Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij hebben de GB QBit+ all-city en daar kun je adapters voor kopen voor de maxi cosi. Bij ons was dat ook een eis en het klikte er goed op. Hij rijdt ook echt fantastisch, dus dikke aanrader!

Ziet er idd super uit! Maar ik bedoelde een buggy waarvan de zitting eruit kan zodat je alleen het onderstel + maxi cosi hebt.

Wij hebben zelf al een mclaren buggy waar ook de maxi cosi op past, maar die past niet in de bakfiets (als de maxi cosi en mn peuter er in zitten)

Maar ik gebruik nog even de draagzak (vind het zo’n gedoe, maarja) en zodra ze lekker kan zitten, kan ze in de babyschaal en dan hebben we ruimte zat voor de McLaren.

Maar toch bedankt voor de tips!

1 like

En zo’n buggydrager voor achterop je fiets?

2 likes

Oohja kan ook nog! Helemaal niet aan gedacht haha

Haha die van mij zei op een gegeven moment ook steeds als ik vroeg of ze iets wilde opruimen bijvoorbeeld: ‘nou, dat dacht ik dus niet!’
:laughing:

3 likes

Ik heb er 1 gekocht, ik denk een Ali ding maar hij is zo mooi!!

Het is deze

1 like

Wij hebben deze uitnodiging ook gehad! Vond de uitleg over het waarom vrij vaag idd. In de folder stond alleen hetzelfde als in de brief (omdat vader in een land geboren is waar het veel voor komt). Het lijkt mij idd dat ze dat zien als indicatie dat kind er regelmatig zal komen en daarmee meer risico loopt. Als jullie niet vaak naar het geboorteland van je man gaan of een ander land waar het nog vrij vaak voorkomt neem ik aan dat jullie kindje net zoveel risico loopt als kindjes in NL zonder ouder uit zo’n land. Sterker nog, ik denk minder risico dan een kindje met 2 in NL geboren ouders dat regelmatig op vakantie gaat naar een risicoland. Iets meer uitleg over waarom een ouder geboren in een risicoland een reden tot uitnodiging voor het vaccin is was nuttig geweest.

Wij neigen er naar het wel te doen, omdat we (semi) regelmatig het geboorteland van mijn vriend hopen te bezoeken. Een aantal jaren geleden is een neef van mijn vriend nog overleden aan TBC dus ik heb wel het idee dat die bescherming van toegevoegde waarde zou zijn voor ons kindje.

2 likes

Oh ja, dan snap ik wel dat je het doet!
Mijn man komt uit een land in langdurige oorlog en alle naaste familie is in Europa. Denk dus dat er voor ons geen meerwaarde is.
Vind die folder ook heel onduidelijk. De assistente bij het cb zei ook alleen maar “oh, is de papa in het buitenland geboren?”
Bedankt voor jouw uitleg ook!

Ze kan zeker duidelijk maken wat ze wil haha! En misschien heb je gelijk hoor, ze maakt wel korte zinnetjes (als in 2 woorden: onderwerp en werkwoord) maar misschien weet ze nog niet hoe ze dat vragend maakt.
Ik vind het maar lastig allemaal met dat opvoeden haha, wanneer ga je waarmee aan de slag, welk gedrag hoort erbij, wat moet je corrigeren pfff. Zo leuk maar zo moeilijk!

3 likes

Je hebt al best wat reacties, maar ik zou ook voor een baby bjorn gaan. Ik gebruik m nu bij de 2e echt veel. Je kan ‘m makkelijk verplaatsen, en dat kan bij die Charlie Crane wat lastiger omdat die niet in te klappen is.
Vooral als ik met de oudste boven ga douchen neem ik mee, dan zit de jongste erbij in de wipper. Maar neem hem ook mee de tuin in of bijvoorbeeld naar een weekendje weg.
Die Charlie Crane is wel prachtig maar minder praktisch. M’n zus heeft die en haar baby ligt er volgens mij niet zoveel in. Hangen ook van die mooie houten speelgoeddingen aan waar de baby echt geen reet aan vindt dus nu heeft ze er alsnog felgekleurd speelgoed aan gehangen zodat hij er toch ff in wilt haha.

1 like

waar is dit tentje van? Lijkt mij idd ideaal

Ik worstel met de dutjes van mijn 8 weken oude baby. In haar cosleeper deed ze altijd al amper een dutje, maar nu is het ook lastig haar in mn armen in slaap te krijgen en duren de dutjes korter. Ik wil haar helpen met slapen maar al die verschillende boeken en theorieen laten me duizelen. @Karl_Lagerfeld @Tubing @Duif @Beervis de zoekfunctie liet zien dat jullie er ook mee te maken hadden, wat heeft bij jullie uiteindelijk gewerkt?

1 like

Met inbakeren krijg ik mijn baby van 8 weken meestal vrij makkelijk in slaap gewiegd. Wegleggen is wat anders :sweat_smile:
Ik gebruik een Meyco swaddle. Eventueel op een fitnesbal hupsen erbij.

2 likes

Je vroeg het mij niet maar wil wel even reageren.
Het ligt niet aan jou of de kleine! En al die theorieën/aanpakken/tips kunnen zo onzeker maken.
Hier werkte: geef het de tijd ook dit wordt vanzelf beter. En een draagzak! Heb M. Deze periode zoveel gedragen. In de draagzak sliep ze wel 1,5 uur/2 uur.

Nu is M. bijna 8 maanden en doet ze dutjes van een uur. Heb niks bijzonder gedaan, alleen met elk dutje hetzelfde ritueel. Slaapzak aan, speen in, muziek-konijn aan en aai over haar bol.

4 likes

Ik had hem gekocht bij van asten babystore maar daar lijkt hij uitverkocht. Maar als je " Zwembadje Babymoov Aquani Marine" googlet krijg je wel wat opties.

2 likes

Niks :joy: ze doet nog steeds regelmatig dutjes van 35 minuten, hoewel er nu eindelijk steeds meer wat langere dutjes tussen zitten (mag ook wel, ze is bijna 1). Bij mij hielp het wel om naar de wakkertijden te kijken en ik heb haar nu wat langer wakker gehouden, dat lijkt wel te werken.

Er zijn zoveel verschillende boeken, instagrams, slaapcoaches, adviezen etc dat het je gaat duizelen, maar het ligt niet aan jou, je doet het goed! Precies wat @Ovenschaal al zegt. De eerste paar weken sliep onze dochter ook vooral op ons of sliepen we samen in ons bed.

Voor wat houvast vond ik @bureauvanslaap en @slaapwolkje op Instagram wel fijn, maar verder is het eigenlijk een groot experiment. Ik zou willen dat ik me er in het begin wat minder druk om had gemaakt (makkelijk gezegd, I know), ik was de hele dag allerlei varianten op ‘baby doet korte dutjes’ aan het googlen en dat werd een soort obsessie.

Ik weet dat het boek Slaap! voor velen hier een holy grail was (ik had er zelf niet zoveel aan), maar daar wordt ook een heel hoofdstuk gewijd aan het vormen van slaap in de eerste 13 (?) weken. Misschien zou je dat op kunnen zoeken?

1 like

Hebben jullie nog tips voor dreumesen met krullend haar? Het is nu nog vrij dun, kort en middenblond, maar er zit wel duidelijk een slag/krul in.

Niet knippen en dan kijken wat het doet? En nog speciale producten proberen? We hebben nu Zwitsal gel, maar dat is sowieso niets.

1 like

Oeh ik lees dit en ik denk ooh was dat zo? :joy:
Ik denk inderdaad gewoon de tijd geven, weet dat je je best doet en het vanzelf wel beter gaat uiteindelijk. Ik deed heel veel op gevoel maar ze was vaak savonds dan oververmoeid waardoor ze niet wilde slapen.
Momenteel hebben we wel een fijn ritme maar is ze ook al 8 maanden. Tijd is voorbij gevlogen. Stapje voor stapje gaat dat beter.

2 likes

Heeft iemand tips voor bloedprikken bij een dreumes van 1,5? En/of met andere onderzoeken bij verdenking op coeliakie?

1 like

Overdag dutjes deed ze vooral makkelijk in de auto of in de wagen. Dus heb veel gelopen en gewinkeld. Ik heb verschillende inbaker doeken geprobeerd maar inbakeren met een hydrofiel werkte hier het beste.

Draagzak wel geprobeerd maar vond ik zelf heel vervelend, heel beklemmend. Dus dat heb ik gelaten.

Ik ging vaak rond 20:00 naar boven met haar, dan zorgde ik dat ik goed zat/lag op bed en dan hield ik haar vast en wiegde ik haar in slaap. Dan kon ik tv kijken zonder geluid of op mn telefoon kijken.

En slapen ging vanaf 4 maanden wat beter. Maar een echt ritme met dutjes is eigenlijk pas begonnen toen ze naar de opvang ging.

Ze is nog altijd geen hele makkelijke slaper maar het is wel best goed gekomen uiteindelijk.

Had het er toevallig met mn moeder over gisteren hoe afschuwelijk het soms was in vergelijking met nu.

3 likes