Tips, ervaringen & aanraders #6

Het gaat ook om de omgeving waarin ze opgroeit of er nog veel contact is met de familie van je partner die mogelijk wel vaak naar Azië gaan. Dan is je risico groter om het te krijgen. Maar anders zelfde als iedereen. Hij had geen bijwerkingen alleen duurt het echt lang lang voordat zo’n litteken mooi wordt. Was eerst echt een bult.

2 likes

Wij zijn op een gegeven consequent niet gaan reageren op echt commanderen, tot ze het vroeg. Wel verbeteren of zeggen je kunt het ook vragen. En dan ook echt voet bij stuk houden… En dat kan ook met een woord, intonatie doet veel. Ze kon het namelijk ook prima op een andere mabier zeggen, dat ging eerder ook altijd. Ze was toen wel al wat ouder want met 2j1m praatte ze nog weinig.

Nu heeft ze nog wel eens de neiging te gaan commanderen, dan zeg ik je kunt het ook vragen he. En dan zegt ze of “mama mag ik / ik wil graag drinken” of “asseblieft drinken”. Ze hoeft van mij echt niet constant alles te vragen en mag ook best gewoon iets zeggen (ik wil… ) maar niet commanderend.

Nu vraag ik wel eens iets aan der, vooral met opruimen bv “wil je even je schoenen opruimen?” En als ze daar geen zin in heeft antwoord ze met asseblieft niet :joy: nouja het is in ieder geval een nette nee :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Schoonfamilie woont niet dichtbij en die gaan eigenlijk ook nooit naar land van herkomst of die regio, dus dan zou het eigenlijk niet echt nodig zijn als ik je antwoord goed lees.

3 likes

Ik kan erg slecht tegen commanderen. Dus consequent genegeerd als ze iets commandeerde. En voordoen hoe het dan wel moest. En heel veel complimentjes geven wanneer ze het wel goed deed.

En soms als ik haar vroeg of ze iets wilde drinken, zei ze “NEEHEE”. Dus uitgelegd dat als je iets niet wil/hoeft, je “Nee dank je” zegt. En dat ook consequent voorgedaan (en weer veel complimentjes gegeven).

3 likes

Goede redenen! Ben nu zelf ook aan het speuren op tweedehands sites en ze zijn erg gegeerd.

Eerst wou ik de Kaos klapp omdat deze ook op te klappen is en ze er ook op kan klimmen maar daar is vanalles misgelopen met de productie van een bijbehorend tabletje wat mij wel een meerwaarde lijkt.

Klopt helema, K. deed dat in het begin ook niet. Dankjewel zegt ze nog steeds zelden, terwijl ze nu wel echt goed praat. Maar zij kon voor ze besloot te gaan commanderen wel op een vragende manier iets zeggen, dus dat was dan ook al voldoende ookal was het maar 1 woord. Dus echt de intonatie en dat commandeer toontje ervan af, maar dus wel de belangrijke toevoeging dat we wisten dat ze het ook op een andere manier kon. Echt volzinnen doet ze pas sinds kort :wink:

Oh en zelf ook het goede voorbeeld geven, ging me bv toen pas opvallen hoe vaak wij tegen elkaar zeiden “pak ff drinken voor mij” als de ander naar de keuken liep, ipv “wil je drinken voor mij pakken?”.

Over praten: Ze krijgt het woord ambulance met geen mogelijkheid uitgesproken. En dat zorgt echt voor hilarische taferelen als ze er een ziet of hoort want dan roept ze dus heel hard iets wat klinkt als kijk, plasse!! :joy::joy::joy:

7 likes

Ja dat sowieso idd. K. zegt dus bv pas “asseblief” sinds haar zusje het zegt. Daarvoor vertikte ze het gewoon. Oh en R. zegt nog niet echt astjeblieft hoor, maar wel iets wat klinkt als (sse-blie ofzo) :stuck_out_tongue:

@June88 haha zo’n spiegel zijn ze soms he! Soms hoor ik haar ook op een manier tegen haar zusje praten dat ik denk oooh praat ik echt zo? Ja zo praat ik echt als ze niet luistert. Ik heb ook iets te vaak ‘ik denk het niet’ geroepen als er echt niet werd geluisterd en er toch iets werd gedaan want niet mag. En dat hoor ik haar soms ook na zeggen tegen R., op precies dezelfde toon. “R! ik denk het niet!!!”

6 likes

Wij hebben de GB QBit+ all-city en daar kun je adapters voor kopen voor de maxi cosi. Bij ons was dat ook een eis en het klikte er goed op. Hij rijdt ook echt fantastisch, dus dikke aanrader!

Ziet er idd super uit! Maar ik bedoelde een buggy waarvan de zitting eruit kan zodat je alleen het onderstel + maxi cosi hebt.

Wij hebben zelf al een mclaren buggy waar ook de maxi cosi op past, maar die past niet in de bakfiets (als de maxi cosi en mn peuter er in zitten)

Maar ik gebruik nog even de draagzak (vind het zo’n gedoe, maarja) en zodra ze lekker kan zitten, kan ze in de babyschaal en dan hebben we ruimte zat voor de McLaren.

Maar toch bedankt voor de tips!

1 like

En zo’n buggydrager voor achterop je fiets?

2 likes

Oohja kan ook nog! Helemaal niet aan gedacht haha

Haha die van mij zei op een gegeven moment ook steeds als ik vroeg of ze iets wilde opruimen bijvoorbeeld: ‘nou, dat dacht ik dus niet!’
:laughing:

3 likes

Ik heb er 1 gekocht, ik denk een Ali ding maar hij is zo mooi!!

Het is deze

1 like

Wij hebben deze uitnodiging ook gehad! Vond de uitleg over het waarom vrij vaag idd. In de folder stond alleen hetzelfde als in de brief (omdat vader in een land geboren is waar het veel voor komt). Het lijkt mij idd dat ze dat zien als indicatie dat kind er regelmatig zal komen en daarmee meer risico loopt. Als jullie niet vaak naar het geboorteland van je man gaan of een ander land waar het nog vrij vaak voorkomt neem ik aan dat jullie kindje net zoveel risico loopt als kindjes in NL zonder ouder uit zo’n land. Sterker nog, ik denk minder risico dan een kindje met 2 in NL geboren ouders dat regelmatig op vakantie gaat naar een risicoland. Iets meer uitleg over waarom een ouder geboren in een risicoland een reden tot uitnodiging voor het vaccin is was nuttig geweest.

Wij neigen er naar het wel te doen, omdat we (semi) regelmatig het geboorteland van mijn vriend hopen te bezoeken. Een aantal jaren geleden is een neef van mijn vriend nog overleden aan TBC dus ik heb wel het idee dat die bescherming van toegevoegde waarde zou zijn voor ons kindje.

2 likes

Oh ja, dan snap ik wel dat je het doet!
Mijn man komt uit een land in langdurige oorlog en alle naaste familie is in Europa. Denk dus dat er voor ons geen meerwaarde is.
Vind die folder ook heel onduidelijk. De assistente bij het cb zei ook alleen maar “oh, is de papa in het buitenland geboren?”
Bedankt voor jouw uitleg ook!

Ze kan zeker duidelijk maken wat ze wil haha! En misschien heb je gelijk hoor, ze maakt wel korte zinnetjes (als in 2 woorden: onderwerp en werkwoord) maar misschien weet ze nog niet hoe ze dat vragend maakt.
Ik vind het maar lastig allemaal met dat opvoeden haha, wanneer ga je waarmee aan de slag, welk gedrag hoort erbij, wat moet je corrigeren pfff. Zo leuk maar zo moeilijk!

3 likes

Je hebt al best wat reacties, maar ik zou ook voor een baby bjorn gaan. Ik gebruik m nu bij de 2e echt veel. Je kan ‘m makkelijk verplaatsen, en dat kan bij die Charlie Crane wat lastiger omdat die niet in te klappen is.
Vooral als ik met de oudste boven ga douchen neem ik mee, dan zit de jongste erbij in de wipper. Maar neem hem ook mee de tuin in of bijvoorbeeld naar een weekendje weg.
Die Charlie Crane is wel prachtig maar minder praktisch. M’n zus heeft die en haar baby ligt er volgens mij niet zoveel in. Hangen ook van die mooie houten speelgoeddingen aan waar de baby echt geen reet aan vindt dus nu heeft ze er alsnog felgekleurd speelgoed aan gehangen zodat hij er toch ff in wilt haha.

1 like

waar is dit tentje van? Lijkt mij idd ideaal

Ik worstel met de dutjes van mijn 8 weken oude baby. In haar cosleeper deed ze altijd al amper een dutje, maar nu is het ook lastig haar in mn armen in slaap te krijgen en duren de dutjes korter. Ik wil haar helpen met slapen maar al die verschillende boeken en theorieen laten me duizelen. @Karl_Lagerfeld @Tubing @Duif @Beervis de zoekfunctie liet zien dat jullie er ook mee te maken hadden, wat heeft bij jullie uiteindelijk gewerkt?

1 like

Met inbakeren krijg ik mijn baby van 8 weken meestal vrij makkelijk in slaap gewiegd. Wegleggen is wat anders :sweat_smile:
Ik gebruik een Meyco swaddle. Eventueel op een fitnesbal hupsen erbij.

2 likes