Tips, ervaringen & aanraders #6

Kind heeft altijd een helm op, ook met steppen en zelf fietsen. Is verplicht hier, dus iedereen heeft tot 15 jaar draagt een helm.

Ik zie net deze webshop voorbij komen. Maakt van bijvoorbeeld een tekening een sleutelhanger

2 likes

Een naambordje voor bij de voordeur met de naam van jullie baby erbij (als je dat nog niet hebt).

Wat een leuk idee! Dankjewel!

Doe elektrische locomotief klinkt leuk! Ik ga eens vragen of ze de Ikea treinbaan hebben. Dankjewel!

1 like

Iemand tips om ons peutermeisje van 2 als cadeau te geven als haar broertje geboren is? Een pop heeft ze al, dus die valt af haha.

Bijna al die houten treinbanen zijn compatibel aan elkaar :blush:. Wij hebben zelf de set van Little Dutch nu uitgebreid met ikea treinbaanstukken en dat gaat echt prima. Die locomotief rijdt er ook goed overheen. Brio, Janod, BigJigs en Playtive (lidl, ook online) passen er ook op, maar als het goed is alle merken wel. Zeker de voertuigen zouden geen probleem moeten zijn iig. De oudere treinrails van IKEA geeft nog wel eens problemen omdat daar losse koppelstukjes bij zitten, maar die vind ik sowieso niet heel erg jongekidsproof door die losse kleine koppelstukjee. Die in de winkel heeft de koppelstukjes er gewoon aan trouwens, maar 2e hands kom je veel die oude tegen.

Haha sorry, heel gedetailleerd dit heb dit onlangs voor ik treinbaan bijkocht flink zitten uitzoeken. Tldr: zeker zo’n locomotief zou op alle gangbare merken treinrails die moeten kunnen rijden :blush:

@Zeezout als jij draagt (denk tenminste dat je het over jullie zelf hebt?) een poppendraagzak. Was nog iets te groot voor K. op die leeftijd, maar met de banden gekruist ging het. Wij hebben poppenkleertjes gegeven, een jasje, broekje en shirtje. Ze ging trouwens ons heel erg imiteren met de pop; ook op verschoningskussen leggen voor luiers verschonen, borst geven etc. Dus miss een pak luiers in de allerkleinste maat? Wij gebruiken vork babyborn 38cm maat 0 van kruidvat.

2 likes

Is er niet iets wat ze superleuk vindt of supergraag wil hebben? Bij ons was de oudste helemaal into Brandweerman Sam (nu nog steeds, 6 maanden later) en ik heb toen via Marktplaats een set met brandweerauto’s, helikopter, poppetjes etc. gekocht en toen zijn zusje was geboren, zeiden we dat hij dat van haar heeft gekregen. Nou zielsgelukkig, is momenteel nog steeds z’n allerlievelings speelgoed en hij weet ook nog dat hij het van zijn zusje kreeg.

Dus ik denk dat eigenlijk alles wat potentieel leuk is, wel goed is.

En als zij ook into haar pop is en verzorgen, zou je nog kunnen kijken of er meer accesoires te krijgen zijn, die ze ook bij de echte baby ziet. Zoals wat @Madelief zegt een draagzak, en misschien een klein bedje, flesje, wagentje oid

1 like

Haha niet sorry zeggen joh, juist super fijn gedetailleerd antwoord! Dankjewel, hier kan ik wat mee!

4 likes

Dat hebben wij ook, voor oma.

Alleen dat in zo’n soort lijstje.

6 likes

ik heb net de klassieke fotomok besteld, hij had z’n vaderdagcadeautje eigenlijk al gehad (een eigen susan bijl-tas en omdat we op vakantie gingen was dat wel handig haha) maar z’n mok op werk ging laatst kapot dus ik denk dat hij deze niet aan ziet komen!

4 likes

Ik heb 2 posters van Wijck van onze twee lievelingssteden voor hier aan de muur, maar dat is eigenlijk meer voor mezelf haha.
En een grappig invulboekje met tegoedbonnen voor papa, zoals een keer uitslapen, etc. En dan gister op de valreep nog een foute bidon met foto van hem en baby besteld omdat ie weer wil beginnen met sporten.
Oh en zag net dat de Zeeman boxers met i love dad verkoopt en nu twijfel ik om die nog te kopen haha. Wordt een beetje veel misschien. Of ik bewaar de boxer voor zn verjaardag.

4 likes

M’n dochter (4.5mnd) heeft ineens moeite met uit de fles drinken. Ze laat de fles vaak los, moet huilen en dan drinkt ze weer een slokje en laat het weer los. Kan het zo zijn dat ik nu nog over moet stappen op een andere fles? (We hebben nu de smalle van dr Brown)
Ze is ook een beetje verkouden en krijgt (denk ik) tandjes dus daar zou het ook aan kunnen liggen 
 wat raden jullie aan? Even aankijken of toch een andere fles proberen? En welke dan?

1 like

Ja ze is maar een heel klein beetje verkouden. Het is meer dat ze elke keer een vieze neus heeft dan dat er echt snot uitkomt.
Ik had gisteren een grotere speen geprobeerd, maar dat was helemaal drama haha. Toen liet ze alles uit haar mond lopen

Ik heb contact gehad met het consultatiebureau en ik moet gaat letten op echte hongersignalen en of ze echt behoefte heeft aan de fles. En anders kan ik oefenen met een 360graden beker? Dit vind ik heel raar haha

Ehh dat lijkt me ook bijzonder advies :sweat_smile: Kan het zijn dat ze toe is aan een fles minder of het ritme een beetje aanpassen?

1 like

Ja ik denk idd dat het daaraan ligt. Ik gaf haar op de tijd een flesje, maar laat haar nu zelf komen. Ze heeft net de fles goed gepakt :muscle:

2 likes

Wat fijn! Altijd zoeken met die kleintjes. Ben je net ergens aan gewend willen of kunnen ze weer iets nieuws.

1 like

Ik heb een bon van 60 euro gekregen van een heeeeel leuk winkeltje en ik denk dat ik er een wollen Engel jasje van wil kopen. Vind ze best duur maar nu is het wel een mooie gelegenheid. Maar zijn die jasjes echt zo fijn als winterjas voor een baby/dreumes als iedereen zegt? Kun je ze ook goed wassen als ze vies worden?

3 likes

Ik vind het echt lastig om mn baby (7 maanden) te kleden met dit weer. Kleed haar steeds veel te warm aan. Morgen gaat ze naar de opvang, wat doen jullie je baby dan aan met dit weer? Thuis dacht ik aan een boxpakje zonder mouwtjes en pijpen en een mouwloos rompertje /korte mouwen eronder, maar vind dat zo bloot voor de opvang ofzo? Straks is het weer te koud

1 like

Lang broekje een tshirt met korte mouwen en mouwloze romper. In de ochtend doe ik haar een dun vest aan of hydrofiel over haar heen. Als het warm is laten ze op de opvang haar broek uit en heeft ze romper+tshirt aan.

3 likes