En @itakepictures thanks! Denk dat ik idd shirtje met korte mouwen doe en lang broekje en dan kort broekje mee. En evt vestje voor de reis ernaar toe.
Ik deed bij twijfel ook wel eens een romper met lange mouwen aan, een broekje en dan een vestje voor het vervoer. En dan idd een setje mee. Het blijft lastig.
Hoewel ik echt nog maar 1 keer heb meegemaakt dat een van mijn kinderen het te koud had en dus zat te rillen ( en toen was ze ziek ook nog). Heb het gevoel dat ze het niet zo snel echt koud hebben.
—-
Over dat zelfreinigende van wol hè? Ik ben zelf nogal smetvrezerig, dus gooi het liefste iets wat vies is in de was, heb ook wollen items voor de kinderen en idd nog nooit gewassen maar hóe werkt dat dan?
Ik vraag mij dan af hoe dat zelfreinigende werkt als het niet meer op het dier zelf zit.
Iemand nog tips voor leuke babykleding webshops?
Ik ben voor onze buikbaby heel erg fan van Hejlenki. Voor m’n peutermeisje erg fan van Salty stitch en the little cuties.
Baby badje word echt te klein en nu ze kan zitten was ik aan het kijken naar zo’n stokke badje. Als ik de grooste neem kan ze daar nog een paar jaar in badderen?
Onze 3 jarige gaat nog altijd gewoon in het babybadje, heb er eerlijk gezegd nooit aan gedacht om een grotere te kopen
Thanks, ik ga m aanschaffen ik twijfelde een beetje of je vieze buitenspeelvlekken er uit kan wassen op het wolprogramma, maar dat komt vast goed dan. En geen wit jasje kopen
Mijn baby slaapt eigk het beste als ze gewiegd (autocorrect maakte er gewurgd van) wordt of als ze op ons slaapt. In de kinderwagen slaapt ze dus top zolang we wandelen. Maar de kinderwagen staat beneden en kan ook niet zomaar naar boven worden getild.
Nu vroeg ik me af wat haar nog meer kan wiegen, bv een wipstoeltje, en dan het liefst iets waar ze ook een paar uur in mag slapen en dat ik weinig hoef te doen. Iemand tips?
Geen tips, wel herkenning. Mijn baby slaapt ook alleen in de wagen als we wandelen. Zodra we in de tuin zijn en de wagen alleen heen en weer bewegen wordt ze wakker, de smiecht. En verder wil ze ook vooral gewiegd of gedragen worden. Ingebakerd gaat het wel makkelijker.
Toch wel een tip: hupsen op de fitnessbal werkt ook goed en is wat minder zwaar.
Je hebt ook een wiegend bedje, Mamaroo geloof ik. Ik weet dat bladergoud (insta) dat heeft gebruikt. Misschien heeft zij er iets meer over staan op haar account.
Ik zou wel voor een platte ondergrond kiezen, dus geen wipstoeltje of hangmatje. Als ze zitten kan hun luchtpijp worden afgesloten en zelfs als je erbij zit kun je niet doorhebben dat ze eigenlijk niet ademen. Dan moet je dus permanent haar in de gaten houden.
Ik heb verder niet echt een oplossing maar wil daar wel voor waarschuwen. Als jij je er prima bij voelt moet je het gewoon doen natuurlijk, maar veel mensen weten dit niet.
Misschien kun je een babynestje op iets leggen wat je met je voet kunt bewegen haha.
Nou wat een super leuke uitleg! Dankjewel!
Haha op een skateboard!
Nee goed om te weten, ik zal er vanavond even op zoeken.
@Huismus jaa hier wordt ze dus ook wakker zodra we de brandpoort voor ons huis in lopen, alsof ze het ruikt!! Die fitnessbal is wel een goeie, maar ik wil ook graag d’r eigk gewoon ff niet bij me hebben . Ik had dus dinsdag d’r de halve dag gedragen en heb nu nog steeds pijn aan m’n litteken daardoor. Al weet ik wel dat dat tijdelijk is, want binnen maand is die wond gewoon genezen.
@Ovenschaal ze wordt dus wakker zodra we stoppen met lopen, dus beneden staat die wagen stil. Beneden is ook gewoon een koude sfeerloze hal dus ik heb zelf geen zin daar 2 uur te staan .
@Mexi oohja onze co sleeper staat ook op wieltjes, dus dat kan ook, hij beweegt wat stroef maar dat is wel te fixen.
Mss zou zo’n wiebelding voor de kinderwagen wel werken en dan kan zij gewoon beneden blijven slapen met de babyfoon erop.
Ja hoor kan prima toch. Ik had op vakantie de 10+ rompers die ik bijhad net zo goed thuis kunnen laten haha. En nu met dit weer doen ze op de opvang smiddags vaak ook de romper uit. Als de luier gewoon goed dicht zit, is dat geen probleem. Enige wat hier niet werkt is zonder kleding in alleen een luier, dan doe ik er een bloomer of kort broekje overheen want anders trekt mevrouw constant der luier uit (1,5).
@Kusjessoldaat als zon wiebelding voor de kinderwagen werkt en je vind beneden minder prettig, zou je ook nog voor een 2e hands kunnen kijken die je boven laat staan? Als je er een met een beetje oke formaat bak kiest past ze daar denk ik net zolang in als een gewoon wiegje. Maar wellicht als je een wiegje op wielen hebt dat zon wiebelding voor de kinderwagen daar ook wel al effect op heeft weet niet hoe lang ze in zo’n wiebelwiegje passen, maar is misschien een goedkopere oplossing dan zo’n dure wieg als ze er maar max 6 maanden in past (en kinderwagens zijn goed door te verkopen daarna).
De mamaroo en babysnoo zijn babybedjes die bewegen. De laatste is behoorlijk duur, maar ze staan regelmatig op marktplaats. Ik heb sterk overwogen er 1 te kopen, maar mijn baby ging net op tijd ‘gewoon’ slapen
Ja makkelijk. Mijn peuter (3,5) en dreumes zitten er nog samen in.
Mijn eerste post in dit topic, hoi
Mijn man gaat morgen afspraken maken met zijn werkgever over zijn ouderschapsverlof, en we twijfelen over twee opties. Ik ben benieuwd wat jullie zouden adviseren. Voor de context: ik ben eind oktober uitgerekend. Na de bevalling gaan we allebei vier dagen werken en gaat de baby drie dagen naar de opvang.
Optie 1: na de week kraamverlof en de vijf weken geboorteverlof (70% betaald) neemt hij negen weken aaneengesloten ouderschapsverlof (70% betaald) op. Daarna gaan we allebei weer vier dagen aan de slag.
Voordelen: veel tijd om samen een gezin te worden en elkaar goed te leren kennen in onze nieuwe rollen, ervaring op te doen met de zorgtaken en die goed te verdelen.
Nadelen: lange periode aaneengesloten 70% inkomen, overgang naar beide 4 dagen werken is vrij abrupt, misschien worden we gek van elkaar als we vijftien weken op elkaars lip zitten
Optie 2: na de week kraamverlof en de vijf weken geboorteverlof (70% betaald) neemt hij een half jaar lang elke week een dag ouderschapsverlof (70% betaald). Vanaf maart ga ik weer vier dagen aan de slag, hij blijft nog een half jaar drie dagen werken.
Voordelen: geleidelijkere overgang van thuis naar werk voor ons gezin als geheel, je spreidt de inkomensdaling wat beter en met de wachtlijsten/personeelstekorten in de kinderopvang (we wonen in Utrecht) is het handig als hij een extra dag thuis is.
Nadelen: minder aaneengesloten tijd om met z’n allen aan elkaar te wennen en de taken gelijk te verdelen.
Wat zouden jullie doen en waarom? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben gekozen voor lang samen thuis. Hierna ga ik 4 dagen werken zoals ik al deed en mijn man werkt 3 korte dagen (vooral avond en weekend) dus is het meeste thuis bij de kinderen dan.
Wij hebben dit zo gedaan omdat ik de eerste periode het meeste doe met de baby omdat ik borstvoeding geef. Scheelt ook enorm met kolven.
Daarnaast moet ik altijd best wel herstellen van de zwangerschap, niet zozeer de bevalling. Deze keer wil ik mezelf daar alle tijd voor geven.
En het speelt een rol dat mijn man deze periode lastig vindt Hij is autistisch en er veranderd erg veel de eerste periode. Ook is hij minder goed in het opvangen van de signalen
Bij ons scheelt het ook dat we nu dus zomer hebben. Dus een heerlijk lange vakantie.
Het is natuurlijk heel persoonlijk maar ik zou optie 2 doen. Hier is mijn vriend 2 of 3 weken na de bevalling vrij geweest, de rest van de 5 weken (bij ons wel 100% betaald) heeft hij de weken erna opgenomen, dus hij maakte dan eens een week van 2, 3 of 4 dagen, etc. Nu werken we allebei 4 dagen. Dat gaan we binnenkort van ons ouderschapsverlof doen (nu nog oude verlofuren staan en we wachten op een gunstige cao afspraak die eraan zit te komen in onze sector mbt ouderschapsverlof)
Ik zou voor optie 2 gaan. Dan is de overgang niet zo groot en kan je evt bij ziekte of als wat anders is nog extra opnemen.
Sorry even eigen rant:
Ben wel ‘jaloers’ op mannen/partners in loondienst. Man wordt hele week al gebeld door klanten of die echt niet kan komen en vanaf volgende week gaat ie weer / moet hij echt weer werken (geen inkomen nu). Ik ben nog niet volledig herstelt en zit dan met baby en pittige peuter thuis. Normaal ben ik 1 dag vrij en hij ook en nu gaan we dat opsplitsen in 2 halve dagen omdat hele dag lang gaat zijn. Kijk er best tegenop, 2 van die dagen achter elkaar en vaak 1 weekendag ook.
Best jammer dat er voor mannelijke ondernemers niks is als ze vader worden.