Tips, ervaringen & aanraders #6

Nieuwe basisschool moeder hier. Wat geven jullie je kind mee als hij de hele dag op school zit (continurooster). Mijn kind is tot nu toe alleen de ochtenden geweest en dan gaf ik hem een trommeltje mee met fruit en een cracker en een rietjes beker met water.
Maar wat geven jullie mee voor de lunch? En dan vooral wat voor drinkbeker is geschikt en wat geven jullie hierin mee? Zelf trauma aan warme melk drinken. En geven jullie dus dan twee bekers mee? Ik moet denk ik een grotere tas kopen voor hem want er past niet zoveel in.
Ben heel benieuwd! Bedankt alvast.

Heb net al meteen van die stickers met zijn naam besteld, want zijn beker was vandaag al bijna kwijt.

2 likes

De oudste heeft een broodtrommel met drie boterhammen en iets kleins voor lunch en een kleiner trommeltje met fruit en rijstwafels oid. En een beker water en als het op is vult hij hem zelf met water

1 like

Ons school is “lekker fit” dus je mag in principe alleen water drinken. Dat kunnen de kinderen eindeloos vullen in hun beker.

Tussendoor: wisselt tussen eierkoek, ontbijtkoek met nootjes, baby Bell , cheese diepers of fruit

Lunch: altijd brood of bolletje met kaas of kipfilet, stukjes komkommer of wortels erbij in de lengte gesneden. Soms maak ik een kleine wrap voor hem.

Daarna gaat hij naar bso en om half 3 krijgen ze dan meteen crackers met smeerkaas enzo en snack groenten.

Dus 1 grote trommel bv van mepal en voor de tussendoortje een platte kleine trommel.

2 likes

Ik zoek een nieuw speelgoedje voor ongeveer 6-12 maanden.
Iets wat rammelt, waar geluid uit komt of met knopjes of waar ze op kan slaan
Het liefste alles in 1 :joy:

Ik heb 6 wasmanden om te sorteren:
Handdoeken, make-updoekjes en ondergoed
Wit
Rood/roze/paars/bruin
Beige/licht
Zwart
Bont

Ik doe shirts en broeken niet in de droger, verder alles.
Broeken hang ik op aan een wasrek. En nu m’n pro tip: alle shirts hang op hangers te drogen.
Minder kreukelig + ik hoef het niet op te vouwen. Scheelt zoveeel werk.

Het enige dat ik opvouw is beddengoed, ondergoed, sokken, rompers, broeken en handdoeken. Klink nu veel. Maar is het niet. Shirts zijn echt kut om op te vouwen. :joy:

We hebben 1 mini wasmand in de badkamer staan en dat is ook wel handig. Daardoor moet ik elke dag wel naar zolder en zet ik dan vaak een wasje aan.
Maar zoals vandaag heb ik wasdag, dan gaat het beddengoed eraf maar ook alle wasmanden wil ik dan leeg hebben aan het einde van de dag (als ze vol zitten, maar daar zorg ik altijd wel voor). Ik hoef er nu nog maar eentje te doen en dan ben ik weer klaar. :raised_hands:t2: Ik bewaar het opvouwen voor straks zodat ik dat kan doen aan de keukentafel terwijl ik tv kijk.

Bekijk VTech Baby Activiteiten Kubus - Educatief Babyspeelgoed - Rood op: VTech Baby Activiteiten Kubus - Educatief Babyspeelgoed - Rood | bol.com

1 like

afbeelding

Dit is hier een succes. Vooral de telefoon

9 likes

Wij zijn met zijn 5-en, ik was in de avonden (woensdag en donderdag avond) en in het weekend (meestal de zondag).

Als ik de kinderen naar bed doe dan blijf ik vaak boven tot ze slapen en dan vouw ik de was weer op en leg ik het (meestal) gelijk weg.

Oh en ik was gesorteerd:

• witte was kinderen
  • wit handdoeken + onze dingen
  • zwart
  • gekleurd (afhankelijk van hoeveelheid groen/blauw tinten samen en roze/oranje tinten samen)
  • “vies” = keukendoeken en andere dingen die op 60 graden kunnen

Hoe delen jullie foto’s van jullie kindjes met familie/vrienden? Op een centrale plek dan, in plaats van alles naar iedereen individueel via whatsapp te sturen. Wij gebruiken nu Cluster maar helaas gaan zij nu stoppen. Ik deel bewust geen (herkenbare) foto’s op social media en wil een vaste plek hebben om gewoon video’s en foto’s te uploaden, waar familie ze dan kan zien. Heb zelf Apple apparaten en in theorie kan je iCloud sharing gebruiken (ook voor mensen zonder Apple) maar twijfel daarover met dat ‘Child abuse scanning program’ waarmee geüploade foto’s dus sowieso gescand worden.

1 like

Wij hebben lang backthen (voorheen lifecake) gebruikt.

1 like

JE HEBT EEN BERICHT!

4 likes

Lalalala koala! Is hier ook een succes!

2 likes

Ik voordat ik kinderen had: “No way dat ze van dat luidruchtige V-tech spul krijgen.”

Ik bij eerste kind: Eye-rolls op het moment dat de schoonfamilie met V-tech speelgoed aankomt.

Ik met een peuter en een baby die graag geëntertaind wil worden: “Hmmm zal ik alleen de baby-telefoon kopen of gelijk de Koala erbij bestellen?” :thinking:

18 likes

Heeft iemand deze schoentjes? Zijn ze geschikt voor een baby die al een beetje aan het rondlopen is rond de tafel etc?

4 likes

haha ik heb die stap al heel snel gemaakt en nu 3 speeltjes op vinted besteld van jullie tips allemaal. Kan ze lekker vooruit. :grin:

Mijn neefje had deze voor zijn eerste stapjes (aan de hand). Voor zover ik weet wel ja. Wil deze zelf ook kopen voor mijn kind als het zover is.

1 like

Bij schoenen voor de eerste stapjes is vooral een heel buigzame onderkant belangrijk, en versteviging bij de tenen is handig omdat ze vaak kruipen afwisselen met lopen en het dus snel slijt. Geen idee of deze zo’n buigzame zool hebben, vind het op de foto’s moeilijk te zien. Bijvoorbeeld bij shoesme kan je dat bij de eerste stapjes-schoenen wel goed zien (die zijn alleen mega duur)

En @jojo dit zijn een soort slofjes, dus met zachte zool. Vandaar dat ik vooral benieuwd ben of de onderkant niet te glad is en of ze dus geschikt zijn voor losse stapjes. Ik wil ook nog echt goede schoenen kopen maar deze vind ik vooral leuk voor erbij, maar niet als ze steeds uit glijdt

3 likes

Ahh, dat had ik niet begrepen uit je bericht. Hopelijk heeft iemand hier ze om je die info te geven!

3 likes

's Ochtends eten ze fruit en tussen de middag brood. Ze mogen geen dingen als ontbijtkoek, crackers, snoep, sultana’s etc. mee als tussendoortje. Dat vinden ze niet gezond genoeg, maar ook omdat ze willen dat iedereen ‘hetzelfde’ eten mee heeft. Anders krijg je ruilhandel en gaan de kids met het fruit weigeren te eten: ‘hij heeft wel koek.’ Ik zou dus navragen bij je school wat gebruikelijk is.

Wij hebben een ouderwetse Mepal lunchtrommel en Mepal beker met draaidop. Diverse bidon-achtige bekers gebruikt maar die gingen allemaal stuk of lekten. Misschien ook mijn eigen schuld, want ik stop ze altijd in de vaatwasser.

In het begin 2 bekers: één met melk en één met water, maar dat dronk ze niet volledig op. Dus overgestapt op 1 beker. Op koude dagen melk en als het bloedheet is water. Ze kan op school altijd water bijvullen.

2 likes