Niks
ze doet nog steeds regelmatig dutjes van 35 minuten, hoewel er nu eindelijk steeds meer wat langere dutjes tussen zitten (mag ook wel, ze is bijna 1). Bij mij hielp het wel om naar de wakkertijden te kijken en ik heb haar nu wat langer wakker gehouden, dat lijkt wel te werken.
Er zijn zoveel verschillende boeken, instagrams, slaapcoaches, adviezen etc dat het je gaat duizelen, maar het ligt niet aan jou, je doet het goed! Precies wat @Ovenschaal al zegt. De eerste paar weken sliep onze dochter ook vooral op ons of sliepen we samen in ons bed.
Voor wat houvast vond ik @bureauvanslaap en @slaapwolkje op Instagram wel fijn, maar verder is het eigenlijk een groot experiment. Ik zou willen dat ik me er in het begin wat minder druk om had gemaakt (makkelijk gezegd, I know), ik was de hele dag allerlei varianten op ‘baby doet korte dutjes’ aan het googlen en dat werd een soort obsessie.
Ik weet dat het boek Slaap! voor velen hier een holy grail was (ik had er zelf niet zoveel aan), maar daar wordt ook een heel hoofdstuk gewijd aan het vormen van slaap in de eerste 13 (?) weken. Misschien zou je dat op kunnen zoeken?