Tips, ervaringen & aanraders #6

Komt vanzelf inderdaad, mijn dochter had helemaal niet echt interesse in vast voedsel de eerste maanden. Gingen een paar hapjes in en dan was het wel genoeg, het happen vond ze toen ook nog erg lastig. Hier vond ze potjes ook lekkerder dan zelf gemaakt (nog steeds trouwens). Vanaf 6 maanden begon het langzaam te komen en op de opvang heeft ze wel meer de smaak te pakken gekregen heb ik het idee. Nu 9,5 maand en eet als een bootwerker maar ze is ook nog steeds heel enthousiast als ze de fles ziet haha.

1 like

De oudste had er wat meer tijd voor nodig, de tweede at vrijwel meteen alsof ze nooit anders heeft gedaan. Wij zijn met 6 maanden begonnen en die werkte meteen hele boterhammen weg als ze de kans kreeg (terwijl dat het ding was wat bij de oudste tot 9-10 maanden duurde voor ze het een beetje at).

Ja klopt! Even wennen haha

1 like

@Nefertiti deze ligt nu bij kruidvat, 13-30 kilo is die. Ik geloof 12,99 maar de prijs is niet in beeld.

6 likes

Ja deze is. 12,99!
Ik heb deze ook gekocht

Bedankt voor de foto! Ik ga hopen dat ze er vrijdag nog liggen, ziet er goed uit!

1 like

Mijn baby heeft wel interesse in eten maar ziet het ook heel vaak als speelgoed ofzo, dan gaat ze er mee zitten slaan op tafel of ze gooit het op de grond. Vooral als ik haar wat grover eten geef.

Nou mijn kind, nu 7.5 maand, vond het meteen heerlijk en inderdaad een soort 3 gangen menu. Hij is nooit een goede flesdrinker geweest. Ik gaf tot voor kort borstvoeding. Maar nu drinkt hij het liefst zo weinig mogelijk en eet zoveel mogelijk. Soms twijfel ik of hij niet te weinig melk drinkt. Ik geef bijvoorbeeld ook pap smorgens omdat hij dan meer eet en dus uiteindelijk meer melk binnen krijgt dan wanneer ik het in de fles aanbiedt. Iemand hier ervaring mee? Ik kan moeilijk dwingen meer melk te drinken. Biedt ik hem geen eten aan betekend dat echt niet dat hij dan wel opeens drinkt helaas.

Ah heel herkenbaar hoor! Ik heb een kennis met een 3 weken jongere baby die meteen al supergoed at. Ze zaten al op 3 flessen overdag omdat ze zo goed at terwijl die van mij in ieder stukje brood half stikte en verder alles uit haar mond duwde :sweat_smile:(en 5 flessen dronk). Sinds een paar weken lijkt ze het echt leuk te vinden en heeft ze door hoe het werkt. Ze is ruim 8 maanden dus het duurde bij haar gewoon wat langer. Komt echt goed! Ik kon me een maand geleden niet voorstellen dat ze nu boterhammen, yoghurt, bananen en hele potjes zou leegeten.

1 like

Mijn zoontje is nu net 6 maanden en jouw verhaal klinkt heel bekend. Hij drinkt echt niet makkelijk uit de fles. We hebben al zoveel gedoe en stress hiermee gehad, maar nu komt de grap. Hij drinkt wel enthousiast uit een glas :joy: Water vindt hij lekker en vandaag een smoothie. Ik weet niet of je het al weleens geprobeerd hebt om hem uit een beker of glas te laten drinken? Voor nu blijven we zijn melk nog wel uit de fles geven, want we willen wel weten wat hij binnen krijgt qua hoeveelheden melk.

Ik was met 4 maanden begonnen met oefenhapjes, eerste paar dagen wilde hij gewoon 2 of 3 kleine hapjes en dat was het. Na een week ongeveer at hij dan een halve potje op en dat ging goed daarna vrij snel overgegaan op een heel potje.
Daarna ook wat stukjes brood geprobeerd denk rond 5 maanden ofzo maar dat ging wel lastig dus toen daarmee gestopt.
Omdat de potjes bij ons best goed gingen zijn we gelijk met ei en pindakaas introduceren begonnen.

Nu is hij 6 maanden en eet hij in de ochtend een volwaardig fruithapje (een stuk fruit dat wij pureren of Olvarit potje) en in de avond een maaltijd hapje (Olvarit potje) of 2 stukjes geprakte groente met aardappel en iets van ei ofzo. Als ik zelf een avondmaaltijd geef doe ik eigenlijk maar wat, ik begin altijd met weinig en dan kijk ik gewoon hoeveel hij eet. Met potje hetzelfde soms eet hij maar de helft en soms een heel potje.
Hij eet nu als tussendoortje wel brood ongeveer een half sneetje en dat gaat goed maar hij krijgt dus ook nog maissticks of soepstengel en dan dus weleens geen brood
.ja dus nog wel zoekende met wanneer geef je wat want anders is het weer te veel en hij drinkt wel nog 4 flessen.

Gewoon naar je kind kijken, ik vind dat ze veel nieuwe dingen in een keer moeten en vind het voor baby veel maar ook voor ons als ouder

4 likes

@Calypso oh ik interpreteerde het niet zo hoor! Snap je frustratie helemaal, zeker als iemand altijd vergelijkt.

@Memento_mori en @Koda fijn de herkenning. Ja ik probeer nu wel slokjes uit een glas. Zou ik wel vaker gedurende de dag kunnen doen
 zo een 360 beker snapt hij nog niet helemaal, daar moet je ook wel hard uit drinken. En nu een klein tuit bekertje uit proberen. Wie weet werkt dat ook voor melk. Gevolg is nu inderdaad dat hij overdag inderdaad heel weinig drinkt en dit in de avond nacht in haalt
 maar overdag aanbieden heeft gewoon echt geen zin. Groter dan 150 heeft hij nog nooit gedronken en meestal 120 en nog wat over. Hij groeit verder goed en poept en plast prima dus het zal allemaal wel meevallen maar soms maakt het je wel onzeker. Ook omdat ik dan ergens stiekem hoop dat de nachten ook beter gaan maar dat betwijfel ik als hij overdag weinig melk drinkt haha. Nog andere tips qua bekers?

2 likes

Groot gelijk! Ik geef ook potjes omdat ik het zo zonde vond van m’n werk dat ze toch niks at. Bij de oudste maakte ik wel alles vers maar kan me er niet schuldig om voelen dat ik het mezelf nu iets makkelijker maak.

6 likes

Ohja dat ei moet ik maar weer eens proberen. Die mini glibber stukjes gaan er bij haar echt niet in. En dan alles na een uur uitbraken. (Niet spugen maar echt overgeven en krijssen). Kan toeval zijn dat dat toen gebeurde. Vond het zo naar dat ik het niet meer gegeven heb.

1 like

Ik deed ei daarom in het begin gewoon in banaan-ei pannekoekjes, mini groente omelet of gemixt met avocado met kruiden als spread voor op brood/rijstwafel. Soms ook gepureerd door tomatensaus bij de pasta :rofl:

Een gewoon gekookt ei in stukjes is ook echt een kruimelige rotbende om weer op te ruimen :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik gebruikte in ‘t begin ook de nuby rietjesbeker. Als ze eenmaal door hebben hoe een rietje werkt.

1 like

Bedankt voor alle vakantietips! Wordt idd een rondreis, maar of even kijken of we gaan kamperen of toch andere accommodaties zoeken. Agriturismo’s (sorry, agriturismi natuurlijk :grin: ) zijn idd ook heel fijn, @simsalabim, had ik helemaal niet aan gedacht!

2 likes

Gewoon regelmatig aanbieden uit een glas of bekertje. Ik merk dat mijn zoontje er steeds handiger in wordt. De 360 beker heb ik ook gekocht en daar doe ik een beetje water in en laat hem er mee spelen. Hij ontdekt vast wel een keer dat hij er uit kan drinken. Die onzekerheid snap ik heel goed, die heb ik zelf ook. Soms voelt het alsof hij meer uitplast dan er in is gegaan :sweat_smile: Misschien hebben we gewoon niet van die grote drinkers? Hier gaat het trouwens wel heel veel beter sinds mijn zoontje koemelkvrije melk krijgt.

1 like

Ik ben 408 maanden en eet ook nog steeds geen 200gr groente per dag hoor :sweat_smile:

12 likes

Wel iets verder rijden (Toscane) maar ik ben heel erg fan van deze. Prachtige accommodatie, heel ruim, mooi zwembad erbij en een super vriendelijk en behulpzame eigenaar. Vlakbij allerlei mooie dorpjes.

3 likes