Tips, ervaringen & aanraders #6

Bobike, kleinste maat paste hier vanaf het moment dat ze op de fiets kon zitten (gemiddeld hoofd op de curve) en is achter te verstellen met zon wieltje dus zit ook echt goed + kan daardoor lang mee.

1 like

Ah top! Die had ik op het oog (of althans komt bij een Google opdracht meteen omhoog, haha)

2 likes

+1 voor de Bobike in XXS

2 likes

Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een opvouwbare buggy waar ik de maxi cosi op kan bevestigen. Dus eigenlijk alleen een onderstel met wielen voor de maxi cosi. Bij de meeste buggy’s kan je wel de maxi cosi op het zitje plaatsen, maar ik bedoel echt alleen maar het onderstel.

Ik heb bijvoorbeeld de maxi taxi gevonden, maar die is nergens meer te koop haha. Het liefst ook zo klein mogelijk, want ik wil hem meenemen op de bakfiets. Iemand DE tip?

Zit K. al in een maatje groter? Ik wil er ook 1 gaan kopen maar twijfel een beetje. Vond een maat groter dan de kleinste nog wat ruim lijken. Maar voor relatief kort de kleinste maat kopen voelt ook zo zonde…

Ja al in 2 maten groter zelfs. Maar die heeft een relatief groot hoofd voor haar leeftijd, echt bovenaan de curve altijd en droeg met 1,5 al mutsen voor 3-4jr en bv haar eerste mutsjes paste R. pas na een paar maanden. Zijn bij haar dus met maat xs en begonnen (toen was ze wel al iets ouder denk bijna een jaar?) en een paar weken terug maat s voor haar gekocht (ze wordt volgende week 3). Voor R. (Die qua hoofdomtrek dus altijd heel gemiddeld zat) zijn we begonnen met xxs en dat werd nu wat krap, maar nog niet te klein. Maar omdat K. nu een nieuwe heeft, heeft zij nu ook maatje groter.

Dus met die maat XS heeft K. ongeveer 2 jaar gedaan en R. met maat xxs net geen jaar.

2 likes

Maar is het niet makkelijker om er wel eentje te kopen waar hij op het zitje kan? Als je kindje dan te groot is voor de maxi cosi kun je de buggy nog lang gebruiken

1 like

Ja die heb ik ook! Maar een maxi cosi, peuter en een normale buggy passen helaas niet allemaal in de bakfiets haha. Dus ik dacht: als ik alleen zo’n onderstel heb, past het misschien wel …

Voor de Joolz aer heb je adapters dat daar de maxi cosi op past.

Edit: daar heb je dus wel het buggy zitje

Het onderstel van de Quinny Zapp past op de bodem van onze bakfiets

Ah thanks voor je uitgebreide antwoord! Ga binnenkort even op zoek naar een winkel waar ze wat meer maten hebben liggen. En eerst thuis even oefenen met de helm van z’n vader want passen was de vorige keer een uitdaging :rofl:.
N. is in maart 2 geworden dus die zit precies tussen K. En R. in.

1 like

Vraagje voor de meiden die de joolz aer hebben; wij gaan binnenkort op vakantie, ik zie online ook de mogelijkheid tot muskietennet of comfort cover. Hebben jullie hier ervaring mee? De moeite waard om bij hem te kopen?
Ook ervaring met de beensteun?

Aah thanks! Ik ga kijken!

Nee geen ervaring met het muskietennet of de comfort cover. Ik mis ze beide niet. ligt er denk ik ook aan hoe je het gaat gebruiken.
Ons zoontje slaapt toch niet in de wagen dus zo’n comfort cover heeft bij ons niet echt toegevoegde waarde.

We hebben wem heel bewust geen beensteun gekocht. In de winkel gaf ze destijds aan dat dat maar tot een bepaalde leeftijd hoeft. Weet even de grens niet meer. Maar toen we hem kochten was ons zoontje een jaar en 4 maanden. En toen was hij al te groot voor die beensteun.

Van m’n ouders mogen we een wipstoeltje uitzoeken. Nu twijfel ik over een babybjorn of eentje van Charlie Crane. Iemand ervaring met een van de twee? :raising_hand_woman:t3:

Ik heb de baby bjorn en mn baby is 6 weken en ik gebruik hem echt super veel! Heb ook zo’n speelboog erbij gekocht. Mn baby was klein bij de geboorte (2,5 kilo) maar kon er gelijk al in.

Voordel vind ik dat die helemaal plat ingeklapt kan worden dus dan leg ik m onder de box (zonder baby erin uiteraard :joy::joy: ) of kan ik m makkelijk meenemen! en dat die gewassen kan worden.

3 likes

Ik vind die haarbandjes bij meisjes altijd super schattig, maar ik vraag me altijd af of het alleen voor de foto is ofzo, als ik er eentje op doe bij haar trekt ze die echt in dezelfde seconde nog naar beneden.
Hoe is dat bij jullie?

1 like

Ik met die van babybjorn! Vind het fijn dat baby m echt zelf aan het bouncen krijgt, als ze trappelt gaat ie heen en weer. Ook heel prettig dat ie plat opgeborgen kan worden. Je schuift m zo onder de bank. Ik word niet goed van al die rotzooi van de baby die zich elke dag binnen no time in de woonkamer verzamelt dus ben er blij mee dat deze niet geen plek in neemt als ie niet in gebruik is. Nadeel vind ik dat baby er niet echt plat in kan. Ze hangen soort in het zitje dat slechts uit stof bestaat. Volgens mij stond er bij dat ie vanaf 2 weken gebruikt kan worden, maar dat vond ik niks. Mijn baby hing helemaal weggezakt in dat ding en ik was bang dat ze daardoor haar luchtpijp zou blokkeren (maar ik ben daar nogal panisch mee). Je kunt er zelf nog een hoes omheen doen die je dan makkelijk kunt wassen, dat is wel handig als je baby veel spuugt. Maar goed je kunt er ook een hydrofiel overheen leggen natuurlijk.

Wij hebben ook die van Little Dutch, qua vorm iets meer vergelijkbaar met die andere denk ik. Nadeel vind ik dus dat ie niet gemakkelijk opgeborgen kan worden. Ik ben ook lui om m iedere keer na gebruik naar haar kamertje te brengen. Dus hij staat steeds een paar dagen in de woonkamer, geen zin om naar haar kamertje te brengen, tot ik het zat ben, dan staat ie weer een paar dagen ongebruikt in haar kamertje, lui om m weer naar de woonkamer te halen. Misschien zal deze laksheid per persoon verschillen haha. Ook minder vind ik dat ik m echt zelf moet duwen steeds om m aan het schommelen te krijgen. Mijn dochter kan echt wild om zich heen trappelen, maar bouncen zoals die babybjorn doet ie niet. Voordeel is dat ie echt goed plat kan. Baby ligt er idd vanaf 2 a 3 weken veilig in voor mijn gevoel. Bij die van Little Dutch zit er al standaard een speelboog bij dat vond ik ook lekker, want vind die dingen al duur zat. Maar bij de 2 die jij noemt is dat bij allebei niet het geval dus gaat het argument niet op.

1 like

Wij hebben baby bjorn, echt super ding. Moet zeggen dat toen ik hem kreeg op babyshower ik wat teleurgesteld was omdat ik hem wat saai vond lijken. Maar was al snel helemaal om. Lang plezier van gehad, omdat je hem al vrij snel kunt gebruiken, handig met hapjes, ideaal om mee te nemen omdat hij plat kan. Ons zoontje zat er altijd fanatiek in te bouncen. Je kunt hem zelfs, als kindje niet te zwaar is, als soort van gewoon stoeltje gebruiken als ze wat ouder zijn en zelf kunnen zitten/staan/lopen.

2 likes

Ja was hier wel zo en nog steeds :sweat_smile: