Tips, ervaringen & aanraders #6

Ooo ja hier ook hoor. Maar ze haakt na een paar filmpjes vaak af en dan is zuid-frankrijk toch best ver haha

Vindt ze spelletjes leuk? Wij hebben naast Netflix dowloads ook memory, puzzels, unicorn aankleden, kleurplaten etc op de tablets geïnstalleerd. Wel lastig dat ze nog niet zelf kunnen switchen van spel dus om de 10-15 minuten ‘mama ik wil iets anders doen’ maar ze houden zich er al met al wel goed mee bezig.

Verder luisteren we ook vaak luisterboeken op Spotify. Jip en Janneke, Woezel en Pip en Dikkie Dik bijvoorbeeld.

4 likes

Unircorn aankleden klinkt wel echt als iets wat zij geweldig gaat vinden hahaha.
En ik had helemaal niet aan luisterboeken gedacht, goeie!

4 likes

Heb even gekeken en het heet ‘Girls hair salon unicorn’ in de Playstore :ok_hand:
Zit 1 gratis unicorn in, de andere moet je unlocken door te betalen maar ze vermaken zich hier prima met die ene.

4 likes

Dat onderste ding is wel echt keihard en zwaar. Dat hebben wij op de afdeling voor dementerend ouderen die iets technisch gedaan hebben vroeger

1 like

Mijn dochter vindt het fantastisch om zich achterover te laten vallen (en wij ook, altijd om lachen) maar tot nu toe alleen in bed en op de bank. Maar vandaag wilde ze het ook op de grond doen, au. Kon haar nog tegenhouden, maar hier moeten we denk gewoon even doorheen hĂš? Ze wilde het vanuit zitten en staan doen. Dat kan toch niet?!
Ze vindt haar fietshelm wel top, dus misschien een tip aan mezelf; die ook binnen opzetten.

4 likes

Deze, zonder kleine magneetjes die kwijt kunnen raken en de pen met een touwtje vast aan het bord. Wij hebben uuuuuren achtereen alleen maar krrghhkkrrghh vanaf de achterbank gehoord omdat ze op zo’n ding aan het krassen waren

7 likes

O goed dat je het zegt! (En wat goed dat jullie het daar ook voor gebruiken)

1 like

Een grote pop-it! En een magnetisch tekenbord :raising_hand_woman:t3:

1 like

Ik ben best hard en ik denk wel ‘gaandeweg leren ze wel’. Gelukkig vallen kinderen niet van een grote hoogte :wink: op harde stenen zou ik het niet laten gebeuren maar op een wat zachtere vloer wel. Dat doen de meeste kinderen echt maar 1 keer.

En als je dat niet wil, wat begrijpelijk is, sowieso stoppen met het grappig vinden als ze het op bed doet. Want nu denkt ze natuurlijk dat ze een grapje maakt haha.

1 like

Ik heb dat eerste ding via vinted gekocht voor m’n dochter van 2. Ze heeft er hooguit 3 min naar gekeken, toen weggelegd en niet meer aangeraakt hahaha

3 likes

Ja we hebben een houten vloer
 maar goed, ze moet het inderdaad maar een keertje ervaren. En wij stoppen met lachen op plekken waar het wel kan (zo moeilijk en jammer, want ze doet het met zo’n schattig/bijdehand koppie).

1 like

Heeft iemand een idee wat dit voor bultjes kunnen zijn? Het begon gister op haar wang en vanmorgen zaten haar armen er al helemaal onder. Nu zitten er ook al een paar op haar beentjes. Die op haar wang wordt ook steeds groter.
Via Google en plaatjes denk ik qua bulten het meest aan eikenprocessierups. Alleen wij wonen in een nieuwbouwwijk met nog geen enkele boom in de omgeving. :sweat_smile: Dus dat lijkt me onmogelijk.
Ze heeft er ook geen last van (zoals het lijkt), geen koorts, jeuk oid.
Muggen/andere prikbeesten kunnen het niet zijn want we hebben overal horren en ze slaapt in een slaapzak dus dan zou er niets op de benen kunnen zitten.

Samenvatting

Neusspray en de snotzuiger van otrivin. Ik zou er ook gelijk extra opzetstukjes bij kopen want er zitten er maar 2 in.

Dit werkt voor ons geweldig. Wij hebben 4 keer verkoudheid in 3,5 maand tijd gehad en dit is echt een lifesaver.

Wat @Kryptonite ook zegt: dat Otrivin ding moet je echt kopen! Wat een top ding. Nooit gedacht dat ik zoiets zou gaan gebruiken
 wel dus :crazy_face:

En Luuf smeren op de borst en bovenrug werkt hier ook verlichtend.
Oja, en bij veel hoesten een opgevouwen handdoek onder het matras zodat het hoofdje wat hoger ligt.

1 like

Je hebt wel die oranje luuf, daar zit geen menthol in. Heb ik wel gebruikt bij mn baby (maar werkte niet)

1 like

Oja, sorry. Je hebt gelijk! Voor mijn gevoel gebruik ik dat al een eeuwigheid maar mijn kind is ook alweer 14 maanden haha.

4 likes

Ik was die opzetstukjes en de snottenbelletjes er gewoon af met warm water :grimacing:, vind het anders veels te duur. Ik gebruik dat ding op 't moment iedere dag (zelfde voor de zout ampullen, die doe ik met een spuitje). @Zonderbloem
Die snotruimer is wel 1+1 gratis bij kruidvat dus dan kan je meteen navulling erbij kopen.

2 likes

Werkt dat? Beter!
Op de verpakking staat na elke keer gebruiken, moet je ‘m vervangen. Dat doe ik al niet. Meestal einde van de dag.
Waarschuwing: op tijd vervangen (of schoonmaken) is wel een must. Mijn man had 1x bijna de inhoud van de neus van ons zoontje in z’n eigen mond :nauseated_face:.

Die 1+1 aanbieding is top ja! Gelijk twee van die doosjes met opzetstukken ingeslagen!

Hebben jullie tips voor doorlekken in de nacht bij een dreumes van 14 maanden?
Grotere maat luier werkt helaas niet. Zijn pants dan beter dan gewone luiers bijvoorbeeld?

2 likes

Als ze zo vol zit dan gaat neus schoonhouden niet volledig helpen. Rondje huisarts wel. Meestal krijg je dan een puffer (ventolin) wat er onder andere voor zorgt dat de baby het slijm ophoest en uithoest.

——
@Kryptonite lijken wel galbulten! Heeft ze recent iets specifieks gegeten? Jeukt het?

2 likes