Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij zijn op vakantie in Zuid Frankrijk met 35 graden en volle zon (wel in huisje met airco en zwembad) en de baby van 6 maanden heeft sinds aankomst diarree (denk hitte) en vuurrode billen, bijna met vellen.

Ze lijkt er zelf alleen last van te hebben met vieze luier en als we het wassen.

Iemand tips hoe de vurigheid te minderen? Ik laat haar al zo veel mogelijk zonder luier liggen, alleen heeft ze dus spuit poep, dus regelmatig zit er poep op het kleed/de grond etc. Wij hebben zelf alleen zinkzalf mee en ik was het nu alleen met lauw water en geen doekjes.

1 like

Ja die zuiger vind ik ook geniaal! Werkt soms maar even, maar wel net lang genoeg om daarna weer in slaap te vallen en rustig te worden.

En als er echt veel snot en slijm vast zit, ga ik ook wel eens stomen in de badkamer. Geluid van het water werkt dan vaak ook best kalmerend

3 likes

Miconazol zou daar heel goed voor werken!

Zou ze misschien tandjes kunnen krijgen?

1 like

Nee, ik heb haar nog niet zien krabben of gezien dat ze er last van heeft. Ze slaapt en drinkt goed en is net zo vrolijk dan normaal.
Ze drinkt alleen maar melk dus het zou ook geen reactie op eten kunnen zijn.

Die op haar benen zijn bijna weg alleen die op haar wang blijft echt mega groot. :sweat_smile:

3 likes

Ik zie 'm online ook niet idd! Maar in de winkel hadden ze 'm wel.

1 like

Kleine baby’s mogen geen luuf maar je mag wel luuf op jezelf smeren en je kind vasthouden. Als je toch alles wil proberen

1 like

Ja tandjes zou mij niets verbazen, maar voel nu nog niets. We zijn nu met vrienden samen en zij hebben nog Weleda billencreme met calendula erdoor, dus dat probeer ik nu (nadat ik vanavond eerst goed haar billen had gewassen en laten drogen en ingesmeerd, luier aan, ging ze weer kakken. Zo jammer deze meid)

Wij gaan binnenkort verhuizen en willen meteen alles baby-proof maken, zodat alles veilig is voordat ons kind gaat tijgeren/kruipen. Wat vinden jullie handige gadgets hiervoor? We moeten ook traphekjes gaan plaatsen.

2 likes

Wij hadden alleen haakjes op de keukenkastjes en zo’n ding in de stopcontacten.

3 likes

Tips voor de meest handige traphekjes idd! Krijg er zoveel niet open :sob:

3 likes

Het lijkt ook wel wat op krentenbaard. Zitten onze kinderen bij elkaar op de opvang? :stuck_out_tongue:
Ik zou de HA even bellen of een foto sturen. Wij hadden vrijdag dus precies hetzelfde, ook nog wel wat twijfel bij het beeld. Op aanraden van hier heb ik toen toch maar de huisarts gebeld. Maar zaterdagmiddag brak het zo door dat ik blij was dat ik de kuur in huis had en niet naar de HAP hoefde.
Inmiddels zit ze er helemaal onder en hikt ze tegen koorts aan, zo sneu. Verder is ze wel vrolijk en lijkt ze niet veel last van de plekken te hebben.

1 like

Wij vinden deze echt heel fijn!
Vooral omdat je ze heel makkelijk “aan/uit” kan zetten. Dus in de avonden of dagen dat je kind niet thuis is, kan je de kastjes wel gewoon makkelijk open doen. En als je er wat extra magnetische sleutels bij koopt, maak je het jezelf nog gemakkelijker.

Daarnaast ook alleen de stopcontacten nog gedaan.

3 likes

M’n peuter is de laatste tijd in de ochtend droog (als in droge luier), we zetten haar voor het idee dan op het potje maar er komt geen plas. Wat later in de ochtend doet ze dan haar (zeer grote en ruikende :rofl:) ochtendplas in haar luier. Voel me een tikje bezwaard als ik haar zo (nog niet geplast) aflever bij de opvang. Is er iemand met een tip of is dit herkenbaar? Het is een fase toch? :sweat_smile:

Ik zweer echt gewoon bij de ouderwetse talkpoeder tegen zere billen.

Niet echt verhuizen maar verbouw tip: kids proof stopcontacten! Ik heb even gegoogeld, officieel heet het kindveilige wandcontactdozen. Die zijn zo gemaakt dat je er pas iets in kan steken als je op beide gaatjes evenveel druk zet. Maar dan hoef je dus niet zo’n stom draaiplaatje op je stopcontacten te zetten. Is ietsjes duurder, maar ons het gemak helemaal waard!

6 likes

Wat een goede tip zeg! Ik heb een pokkehekel aan die stomme draaiplaatjes die ook nog eens de helft van de tijd weer losgaan op het moment dat je de stekker eruit trekt.

(Hiervoor zaten we in een ouder appartement en daar zaten alle stopcontacten op een meter hoog, dat scheelde ook al een hoop)

2 likes

Die ga ik onthouden. Wij moeten toch alles gaan vervangen in het nieuwe huis en zit altijd moeilijk te doen met die plaatjes.

2 likes

Ja, ik ben ook zeer blij dat mijn tante dit tipte toen we gingen verbouwen 5 jaar geleden. Je merkt er echt bijna niks van, je moet soms beetje wiebelen met je stekker maar is echt 100x beter dan die plaatjes.

2 likes

Wat handig met een magneet! Die ga ik bestellen :smiling_face:

@growcookeatrepeat super goede tip! We gaan naar een nieuwbouw huurhuis verhuizen, dus daar zijn net allemaal nieuwe stopcontacten geplaatst. Ik ga het eerst proberen met die plaatjes en als dat niet werkt kan ik jouw tip altijd nog overwegen.

3 likes

Voor ouders met honden: hoe doen jullie dat met uitlaten? Meeste van de tijd zal m’n vriend aan het werk zijn en moet ik ook de hond uitlaten. Is een draagzak/draagdoek dan handig, of beter gewoon gaan lopen met de kinderwagen?