Bij baker ross hebben ze hele leuke knutselspullen volr fijne prijzen. Ook van die setjes om met krimpfolie sleutelhangers te maken. Ik heb ze daar vorig jaar gekocht met een kleurplaat al erop die ze in kon kleuren, maar wellicht hebben ze daar ook effen. Heb daar geloof ik 8,95 voor betaald ofzo (voor 8 kleurplaatjes + ringetjes dus prima prijs). Verzendkosten waren wel gewoon €6,- ofzo ondanks dat ik voor 150€ aan knutselspul heb besteld (heb toen ook voor alle kinderen van de buurtvereniging knutselpakketjes gemaakt dus vandaar dat het zoveel was haha en dus meteen wat prive mee besteld) , maar was snel binnen en leuk spul allemaal.
Ik zit te kijken naar een puddle jumper voor de vakantie. Zit er nog verschil in wat betreft de merken? Of maakt het niet uit.
Die echte puddle jumper van sevylor(?) is wel groter dan die puddle jumper die ik van de week bij kruidvat scoorde.
Ik heb met peuter en baby een bloempotje beschilderd destijds. Baby de handjes en voetjes en peuter mocht een beetje smeren. Een klein fotoboekje met allemaal foto’s van hem als vader was zn favoriete cadeau, kan bij bijv. Profotonet voor 25-30 euro en die kwaliteit is erg mooi.
Ik had bij decathlon reddingsvestjes gekocht, is vanaf 15 kilo en niet zo duur. En gaat lang mee.
Ik heb ook zo’n kartonnen boekje laten maken met Mijn papa en dan allemaal foto’s van hun samen.
Laat onze baby met eerbare verf op een groot vel lekker kliederen, of ik knip daar hartje uit en plak het in de kaart of pak het cadeau ermee in.
Ik heb mijn keuze voor campingbedjes gebaseerd op de test van de Consumentenbond .
Wij hebben er een van titaniumbaby en die is echt super stevig en stabiel. Ook heel simpel in en uit te klappen. Maar wel een groot pakket.
Ik wilde eerst graag een bedje met bodemverhoger, maar die gaan bij bijna alle bedjes maar tot 8 kg dus was voor ons nu niet meer relevant.
En nog ongevraagde tip: koop geen extra matrasje voor in het campingbedje. Dit wordt afgeraden in verband met veiligheidsrisico’s (ook veiligheid NL raadt dit af).
Had het in het wjekw zw/k topic gezet maar moet in deze denk ik.
Dus nogmaals.
Onze dochter van 7 maanden slaapt nog steeds bij ons op de kamer in de co sleeper. Super praktisch met voeden en slapen maar inmiddels willen we haar graag in haar eigen bedje in haar eigen kamer laten slapen. Ze kan alleen niet in slaap vallen zonder de borst…
Een keer geprobeerd (voeden in de stoel, daarna in haar bedje gelegd). Dat werd huilen en ze was helemaal overstuur.
Nu twijfelen we om het bedje tijdelijk in onze kamer te zetten, om de overgang minder groot te maken. Is dat een goed idee denken jullie?
Ze heeft overigens geen speen en de opvang raadt een speen aan zodat ze wel wat te zuigen heeft. Dus dat overwegen we nu ook, hoewel liever niet. Ze heeft het ruim 7 maanden zonder gedaan dus vind het ergens ook een beetje ‘zonde’ om haar dan nu een speen aan te leren. Maar als dat helpt om van die slaapassociatie met de borst af te komen…
Iemand tips?
Los van wat wel of niet ‘goed’ is hebben wij het wel zo gedaan.
Ze was niet heel afhankelijk van mijn borst om in slaap te vallen maar ik vond het zelf zo’n grote stap om haar inneens in andere kamer in ander bed te leggen. Dus eerst IPV cosleeper haar bedje naast ons. En inderdaad met speen om te helpen kalmeren of slapen.
Of de eerste tijd heel dichtbij te blijven, zodat ze je ruikt.
Soms wil ze haar slaap niet pakken en dan hang ik 5 min boven haar bedje om zachtjes te neuzen en kroelen bij haar gezichtje.
Onze tweede wilde geen speen en kreeg dat haar op die leeftijd ook echt niet meer aangeleerd. Wat je kan doen is een andere slaapassociatie aanleren en dan eerst beiden aanbieden en dan de slaapassociatie waar je van af wilt af gaan bouwen. Dat kan bv white noise zijn, maar is voor opvang misschien minder handig. Dus wellicht een klein knuffeldoekje? R. heeft een schaapje en ezel van Happy Horse, de knuffeldoekvariant en toen ze jonger was lag ze daarmee te friemelen als ze in slaap viel. Of op het armpje beetje te sabbelen. Nu (1,5) valt ze er echt al knuffelend of over haar gezicht wrijvend mee in slaap en dat knuffeltje (met name het schaap, maar als die er niet is is de ezel ook ok) is echt een beetje haar comfort zoals andere kindjes dat bv met de speen hebben. Als ze bv niet fit is of verdrietig komt ze er ook echt om vragen, waar onze oudste dan juist op die momenten aan de speen hing.
Met de zomervakantie voor de deur ben ik benieuwd of jullie met je dreumes/peuter (middagslaap) weleens een hele dag naar het strand gaan en hem of haar dan laten slapen in zo’n tentje en zo ja welke jullie dan aanraden. Wij zouden dit graag willen, maar hebben het nog nooit gedaan. Ben benieuwd naar ervaringen!
Wij zijn 2 keer naar Curacao geweest, eerste keer was J. nog 11 maanden en tweede keer was hij 2.5 jaar.
Toen hij 11 maanden was, deed hij soms een tukkie in de buggy op het strand. Op een strandbedje was echt onmogelijk en buggy was de eerste paar keer ook echt oefenen.
Toen hij 2.5 jaar oud was, was ik 32 weken zwanger en toen ging hij dus iedere keer op mijn buik kruipen, liggen en was vertrokken. Zelfs als het middenin de zon was, ging hij liggen en slapen.
Slaaptentje en bedje wilde hij helaas nooit op/in slapen, maargoed uiteindelijk vonden we wel een manier om hem in slaap te krijgen. En dat lukte ook niet iedere keer hoor, soms sliep hij dan niet en zodra we in de auto zaten, was ie vertrokken.
Wij gaan komende week weer op vakantie en zonde jongste is dan 6 maanden, ik neem dan wel een tentje mee en ga kijken of zij er wel zin in heeft
Ik heb het slaaptentje alleen met een baby van 10 maanden geprobeerd tijdens een strandvakantie en dat was geen succes. Was veel te interessant om gewoon eindeloos in rond te kruipen. Slapen deed ze in de kinderwagen. Denk dat dat met een ouder kindje ook prima werkt?
Ja we zouden ook de buggy op het strand kunnen zetten haha, maar ik dacht zo’n tentje ligt wel comfortabeler. Maar de vraag is of hij het gaat doen… slapen bedoel ik dan.
Kan je niet van tevoren ff oefenen ergens?
Ik ben nu bij een vriendin thuis die een campingbed had staan en heb net mn 6 maanden oude baby erin gelegd zonder slaapzak en ze ging direct tukken, dus komt hopelijk dan ook goed in tentje op het strand
Ik heb dit idee gestolen en hebben inmiddels ook al een zeemeermin sleutelhanger gemaakt voor de oudste d’r fietssleutel. Helemaal leuk, dus thanks voor het idee!
Oh ik heb wel permanente stiften ervoor gekocht want met gewone stift ging de kleur er steeds af …
Het muggenseizoen begint langzaamaan te breken en hoewel horren me erg fijn lijken, zitten die er budgetteertechnisch nog even niet in. Hoe doen jullie dat op de baby kamer? Ik wil eigenlijk wel een klamboe om dr bedje doen, maarja, dat is vast niet veilig als ze eraan gaat trekken. (We hebben een bedje met zo’n huisjesvorm, dus hij kan wel daaraan hangen, maar dan kan ze vanuit de spijltjes alsnog pakken natuurlijk).
Wij hebben de Qute Q-sleep met het losse Qute matras erbij (vind ik zelf wel een must).
Heel blij mee! Klapt goed in en uit, weegt niet teveel en aardig compact in te pakken. Doet wat ‘t moet doen!
@Unquestionable Welk merk krimpfolie heb jij gebruikt?
Ik vind ‘t ook een heel leuk idee, maar ben afgehaakt omdat ik bij elk merk wel slechte reviews vond. Dat het niet zou werken.
Maar jouw bericht klinkt positief, haha.
Ik gebruikte de olie en douchegel van naïf of de badolie van inoli voor mijn zoontje met eczeem!
Ik gebruik altijd de olie ván eucerin.