Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik gebruik zeepvrije wasgel en in bad Groninger badolie. En als het erger wordt een havermoutbadje.

4 likes

Wij gebruiken de lipikar olie van la roche posay!

Ik heb horrengaas wat je met zelfklevend klitteband aan kozijn vastmaakt gedaan (ivm kantelramen aan de buitenkant van het raam bevestigd). Heb het toen op ali besteld maar heb je vast op meer plekken.

2 likes

Naja die van ons is dan 2 dus we weten wel een beetje wat wel en niet gaat, alleen het strand is net iets dat wij zelf niet vlakbij hebben en ook niet vaak doen. Echt een vakantie ding zeg maar, we wonen in het oosten van Nederland.

Haha ja oefenen op het strand is dan net weer complex, snap ik! Die kleine tentjes nemen niet veel ruimte in toch? Als je kind daar thuis iig goed in slaapt, zou ik gewoon proef op de som nemen en gewoon proberen. Dan is het tentje iig al iets bekends en merk je vanzelf hoe er gereageerd wordt op de omgeving

3 likes

La roche posay lipikar

2 likes

Ahw wat schattig dat ze er zo om komt vragen! :smiling_face_with_three_hearts:
M. heeft ook een knuffeldoekje waar ze mee slaapt. We gaan die nu ook tijdens de dutjes gebruiken. Heb ook vandaag 2 bips spenen gekocht, vanavond proberen, ben benieuwd. Ze zit de laatste paar avonden steeds op de rits van dr slaapzak te zuigen en dat vind ik een beetje eng. Maar zodra ik m afpak is het huilen èn ze lijkt als ze de rits heeft minder behoefte aan de borst te hebben dus heb goeie hoop dat zij het misschien wel fijn gaat vinden.

1 like

Balneum heeft hele fijne doucheolie; die gebruikte ik zelf toen ik nog veel last had van eczeem.

1 like

Wat ik vaker op Instagram voorbij zie komen: een Ziploc zakje, daar een vel papier in doen en wat verf klodders, zakje dicht doen, en dan kind tekeer laten gaan met de handjes over dat zakje.
Je moet dat Ziploc zakje dan met tape vastmaken op het tafelblad en de sluiting evt met extra ducttape dicht maken.
Zou knoei vrij moeten zijn. En als je kleuren kiest die bij elkaar niet bruin worden (dus 1 kleurenpalet) dan krijg je een soort abstract kunstwerk :grin:

3 likes

De aeromoov is niet klein hoor! En heel fijn dat je je baby verhoogd neer kunt leggen + het muskietennet erbij is top.

Nou je had gelijk, ze moest er niets van weten. Het was een leuk nieuw speeltje maar zodra het tuitje in haar mond kwam werd ie met veel gevoel voor drama uitgespuugd. Nouja, was te proberen :roll_eyes:

2 likes

Aah jammer zeg! Soms wil soort ook nog wel helpen, maar R. moest er echt niks van hebben. Volgens het CB omdat ik borstvoeding gaf, maar der zus had in of net na de kraamweek gewoon al een speen ivm zuigbehoefte en dan frustratie dat er melk kwam en een fles dronk ze prima uit.

Als je zorgt dat ze in de slaapzak niet erin kan zakken (evt de nek iets smaller maken door aan de zijkant 2 steekjes te zetten, hoeft niet netjes want moet er ook weer uit als ze groter wordt) kan het opzich niet zoveel kwaad als ze op dat randje sabbelt. Maar iets anders is wel makkelijker natuurlijk haha. R. heeft ook wel van die fases gehad dat ze dan op slaapzak en randje van der jas sabbelde.

Toen ze die van haar zus af kon pakken zag ze de speen vooral als een soort bijtspeeltje :joy:ging ze zijkant en achterkant in der mond om op te kauwen.

3 likes

Hahaha! Heel fijn als ze die van dr zusje af kan pakken, dan blijf je bezig denk ik!
Ja ze speelde nu ook vooral met de achterkant van de speen :joy: was erg interessant.
Oh goeie tip van de slaapzak. ga ik eens proberen! En idd, waarschijnlijk is het gewoon weer een fase en straks weer over.

2 likes

Morgen is het Boekstartdag, wordt gevierd/aandacht aan besteed in veel bibliotheken. Misschien leuk om heen te gaan, voor wie nog een uitje zoekt voor morgen! Ik ga in ieder geval een kijkje nemen in Rotterdam.

8 likes

@Calypso en bereidt dit allemaal ff voor, als je baby slaapt/iets anders aan het doen is. Ik zette m’n kind in de stoel en toen bedacht ik pas dat er best nog wel wat stappen te zetten waren voor mij. Toen ik er klaar voor was, was zij er klaar mee…
Edit; maar, wel leuk resultaat! Alle opa’s en oma’s hebben al prachtige knutsels hangen.

4 likes

Ja mag je smeren, krijg je bij het kruidvatt

2 likes

Daktarin/miconazol mag gebruikt worden bij 16 maanden. Je kan dat kopen bij de drogist. Wanneer je dat nog niet wil starten zonder eerst beoordeling HA dan kun je evt. alvast starten met zinkzalf.

1 like

De bibs spenen zijn hier ook heen succes, die worden met een boog gelanceerd door ze uit te blazen :joy:

3 likes

Hier helpt dat super goed. Doe dan 2 keer per dag miconazol en dan de rest zinkoxide zalf.

3 likes

Vallen vans gewoon op maat?