatie is natuurlijk nog helemaal niet zo goed ontwikkelt, en de lepel is ook te lang voor hem om goed te mikken op zijn mond.
Leek me ook wel goed om hem even bezig te houden als ik ondertussen zijn zus ook een hapje voer, want hij wordt ook nog eens super driftig als ik niet te snel een nieuw hapje in zijn mond stopt :see_no_evil:

1 like

Oefenbestek vd prenatal. Kost 1,79 ofzo en zit een soort knikje in waardoor het in het begin makkelijker is om het naar de mond te brengen zonder dat alles eraf valt.

2 likes

Sommige weten misschien nog dat mijn zoontje in het ziekenhuis lag toen hij 2 weken oud was. Het was waarschijnlijk een virus toen. Maar wel hele shambam aan onderzoeken gehad. Nu is hij bijna 5 weken en het gaat goed met hem. We hebben mijn dochter tijd van de opvang gehouden (ook al voor de opname) maar nu willen we haar volgende week eigenlijk weer 2 dagen laten gaan (ook vooral voor haarzelf). Maar vind het wel spannend. Zouden jullie dit wel of niet doen? Ik heb ook zoiets van het leven gaat weer door ofzo. En hoe lang moet ik anders wachten ermee. Hebben anderen gemerkt met baby en kindje dat naar kdv gaat dat baby snel iets oppikt of?

4 likes

Hier ongeveer zelfde situatie maar dan zoontje naar school. Baby was ook in haar 3e week goed verkouden. Zoon is wel naar school gegaan en hij heeft nu weer een verkoudheid en is de baby dus ook weer verkouden … maar kan S ook niet thuis houden van school. Dat trekt hij niet en ik ook niet. Zou vooral kijken naar wat je fijn vindt en of je 2 kids thuis goed aan kunt. Maar waar trek je de grens? Pas met 3 maanden naar KDV sturen?

3 likes

Deze hebben we inderdaad ook @appa, en daarnaast een kort dik besteksetje van het Kruidvat. Daar is het knikje naar de mond iets moeilijker mee, maar zijn wel nog makkelijker vast te houden

2 likes

Nee, maar heb ik niet gemist.

Heeft er hier iemand de Izipizi zonnebril voor hun baby aangeschaft? Ik vraag me af of de junior (vanaf 9 maanden) veel te groot is voor een baby van 4 maanden. De baby versie gaat tot 9 maanden maar ik vind het zo zonde om een brilletje van €30 voor een paar maanden te kopen…

Ik ben ook benieuwd! Volgens mij ben ik geinfluenced op Insta :sweat_smile:

3 likes

Even benieuwd: wanneer ging jullie kind driftbuien krijgen? Onze I is 20 maanden en was tot voor kort de meest chille baby/dreumes/whatever die je kon bedenken. Maar opeens heeft meneer dus een mening. Maar zelfs zo dat hij dan ook niet op andere gedachten te brengen is. Bijvoorbeeld z’n loopkar (voor buiten) is z’n alles. Dan gaan we ermee naar het speeltuintje, maar in plaats van dat hij ermee op het speeltuintje loopt (waar echt genoeg ruimte is) probeert hij steeds te ontsnappen. Als ik hem dan weer terug zet of zeg dat dat niet mag, wordt hij heel boos en gaat hij op de grond liggen. Overigens is hij dan wel weer stil vaak. En zo zijn er meer momenten waarop hij z’n zin doordrijft en bij het minste of geringste gaat liggen. Hoe lang duurde deze fase bij jullie kids? Ik heb het idee dat hij momenteel een beetje gefrustreerd is omdat hij zich nog niet goed verbaal kan uiten (op wat woorden na) en dat wij hem ook nog niet duidelijk kunnen uitleggen wanneer iets anders gaat dan hij in z’n hoofd heeft gehaald. Het is voor ons best een beetje schakelen, ik weet dat het erbij hoort en doodnormaal is, maar mis een beetje m’n chille kind dat als baby 3 kwartier naar bewegende blaadjes aan de bomen kon kijken :laughing:

1 like