Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij hebben het omgedraaid idd, in de ochtend wat ondernemen en 's middags zwembad. In de ochtend hebben ze vaak nog de meeste energie dus dan gingen we bv ergens heen(stadje, bezienswaardigheid, mooie baai) en dan of daar lunchen en dan terug rijden of voor de lunch terug rijden. R. viel dan altijd in de auto in slaap en liet zich gelukkig daarna nog goed in het appartement in bed leggen. K. doet geen middagdutjes meer, maar valt in de auto vaak wel ff in slaap dus dat was gunstig voor de avonden. Zeker als we iets verder moesten rijden (max een uur omdat het gewoon een klein eiland is haha) was dat wel chill want dan had ze mooi 30-45 minuten geslapen. En zijn ging dan met mijn man of mij vast naar het zwembad toe en de ander bleef dan bij het appartement en kwam dan met R. na haar dutje ook naar zwembad. Einde middag/begin avond douchen en omkleden en dan naar een restaurant wandelen.

Wij zijn ook van de wat meer ondernemende vakanties geweest altijd. Een vliegticket + eerste nacht + huurauto boeken en de rest ter plaatse. Veel kilometers maken, veel zien en doen. Dus was heel benieuwd hoe dit zou zijn (zijn hiervoor max paar dagen in Nederland weg geweest), maar het was echt een heerlijke en prima vakantie.

@Fredje als je kind het goed doet in de auto zou je idd ook nog een rondreis of iedere paar dagen andere plek kunnen overwegen. Ik had daar nu zelf geen zin in ivm dat ik niet wist hoe ik me lichamelijk zou voelen, maar waren dat wel van plan in de zomer van 2020… en dan max halve dag rijden zodat je ook regelmatig kan stoppen etc. maarja we weten allemaal wat er toen gebeurde :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik las dat je met 1 jaar geen opvolgmelk meer hoeft te geven, nu is mijn baby over 3 weken 1 jaar en krijgt nu nog 2 flessen van 180. Ochtend en avond, moeten die er ook voor 1 jaar helemaal af?

Of vervang je die gewoon voor normale melk en dan in een beker?

1 like

Mijn zoontje is 13 maanden nu en ben toen hij 1 was gewoon cold turkey overgegaan op koemelk. Hij krijgt ook nog steeds 2 flessen van 180ml (in de ochtend en in de avond voor het slapen gaan). Ik ga het voorlopig nog zo laten, hij geniet er nog zo van.

2 likes

Die van mij heeft nog veeeel langer poedermelk gedronken, tot ze ruim 2,5 was nog wel twee flessen per dag. Ze heeft koemelk altijd geweigerd (drinkt ze nu nog steeds niet en ze is 4).

2 likes

ons kind is 1.5 en krijgt nog elke avond voor ze naar bed gaat 120ml+4 scheppen dreumesmelk van de kruidvat omdat ze dan lekker slaapt

1 like

Misschien is rondtrekken met een camper ipv de fiets voor deze fase ook een optie? Dat zie ik vrienden die normaal gesproken op bergwandelvakanties gaan doen tussen de rugdrager- en zelfloop-leeftijd in.

1 like

Bestaat er een reddingsvest dat mee kan groeien met je kind? Hoeft niet oneindig te zijn, maar we gaan binnenkort varen en dat doen we ongeveer 1 of 2 keer per jaar. Ik vind het zonde om daarvoor een reddingsvest te kopen dat maar 1 jaar meegaat. Kind is nu ongeveer 13 of 14 kilo, maat 86.

En als we het dan toch over water hebben: welk zwemvestje kan voor deze maat gebruikt worden? Is zo’n Puddle Jumper al geschikt? Want volgens mij is hij officieel net te licht, maar het is best een stevig kindje.

Wij hebben ook naar die Puddle Jumper zitten kijken, volgens mij was die vanaf 15kg.
En mijn dochter is 13kg en best flink maar ik durfde het toch niet aan, je zal maar net zien dat die 2kg het verschil maakt :grimacing:

edit: wij zaten trouwens zelf naar zoiets te kijken

die kan ook niet afglippen o.i.d.

2 likes

Oja zoiets is ook handig. Al laat ik m’n kind echt geen seconde alleen in het water dus ik ben niet echt bang voor afglippen. Meer dat het moet van het zwembad bij vrij zwemmen (logisch).

Mag ook in pb, maar heb je tips voor appartementen in Noord Italie? Ik zie door de bomen t bos niet meer

1 like

Thnx! ik ga het bekijken :slight_smile:

1 like

We hebben in Noord Italië hier gezeten:
Agriturismo Cascina dei Giacinti
https://goo.gl/maps/YV5cKci4AD6uCd2AA

En hier:
La Capuccina
https://goo.gl/maps/ZGVsN3FwTSgj2baq8

En verder naar het zuiden maar ook heel leuk:
Il Casolare di Libbiano (deze ligt wel afgelegen)
https://goo.gl/maps/Aj1EcJnQiKbiACCPA

Foresteria Settevie
https://maps.google.com?q=Foresteria%20Settevie,%20Via%20Cappelletto,%205,%2012050%20Treiso%20CN,%20Italië&ftid=0x12d2b5b1ca55ffa3:0xf80c7986a21cab4e&hl=nl-SE&gl=se&entry=gps

5 likes

De meeste gaan volgens mij van 0-14 kilo ofzo en dan van 14-20 kilo oid, dus gaan wel langer mee. Wij hebben toen voor K. 1 gekocht die tot ik geloof 14 kilo ging, met het idee van als zij die niet meer past schuiven we hem door en voor haar een grotere. Hier is het ook een paar keer per jaar maar dat we hem nodig hebben. Wij hebben die toen niet via bol ofzo gekocht, maar echt een zwemvestenwebshop volgens mij. Zal even kijken of ik het kan vinden nog, maar had toen een verkeerd e-mailadres doorgegeven (.nl ipv .com ofzo), dus weet niet of ik daar nog een mail van heb.

Wel even opletten dat het echt een reddingsvest is met zo’n kraag en geen zwemvest, dat is echt een verschil en ander doel ook.

Bij Kruidvat hebben ze nu trouwens een soort Puddle Jumper voor 12,99 en die is volgens mij vanaf 13 kilo. Ga ik ook zo voor je terugzoeken, want had er een foto van gemaakt en naar mijn man gestuurd :stuck_out_tongue:

Edit: mbt het reddingsvest heb ik het snel gevonden iig. Wij hebben van Besto. Die hebben een variant van 0-15 kilo en vanaf 15 kilo (dus dan zou je even moeten kijken hoe die zit, of die ene kilo dan echt veel uitmaakt nog) maar ook een variant van 10-20kg.

3 likes

Ik ben fan van die wasbeer. Hij is zo droog.

2 likes

Ik probeer die hier steeds te pluggen maar ze heeft een voorkeur voor meer schreeuwerige series, helaas.

1 like

Is prima. Gewoon categorie Zara en H&M.

1 like

We zijn vorige week begonnen. Wisselt per dag of ze enthousiast is. Ze is nu ook erg verkouden en vind het maar niks. Volgens mij is het echt prima als je de baby gewoon wat aanbiedt. Of ze nou wel eten of niet boeit niet zo. Komt wel met de tijd. De een is er eerder aan toe dan de ander.

2 likes

Bij mijn dochter moet het echt helemaal mousse zijn, dus geen stukjes of structuur.
Banaan gaat er het beste in. En potjes ook beter dan vers, omdat dat zo gladjes is.
Knijpfruitjes zijn ook een succes. Verder eens met broodrooster

2 likes

Klopt het dat de Kruidvat luiers vanaf maat 4 geen plasindicatiestreep meer heeft?

1 like

Zo ging het bij ons ook hoor! Hij leek het even interessant te vinden maar dat was al snel over. Toen na een paar weken weer geprobeerd en toen snapte hij het een stuk beter.

@Tubing Klopt! Vind ik soms nog wel irritant als ie een ziek is. Verder eigenlijk ook niet (meer) nodig.

1 like