De decathlon ook!
Weet niet of een wasbare zwemluier en dat andere hetzelfde zijn maar ik denk het wel
Deze heb ik! Zijn prima en helemaal voor dat geld
Mijn baby (5 weken oud) heeft de laatste dagen erg veel last van obstipatie en harde ontlasting. Nu hebben we van het CB de tip gekregen om 10ml extra water toe te voegen. Maar iemand die weet of je dat bij iedere voeding mag doen? Hij drinkt zijn fles altijd helemaal op.
En als iemand nog andere tips voor obstipatie heeft dan hoor ik dat heel graag
Mijn dochter had van begin af aan ook heel harde ontlasting (en nog steeds regelmatig). Bij haar hielp probiotica poeder door de fles goed. Wij hadden die van Orthica, werd aangeraden door de huisarts.
Ik heb weer een dilemma.
Ritme is momenteel
19:00 drinken en naar bed
02:00 snachts drinken
06:00 wakker en drinken, dag begint
Wij twijfelen om om 23 als we gaan slapen nog een droom voeding te geven, in de hoop dat ze daarna tot 6 doorslaapt en we niet midden in de nacht hoeven te voeden. Omdat er tussen 19 en 2 wel veel tijd zit. Maar ik wil haar niet aanwennen nog een extra voeding te willen, door het uit te proberen
Wat zouden jullie doen?
- Zo laten
- Droomvoeding
0 stemmers
Wij hebben altijd de droomvoeding gegeven, ook toen ze ff slechte fase had en alsnog om 5 uur wakker werd. Dat heeft ze heel eventjes gedaan toen de ziek was en daarna sliep ze weer door tot ochtend. Uiteindelijk dronk ze die droomvoeding steeds slechter en toen we daarmee stopten (omdat ze echt gemiddeld met moeite 50 cc dronk), bleek dat ze na de voeding van 19:00 uur kon doorslapen tot de volgende ochtend.
Wij hebben ook lang een droomvoeding gedaan rond 23. De eerste keren werd ze alsnog om 2/3 uur wakker (misschien ook uit gewenning?) maar na een paar nachten sliep ze van 23-6/7
Yes! Dat mag bij elke voeding.
Daarnaast deden we oefeningen om de ontlasting op gang te houden.
Fietsen met de beentjes, rondjes maken met de beentjes & “trillen” met de beentjes. Je kan op google wel oefeningen hiervoor vinden. Ik had online een patiënten folder gevonden van een ziekenhuis met tips en trucs. Wij deden de oefeningen na elke fles.
Uiteindelijk hebben wij Forlax gekregen van de huisarts. En dit uiteindelijk afgebouwd
Update: Droomvoeding geprobeerd, en van 23 tot 6 geslapen
Ik reken me niet te rijk, maar fijn!
Wat fijn!
Hier werkte het ook altijd goed!
Op een gegeven moment zijn wij die laatste voeding steeds wat gaan vervroegen zodat we ‘m uiteindelijk rond 22.00 uur konden geven en zelf ook om 23.00 uur in bed lagen. Dat was helemaal ideaal.
Lekker! Hier werkt het ook goed. 22u een fles en dan slaapt ze tot de volgende ochtend
Ik ben nu op vakantie in Frankrijk en hier in de speelgoedwinkel hebben ze hele wanden vol met speelgoed van Hape, Djeco en Lilliputiens. Ze hadden zoveel dat ik een beetje overweldigd raakte haha.
Ik heb een baby van 3 maanden en een peuter van 2,5. Wat zijn leuke dingen hiervan?
Ik heb hier vaker het drumstel van Hape voorbij zien komen … is dat echt zo’n hit? Ze hebben ook een piano, iemand daar ervaringen mee? Maar andere tips van deze merken zijn ook zeker welkom!
Zijn allemaal hele leuke merken idd!
Wij hebben de piano en dat platte drumstel zijn beiden heel leuk. Piano kreeg K. voor haar eerste verjaardag, ze is nu bijna 3 en speelt er nu nog mee (maar dan met de kaartjes en kleurtjes het liedje proberen), dat drumstel is ook leuk voor tummy time, als ze zich wat op kunnen drukken en met de handen op de buik dingen gaan grijpen enzo. Want maakt bij kleine aanraking al geluid. En fijn bij beiden; beschaafd geluid en 2 volumestanden
Van Lilliputiens vind ik die activiteitenrol van jack de leeuw leuk (gezien bij een vriendin heb die op de verlanglijst voor baby 3 gezet haha). En voor wat oudere kindjes is Zia de aankleedgiraf ook leuk. Zitten ritsjes, sluitingen etc op.
Wat leuk! Wij gaan in augustus naar Frankrijk en kijk echt uit naar de kinderkleding en speelgoedwinkels. Ik ben gek op jacadi en petit bateau dus waarschijnlijk ga ik failliet haha.
De piano van Hape is hier niet zo’n succes. Er werd vooral mee over de grond geschoven en na 3x erop slaan was het klaar. Ik haal hem regelmatig tevoorschijn maar ze doet er niks mee. Ik hoopte dat de jongste van 8 maanden het misschien al leuk zou vinden maar die gooit hem ook alleen maar omver. Anderen vinden hem wel een succes lees ik dus misschien ligt het aan mijn kinderen .
Onze jongste heeft heel veel plezier van een Flamingo van lilliputiens. Speelde ze vanaf heel klein al mee.
Oh en deze puzzel van Djeco is hier een groot succes (dochter is net 2 dus wel ietsje jonger dan de jouwe)
Heeft er iemand tips voor een bakker/shop/instapagina waar ik nog een leuke verjaardagstaart kan bestellen voor de verjaardag van E. op 11 juni? Hema taarten vind ik niet zo’n succes. Liefst iemand die niet per se tien kilo fondant gebruikt voor de versiering. Budget maakt niet uit. Ohja als het een kleine shop is een beetje omgeving Breda/Gorinchem.
Life of pie!
Wij hebben twee jaar op rij besteld bij Sweet Vibes Bakery!
Banketaria in de Graanbuurt, Giessenburg.
Thanks! En @Ovenschaal dan ga ik zeker de platte drumstel kopen en ga kijken voor de leeuw!
We hebben de stapelkubussen met diertjes al en die is bij de oudste nog steeds een succes!
@Ketel ja ze hebben echt leuke winkeltjes hier. Ik vind Orchestra ook altijd leuk, alleen de huidige collectie vind ik wat minder helaas!
Ja dat begin ik nu ook te merken; ik geef ook altijd een droomvoeding voordat ik ga slapen en ook even een schone luier maar laatste tijd draait ze zich tijdens het drinken om en slaapt verder
Ik geef de fles ook terwijl ze in bed ligt @Tubing want vaak viel ze in slaap tijdens het drinken.