Dankje, zag net wel hele leuke op vinted maar dan die op de groei gekocht haha.
Ik vind dat eten zo’n gedoe soms. Kost zoveel tijd en energie voor die 5 happen die ze eet.
Terwijl ze op opvang zo goed zou eten. Hele boterhammen en twee kommen eten hier zit ze continue omgedraaid in de stoel te kijken naar de hond of naar haar speelgoed
De magie van de opvang haha. Of “groepsdruk” omdat andere kindjes eten. . Hier ooit periodes dat er thuis amper wordt gegeten en dan zeggen ze op de opvang huh nee, prima gegeten hier.
Ja zo idioot he, bij ons op de opvang wordt eind van de middag groente (rauwkost) als snack gegeven. J. eet daar komkommer, paprika, tomaatjes etc. Maar thuis ho maar
Ik merk dat het in de avond sowieso moeizamer gaat. Waarschijnlijk door vermoeidheid. Verder is het idd een gedoe.
Laatst nog eens gekeken naar de kleertjes die we allemaal gekocht hebben voor de eerste maanden en tot de conclusie gekomen dat we bijna alleen maar body’s met lange mouwen hebben gekocht. Terwijl ik ben uitgerekend midden juli.
Ik las al dat lange mouwen de eerste twee weken wel aangeraden worden, maar voor wie ervaring heeft; zouden jullie aanraden toch nog kleding met korte mouwen aanschaffen of gewoon afwachten en zien wat voor temperaturen we krijgen? We hebben wel een super warm huis, momenteel la makkelijk 26 graden beneden en 28 graden in de slaapkamer.
Onze baby is in februari geboren en had al heel snel rompers met korte mouwen aan omdat lange mouwen over lange mouwen echt verschrikkelijk is om aan te doen. Ze kon zich toen ook al goed op temperatuur houden.
Dus ik zou voor een kindje van juli heel snel korte mouwen rompers aanraden.
Als ze zich op temperatuur kan houden kun je ook gewoon de romper doen met alleen een broekje. Met ik zou zeker korte mouw rompers halen!
Oké bedankt voor jullie antwoorden. Een goed excuus om toch nog wat te shoppen dan.
Anders knip je de mouwen toch kort? Of vraag je iemand dat netjes te doen en te zoomen. M’n baby is van eind januari en draagt nu alleen mouwloze of korte mouwen rompers.
Ik had bij T, juli kind, bijna alleen maar lange mouwen rompers in 50/56. Die fijne met bamboo van hema. Zijn niet snel te warm. Was vaak het enige wat hij aan had met een dun broekje erbij. Vanaf maat 68/74 had ik korte mouwen rompers, toen hadden we ook vaker een vestje nodig.
Haha nee dat vind ik echt zonde aangezien ik best wel veel duurdere merken heb gekocht!
Ik was inderdaad van plan om daar dan geen extra laag meer bij aan te doen en hoop dat het op die manier niet te warm is.
Hier een juli baby die zichzelf ook nog eens goed op temperatuur kon houden en ik kwam luchtige rompers tekort. Maar die zijn dan zo bijgehaald / gevraagd aan vriendinnen/familie die in het begin langs kwamen en graag iets mee wilden nemen. Het is zo lastig inschatten; kindje van vrienden werd 3 weken later geboren en zat in een hittegolf in lagen kleding, warme wikkeldoek en mutsje en moest dan nog een kruikje. K. lag er naast in een romper met spaghettibandjes en bloomer.
Als je zorgt dat je laagjes hebt, kom je de eerste periode echt wel vooruit. Ik had bv maar 1 vestje in kleine maat en dat was onhandig, dus toen we meer naar buiten gingen al snel nog 1 bijgehaald.
Der eerste pakje was trouwens lange mouwenromper + broekje + mutsje en dat was echt prima. Dus zolang je baby het niet bloedheet heeft van zichzelf denk ik dat je de eerste weken daar wel mee uitkomt en anders is het zo bijgehaald. Of evt vast 1 setje halen bij hema bv en dan kun je het uit proberen.
Ik ga binnenkort starten met de zindelijkheidstraining van Big little feelings. Bij de 2e stap moeten ze loszittende broeken aan. Maar mijn kind heeft enkel leggings.
Hebben jullie tips voor loszittende broeken (circa maat 104) die ook een beetje budget vriendelijk zijn omdat ik waarschijnlijk een hele stapel nodig heb
(Een alternatief is een jurkje, maar wil ook oefenen met broeken)
Oehh Zara? Al wordt dat ook snel wat prijziger. Maar ik vind wel in zomercollectie meer keuze uit wijdere/baggy broeken dan in de winter.
Je zou op Vinted kunnen zoeken naar pofbroeken oid? Geeeeen idee hoe je dit soort broeken noemt haha
Misschien zoeken op harem broeken op vinted?
Ja, dit woord kwam ik dus niet op. Ik kwam op “Alladin broek”. Je zou ook even op Zara site kunnen kijken hoe zij die pofbroekjes noemen
Ik heb bij H&M al joggingbroeken met ‘relaxed fit’ gevonden. Voordeel is dat je die wel wat makkelijker in bulk kan kopen
Goed punt! ik heb in de kleine maatjes ook bijna alleen lange mouwen rompers. Denk alleen maar die aan doen zonder extra laagjes, en anders een setje korte mouwen rompers er tzt nog bij te halen.