Baby bjorn stoeltje was echt onze beste aankoop voor A. Ze vond dat ding geweldig en ging er helemaal in tekeer met bouncen. We gebruikten hem ook om hapjes in te geven omdat we nog geen kinderstoel hadden, en dat ging perfect. Als ze het dan lekker vond ging ze tussendoor keihard op en neer wippen.
En zoals anderen al zeggen, je kan hem heel makkelijk opbergen en meenemen. Ik had ook een ander wipstoeltje van Titanium baby, maar dat sloeg nergens op. Onhandig, wipte niet, baby zakte er totaal in weg. Ze wilde daar ook niet in.
Hier 6 maanden en ze laat het over het algemeen goed zitten. Ze wordt soms een cybork als het afzakt over de ogen, haha.
Wat helemaal goed blijft zitten zijn van die anti slip clipjes (bijv van bylho of clipengo.haarspeldjes op instagram)
Hier ook een Baby Bjorn fan! Mijn zoontjes fysio raadde hem ook aan, omdat hij het meest ergonomisch is. Omdat het stof is, neemt ie de lichaamsvorm van je kindje aan, wat een âvastâ stoeltje niet doet.
Wij hebben hem trouwens tweedehands op Marktplaats gekocht. Staan er veel op en omdat je hem kan wassen helemaal prima!
Same, helaas
Hetzelfde. Speldjes en elastiekjes gaan best prima meestal, maar een haarband wil ze echt nieten heeft ze nooit gewild (nu 2 jaar).
Ik zag dat er een tijd geleden veel mensen het hadden over een zonvakantie met een baby. Wij zijn net terug van vakantie met onze baby van 5 maanden, het was heel heet en we hebben heel veel gehad aan een uv tentje, wij hadden deze, kan ook als zwembadje.
wat ik ook een meerwaarde vond was een aeromoov matje voor in de kinderwagen of maxicosi.
Wij gaan nu op zoek naar een eetstoel en een ledikant aangezien ze de cosleeper bijna ontgroeid is. Hier nog tips voor?
Mijn baby heeft van zân luiers (Kruidvat) een soort âstriemenâ om zân bovenbenen. Rode strepen waar de luier randjes hebben gezeten. Hoort dit/is dit normaal? De randjes zitten helemaal goed, verder voelt het niet alsof t zân been afknelt als hij zân luier om heeft, maar ziet er vervelend uit. Zou ik een grotere maat al nodig hebben? Iemand tips?
Ze zijn duur, maar ik ben heel blij met de TripTrap. Voordeel is dat ze er makkelijk zelf in en uit kunnen klimmen (zeker in de periode dat ik dven niet mocht/kon tillen).
Als mijn vriend kookt zet ze 'm bij het aanrecht om dan op het onderste plankje te staan en mee te helpen.
(En je kunt ze later goed doorverkopen)
Klinkt alsof het toch wat strak zit. Zou kijken of hij wat losser kan of een grotere maat nemen. Als dat niet helpt, kan je ook een ander merk proberen, de pasvorm van luiers verschilt nog wel per merk.
wij hebben deze:
niet duur, lekker simpel en doet wat het moet doen
Ik zou gewoon kopen wat je mooi vindt en om je budget valt. Je kunt er weinig fout mee doen.
Wij hebben gewoon een ikea ledikant, 2e kindje slaapt erin en is gewoon prima.
Wij hebben Tripp trapp eetstoel, omdat er die mooi vinden en ze lang mee kunnen. Maar ze zijn wel duur. Zoontje zit er al wel 3 jaar, elke dag in.
Wij hebben een oproep gehad voor een BCG vaccinatie (tbc) voor onze baby, omdat mijn man in Centraal Azië is geboren. Hij woon al >20 jaar hier en het is geen land waar we op vakantie zullen gaan.
Ik zie dat de vaccinatie een wond/zweer en een litteken zal veroorzaken en vraag me af waarom het eigenlijk nodig is. Heeft mijn baby meer risico op tbc vanwege haar vader? En wat is die kans op tbc hier ĂŒberhaupt? In de folder en online vind ik hier geen antwoord op.
Wat hebben jullie gedaan? Ik ben helemaal voor vaccineren, maar twijfel of dit nuttig is en vanwege de wond en het litteken.
Hier wil ze helemaal niks, elastiekjes en haarspeldjes trekt ze meteen uit. Soms lukt het mij nog net voor het naar buiten gaan en ze het niet helemaal door heeft. Na het kdv krijg ik haar altijd terug met leuke kapsels en blijft ze netjes stil zitten. Ook 2 jaar.
Hoe lang heeft ze de stoel uiteindelijk gebruikt?
Ik twijfel erover om hem ook te kopen maar ze is al 4 maand en weet niet of ze er dan nog lang plezier aan heeft.
Tot zeker 9 a 10 maanden intensief gebruikt! Ik had m ook niet gelijk in het begin hoor. Via marktplaats kun je ze soms echt voor een goede deal krijgen, maar dat is wel een beetje geluk hebben
Een wipstoel is ook niet een vervanger voor een speelkleed oid hĂ©. Ik vond een wipstoeltje fijn om even snel te kunnen douchen of mân handen een kwartiertje vrij te hebben. Daarna legde ik hem gewoon weer in de box of op de grond.
Voor ons was een simpele wipstoel voldoende. Al vond ik de duurdere opties wel ook allemaal heel aantrekkelijk.
Bedoelde het ook niet specifiek tegen jou! Sorry als het zo overkwam.
Ik wist zelf zulke dingen echt niet toen ik moeder werd
Misschien een hele stomme vraag dit hoor, maar wanneer begonnen jullie kindjes wat âbeleefderâ te communiceren? Als in: vragen stellen met minstens twee woorden? Mijn kind is nogal van het commanderen en het liefst ook schreeuwend (âDRINKEN!!!â). Nu praat ze sowieso nog niet heel veel in zinnetjes dus ik weet niet wat ik al kan/moet verwachten maar ik verbeter haar nu wel steeds met âMama, mag ik wat drinken?â (Dan antwoordt ze: âjaâ. ) Als we haar iets geven zegt ze meestal wel âdank jeâ en haar vocabulaire is wel flink uitgebreid de laatste tijd. Ik vind het wel lastig om te bepalen of dit normaal gedrag is voor haar leeftijd (althans, dat klinkt nogal zwaar, ik denk niet dat het abnormaal is) en wanneer je hier âietsâ mee gaat doen.
Ze is 2 jaar en 1 maand oud nu.
Ja mân zoontje heeft wel de BCG vaccinatie gehad (ondanks dat wij al 9 jaar niet meer naar Centraal AziĂ« zijn geweest). Ons reden was toch bescherming bieden tegen een evt infectie in een ander land (wij gingen best vaak op vakantie Turkije Saoediâs ArabiĂ« etc) in ongeveer 50-80% en tegen een ernstig beloop van een TBC infectie. In NL valt de incidentie TBC wel mee, maar bv in oost-Europa (ik dacht OekraĂŻene maar weet niet meer zeker) komt het juist heel veel voor. Het geeft idd een litteken.
Ik hoopte al dat jij zou reageren
Wij komen dus nooit in regioâs waar tbc meer voorkomt. Wat is dan het voordeel voor mijn kind? Weet jij of ze meer risico loopt door haar afkomst, of is dat in principe gelijk aan een kind met twee Westerse ouders? Want dan is er toch niet echt een nut voor die vaccinatie tov andere Nederlandse kinderen?
Heeft jouw kindje er veel last van gehad? En laat je je dochtertje nu ook vaccineren?