Wij doen het ook niet. Voor mijn gevoel is het wat ouderwets, als ik kijk welke mensen aan ons vragen of hij al een papfles krijgt. Ik wil binnenkort wel groentehapje maken met een beetje rijstebloem. Kijken of hij dat lekker vindt. Sommige groenten zijn zo droog.
Rijstebloem zit eigenlijk niet veel in qua voedingsstoffen. Mân dochter luste geen papfles en ik doe het nu ook niet denk ik. Iemand tipte mij deze (kan met 5 maanden).
Denk dat dat een verstandige keuze is, het word anders inderdaad voor jullie geen relaxte dag. Lopende dreumessen zijn enorm nieuwsgierig en amper te sturen.
Thanks! Ik zie nu ook geen reden om het te geven, het viel me in de supermarkt op dat er op die pakken stond dat het al vanaf 4 maanden kan. Ik denk dat ik het alleen ga proberen als ze aan de flessen niet meer genoeg zou hebben.
Nee ik zie dit inderdaad niet. Mijn kind heeft een eigen google-account zodat ze ook niks kan downloaden/betalen e.d. Daarvoor moet ze dan mijn toestemming eerst hebben.
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik deze optie dus niet heb als ze op haar eigen google-account is ingelogd (edit: wat jij bedoelt denk ik @Suikerklontje). Als ik op mijn eigen telefoon de kids app er op zet (met dus eigen google account) krijg ik deze optie wel. Maarja ik wil nu juist niet dat ze op mijn telefoon speelt en/of toegang tot mijn google account heeft
Maar je kunt dan toch alleen binnen die app inloggen? Ik heb de yt kids app op de ipad en tv staan (onze telefoons zijn niet voor de kinderen om op te spelen idd) en ze kunnen dan verder niks met je account ofzo binnen die app, zodra je instellingen wilt wijzigen binnen de app wordt er bv al om het wachtwoord gevraagd. Dus het is niet alsof er verdere toegang tot jouw account is.
Het lijkt me trouwens dat het dan ook met een ânepâaccount moet kunnen wat je er speciaal voor aanmaakt idd, maar dan moet google denk ik wel denken dat die persoon boven de 18 is?
Ik heb het bij de 2e gegeven omdat ik dacht âslaapt ze vannacht nog ff wat lekkerderâ en ze sliep op dat moment van 19.30 tot 7.00 uur en nu nog steeds (5.5 maand) , dus ik durf er niet mee te stoppen
Ik denk eerlijk gezegd dat een reddingsvest verplicht is van de kapitein/botenorganisatie?
Ik ben de koffers aan het inpakken voor een vliegvakantie naar de zon met een kind van 11 maanden.
Zijn er nog dingen die ik echt niet moet vergeten? De meest random hacks? Hoor het graag haha
Een mini zwembadje mee! Dan kun je die vullen en naast je ligbed zetten, kan je kindje lekker spelen in het water en kun jij enigszins chillen! Echt mijn ultieme tip haha.
Wie weet er nog een fijne accommodatie voor een weekje weg in de herfstvakantie met een kind van tweeënhalf jaar oud?
Ideale plek voor ons:
- appartement met minimaal twee slaapkamers en eigen keuken
- liefst begane grond, met een terras/ tuin
- geen vakantiepark
- op loop-/ fietsafstand van een centrum waar je een boodschap kan doen of naar een terras kan
- evt. zwemgelegenheid in de buurt, maar we zijn zelf geen zwemmers, dus is geen must. Kunnen voor ons kind ook de zwembadtip van hierboven gebruiken;
- max. drie uur vliegen.
Zijn niet veeleisend hoor , maar tips zijn altijd fijn!
Ik ben nu op vakantie en kwam er net achter dat ik een afsluitbaar bakje mis om stukjes fruit bijvoorbeeld mee te nemen. We hebben daar nu maar een bakje van de melkpoeder toren voor opgeofferd.
Een beker om te drinken en anders rietjes. Wij kregen in Spanje ook overal papieren rietjes en bij de jongste werd dat steeds een bal papier in haar mond. Afsluitbare bakjes idd en een klein koeltasje voor eten en drinken mee te nemen overdag.
Ik had ook opvouwbare emmers mee (hema), een schepje en wat vormpjes. Daar is echt heel veel mee gespeeld, zowel op het strand als aan bet zwembad als bij het appartement.
Oh nog een: een handdoekponcho voor als je net gezwommen hebt en het net iets te koud is voor je baby maar hij/zij nog nat is van het zwemmen
Wij zijn naar Curacao geweest toen onze oudste 11 maanden was. Een ijzeren rietje (Hema) miste ik toen wel, klein zwembadje ook wel (zeker op het strand). Wat ik MEGA fijn vond wat een wijd shirt/blouse van hydrofiel stof. Ging makkelijk aan en uit en beschermde wel goed tegen zon, zonder dat het te warm zat. En een goed zonnehoedje/petje
En wat ik altijd meeneem is van die hersluitbare diepvrieszakjes
Edit: sorry, ik heb iets verkeerd gedaan met quoten haha
Wij hebben dit badje van Decathlon. Vouwt plat op en je kunt de tas waarin het zit gebruiken als âemmerâ om het te vullen.
Ze hebben meerdere formaten geloof ik.
Goede tip! Vooral omdat hij zo plat en klein is . Ga hem ook halen denk ik.
Ik vond het nog wel prima te doen, maar ik had nog geen grote buik en weinig klachten en hoefde toen nog niet 10x per nacht te plassen. Het is dus nogal afhankelijk van hoe je lichaam reageert op de zwangerschap
Ik zou in ieder geval zorgen voor iets met wat meer comfort qua slapen dan een matje. En thuis een keer proef slapen daarop.
Ik ben nu 24 weken en voel me lichamelijk echt stukken beter dan vorige zwangerschappen met dit termijn. Maar moet echt op een goede ondergrond liggen, kussen onder buik etc anders wordt ik geheid stijf en met pijn wakker.
Verder is het idd echt afhankelijk van hoe je zwangerschap verloopt denk ik.
Ik heb met 26 weken op een luchtbed geslapen thuis en vond dat toen eigk best te doen. Ik vind thuis op een matje of luchtbed slapen trouwens vreselijk, want laminaat geeft niet mee zoals gras.
Als je het gewend bent te kamperen denk ik dat je gewoon een leuke vakantie hebt hoor. Eventueel kan je een extra ondermatje meenemen om wat dikker te liggen?