Ja de honger was flink gestild daarna. het was ook wel heel grappig en aandoenlijk, echt zo lekker āsamenspannenā tegen papa en mama. Sowieso zit k. wel echt in een āboevenfaseā. Gistermiddag was ik R. op bed leggen, maar die moest ook nog een schone luier dus duurde wat langer. Kom ik weer beneden, zit K. met een waterijsje op de bank (die ze ook al bijna op had, gelukkig lagen er alleen nog van die miniās).
mooi detail; we kwamen net van de speeltuin af, waar ze al een ijsje had gehad. Zegt ze ook nog doodleuk āja, maar ik wil iedere dag een ijsje!ā Uh wat heb je net bij de speeltuin gehad dan? āDat was wit ijs met spikkels (soft ijs), geen waterijsje. Ik wil iedere dag een waterijsjeā. Dussssss. Heb nu de ijsjes maar in de bovenste lade gelegd en het brood onderin
Maar het is wel wat je zegt, ze overeten niet snel en voelen goed aan wanneer ze genoeg hebben. Woensdag had K. bv ook een waterijsje en na 3 happen kwam ze naar mij toe āmama, ik hoef niet meer zit volā en was het ook klaar met eten. Ik geloof echt dat als je niet teveel druk legt op het moeten, ze heel goed naar hun eigen gevoel leren luisteren en ook herkennen wanneer ze genoeg hebben. Uiteraard uitzonderingen daar gelaten en er kunnen altijd redenen zijn waarom, maar even over het algemeen genomen.