Jaaa kijk! Dat is een goede! Thanks…
Ik had even een black-out.
En @Zeezout ook dankjewel! Ik moet misschien ook gewoon niet moeilijk doen als hij af en toe eens twee keer brood zou eten!
Jaaa kijk! Dat is een goede! Thanks…
Ik had even een black-out.
En @Zeezout ook dankjewel! Ik moet misschien ook gewoon niet moeilijk doen als hij af en toe eens twee keer brood zou eten!
Vraagje, wij zijn nu op vakantie in Frankrijk en J. (3 jaar) heeft een wondje op zijn grote teen, wat is ontstoken. En zijn teen is best rood en beetje dik. Hij lijkt er alleen last van te hebben als je eraan zit, verder niet.
Wat is volgens jullie dé tip bij ontstoken wondjes? We zitten helaas niet aan de kust, anders had ik hem lekker veel in de zee laten lopen. Zit zelf te denken om baking soda te halen en badje te maken, maar wellicht dat jullie nog briljante tips hebben
Mijn dochtertje is zo warmbloedig. Afgelopen dagen zweette ze al uit haar slaapzakje, dus daar ga ik maar hydrofiele slaapzakjes voor kopen. Maar ook in de autostoel is ze meteen heel klef (maxi-cosi nog). Ik had een hoes van badstof, die heb ik er meteen afgehaald, maar dat is nog niet helemaal de oplossing. Ik vind alleen een soort inleggers van Aeromoov, iemand toevallig nog andere tips voor een hoes of iets?
Dat het waarschijnlijk idd krentenbaard is, heb net bij de apotheek kuurtje fusidinezuur kunnen ophalen. Nogmaals dank voor het meedenken, nu gaan we met een gerust gevoel het weekend in!
Fijn dat je een kuurtje hebt gekregen! Daarmee is het echt binnen een paar dagen helemaal verdwenen.
Hier ook een snelle zweter, die inlegger van Aeromoov werkt hier wel heel goed!
Schapenvacht. Wol reguleert warmte. Hier werkt het tot nu toe aardig goed voor de baby
Dit is echt nog iets waar ik aan moet werken haha. Weet ook niet zo goed waar het vandaan komt. Ik eet zelf ook gewoon normaal en niet mega gezond.
Waarom ik dan zo beschermend naar hem toe ben wat betreft eten, geen idee.
Gaat denk ik inderdaad niet lang meer duren… haha.
Het is voor mij nog even omschakelen denk ik. Van de baby periode met nagenoeg alleen maar melk naar een ventje die toch echt geen baby meer is en veel meer kan en mag eten nu.
Kamertje word erg warm, ze slaapt nu in een luier met hydrofiel slaapzakje. Gebruiken jullie wel eens een ventilator of iets anders op de babykamer?
Ik doe dat niet. We slapen wel met het raam open en kind ligt in z’n luier + romper te slapen. Ik heb niet het idee dat hij veel last heeft van de warmte.
Baby slaapt bij ons op de slaapkamer en we hebben wel een ventilator aan maar op ons gericht en niet op het ledikantje
Ik heb hem op de gang gezet, zodat hij langs haar open deur draait. Zet trouwens de onderkant van de rits van haar slaapzak ook vaak een stukje open voor wat frisse lucht
Ja, deed ik wel. Niet op de hardste stand en niet op haar gericht, maar gaf toch wat wind en verkoeling.
Ja ik gebruik wel een ventilator, ze liggen ook alleen in luier en hele dunne katoenen slaapzak. Ik vind het zelf ook lekkerder met ventilator en het wordt boven gewoon te onaangenaam zonder. En ventilator geluid + nog White noise = geen last van geluiden van buurkinderen die buiten spelen.
Nooouu… L. en H. zijn 9 maanden en we hebben besloten om ze, voor nu tijdelijk, niet meer samen op 1 kamer te laten slapen.
H. valt wat onrustig in slaap. Ze zit nog een hele tijd door haar bed te kruipen en rollen. Het lijkt echt alsof ze L. zoekt en naar hem toe wil en ze maakt er ook allemaal geluid bij. Vervolgens wordt L. huilend wakker want hij was zo lekker aan het slapen
Ik vond het zo gezellig dat ze samen op een kamer lagen.
Dus ik ben benieuwd wie hier ervaring heeft met 2 kinderen op 1 kamer en of dat op een gegeven moment wel weer kon? Of moet ik dit gewoon laten varen en maar plannen maken om het logeerbed te verplaatsen, zodat ze elk een eigen kamer krijgen.
Onze tweeling is net met 3 jaar naar eigen kamers gegaan. Ook voortkomend uit ander slaapgedrag en onze dochter vroeg er ook zelf om. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ze zich langzaamaan ook meer individueel gaan ontwikkelen, los van als tweeling. Ze zijn al 99% van de tijd samen en ik wil dat ze een plek hebben die alleen voor zichzelf is. Dus tenzij ze in de toekomst beide heel stellig zijn dat ze weer samen willen slapen, laat ik het zo.
Hier ook een tweeling, wij hebben ze rond 11 maanden helaas ook uit elkaar moeten halen omdat het niet meer ging met slapen. We hebben nu 2x geprobeerd ze terug bij elkaar te leggen maar zonder succes. Misschien is het een kwestie van weer wennen (ik denk het niet), maar mijn/onze eigen (nacht)rust is me meer waard dus steeds als het niet ging direct weer uit elkaar gehaald. Heb me er nu maar bij neergelegd dat t voorlopig zo is (ook al is het verre van ideaal want één slaapt nu op onze kledingkast-/waskamer).
Geen tweeling, maar mijn kinderen van 4 en 2 jaar slapen nu een aantal weken samen op 1 kamer en dit gaat heel goed. Ze slapen in een stapelbed, voor de jongste ook meteen overgang van ledikant naar groot bed. De oudste is wel een hele goede slaper, dus die valt eigenlijk altijd heel snel in slaap ook als de jongste nog aan het zingen is.
Ik had niet verwacht dat het zo goed zou gaan eigenlijk.