Ik heb ‘m en dan de maat vanaf 9 maanden. Vind ‘m echt niet extreem groot ofzo! Mijn baby is nu bijna 11 maanden, maar draagt ‘m al vanaf 9 maanden.
De allereerste dat ik ‘m op deed bij hem, trok hij ‘m gelijk af. Maar daarna op wintersport en tijdens het fietsen alle keren laten zitten. Zonder het hoofdbandje. Denk dat hij door heeft dat ‘t toch wel wat makkelijker kijkt zo, haha.
Vind ‘t echt een top ding!
Ik snap de gedachte, maar ik denk dat elke ouder wel eens wat zegt of doet wat ze irritant vinden, ook als het is dat ze heel lang blijven plakken bij het ophalen bijvoorbeeld en voor die leidster si dat alleen aan het begin en eind van de dag, gedurende de dag gaan ze echt niet gemeen doen tegen je kind, al is het maar uit eigen belang dat ze dan een chagrijnig kindje hebben. Plus, ik denk dat de meeste volwassenen die geen puber meer zijn wel snappen dat feedback iets is om van te leren/het graag goed willen doen by nature dus zij eerder schaamte naar jou dan haar naar je kind voelen. Beetje psychologie van de kouwe grond, maar goed
Zowel de baby van 5 maanden als de oudste van bijna 2 gaan rond 18.00 naar bed. Echt mega vroeg en het is een hele planning met op tijd eten en badderen en alles na werk maar als we ze later naar bed doen is het echt drama. Baby lijkt iets flexibeler en het hangt een beetje van het laatste dutje af maar later dan 19.00 wordt het hier eigenlijk nooit.
Moet er wel bij zeggen dat baby nog 2x voor een voeding komt savonds en snachts dus echt ideaal is de situatie niet () maar we hebben iig wel een soort van onze avond terug. Hoe gaat het slapen bij jullie nu?
Ik vind je twijfels echt niet extreem of ‘zeikmoederig’. Sowieso moet er toestemming zijn om je kind op sociale media te zetten. Het kan best dat zij dat stom vinden, maar er zijn daar duidelijke regels over, dus je mag dat best zeggen.
En wat je vertelt over de luiers, vind ik ook wel best opmerkelijk. Een keertje kan zoiets gebeuren, maar elke keer lekken? Dan moeten ze gewoon sneller zijn. Als je dat rustig meedeelt, hoeft dat niet per se negatief over te komen.
Ik snap dat het lastig is. Wij hadden ook een crèche waar ik me niet altijd goed bij voelde en vond het moeilijk om dat te communiceren (een deel van mijn frustratie was hun complete gebrek aan communicatie). Ik heb zelfs even overwogen om mijn kind daar weg te halen, maar hij leek wel tevreden daar, waardoor ik het ook wat heb losgelaten. Maar als je echt je twijfels hebt, zou ik het toch overwegen, al is dat ook niet altijd een makkelijke optie.
Wij gaan binnenkort vliegen met de 2 dreumesen van dan 1.5. Iemand tips voor fijne, betaalbare kinderkoptelefoons om op de ipad aan te sluiten?
En andere tips voor vliegen met dreumes?
Ja het gaat wel weer iets beter nu gelukkkig. Maar bijvoorbeeld vandaag viel ze om 17:45 half in slaap nadat ik haar van de opvang haalde.
Dus om 18:00 lag ze al in bed te slapen maar vind dat zo vroeg, ben dan echt bang dat ze dan midden in de nacht klaarwakker is.
Heb d’r toen om 20:00 wakker gemaakt voor een flesje maar krijg haar dan nu niet meer in slaap dus we zijn nog een beetje zoekende
Hier was dat niet zo, nouja ze kwam dan altijd nog wel voor een flesje, dat wel. Maar dat deed ze sowieso al, ongeacht bedtijd (tot bijna 2 jaar).
Toen ze net naar de opvang ging, ging ze ook al 18.00/18.15 uur naar bed. Later redde ze echt niet. Ik deed wel eens een dreamfeed om 23 uur geloof ik. Nu met 10 maanden gaat ze rond 19 uur
Bij ons ging baby rond de leeftijd 5/6 maanden ook om 18u naar bed. En kwam dan vaak einde avond (23u) en dan in de vroege ochtend voor een voeding of fles. Dit heeft best een tijdje geduurd en denk met 7/8 maanden hield ie het wel langer vol en sliep hij van 19 tot 7. Ik denk ook doordat we we toen veel meer vast voedsel gaven. Hij is nu 15 maanden en slaapt nog steeds van 19 tot 7.
Hier is ook 18:00-18:30 echt bedtijd. Ze zijn gewoon zo moe. Zeker op een opvang dag.
Maar volgens mij is het wel normaal dat ze rond die leeftijd nog in de nacht wakker worden.
Ik heb geprobeerd om een fles te geven als wij naar bed gaan, maar L. wordt dan echt super vroeg wakker in de ochtend en wil dan niet meer slapen.
Dus voorlopig nog even de fles rond 2 uur dan maar. Dan slaapt hij in elk geval tot 06:00/06:30
Ik kijk wel uit naar de tijd dat ze ooit zo de klok rond kunnen slapen
Maar dan heeft ze toch ook al een hele nacht erop zitten als ze rond zes uur in bed ligt?
Tot welke periode deden jullie nog bekkenbodem oefeningen? Het is bij mij nog lang niet wat het geweest is allemaal. Het schiet er nogal bij in maar heb het idee ook dat ik een veel langer herstel nodig heb.
Hoe lang duurde het bijvoorbeeld bij jullie voor je weer kon sporten (alsin rennen/springen enzo)?
Merk dat ik er soms een beetje van baal allemaal.
Ook heb ik laatst met een spiegeltje zitten kijken en hier een beetje van geschrokken. Daardoor ook nog geen seks durven hebben/geen behoefte aan.
Ja echt super blij met alle lieve reacties! Dankjewel allemaal
Alleen in het begin deden ze dat, nu eigenlijk niet meer. Krijg alleen met het ophalen een mondeling overdracht je maar dat is eigenlijk nooit wat bijzonders. Gelukkig krijgen wij ook soms wat tips zoals jij zegt, vind ik ook alleen maar fijn!
Het is ook zoeken inderdaad. Het enige wat ik wel durf te zeggen is dat het echt beter wordt als ze iets ouder zijn en je meer ritme krijgt. Wij hielden ons bij de oudste aan alle adviezen uit het boek slaap! Maar dat is ondanks alle moeite nooit een geweldige slaper geworden.
De jongste slaapt overdag prima maar drinkt heel slecht en lijkt dat snachts in te halen . We kregen als tip van het consultatiebureau om de nachtflessen wateriger te maken zodat ze hopelijk leert dat ze overdag moet drinken. Het resultaat van dit advies was doorlekken en nog een extra fles want ze heeft gewoon die voeding nodig. Dus hier is het ook nog altijd aanmodderen!
Ik zou het niet aandurven, zeker niet voor een 1e keer
Ik zou het zeker even bespreken, dat is gewoon basisverzorging.
Overigens, als ik mijn dochter ophaal en ze heeft een poepluier vraag ik of ze haar eerst even verschonen voordat ik haar meeneem. Als ze het zelf in de gaten hebben nemen ze zelf initiatief. Gisteren waren ze ook aan het buiten spelen, ik snap dat ze het dan wat minder in de gaten hebben. Maar toen één van de leidsters mij zag ruiken aan de billen van mijn dochter kwam ze gelijk even vragen of ze haar nog even moest verschonen voordat we naar huis gingen.
Als ik jou was zou ik me dus ook absoluut niet bezwaard voelen om daarom te vragen als je bij het ophalen merkt dat je kindje een volle luier heeft. Is toch een hele normale vraag?
Wat voor kinetisch zand is wel fijn? Ze speelt er zo graag en leuk mee, maar ik wordt helemaal krankjorum van de zooi die het geeft. Niet dat er daarna wat op de grond ligt ofzo, maar het blijft overal aan en in plakken en zonder wasmachine krijg je het er eigenlijk niet meer uit.
Die sokken zijn droog he en ben er al met de stofzuiger op de hoogste stand overheen geweest. Mouwen vd trui zien er ook zo uit omdat haar mouwen omlaag waren gegaan en handen krijg je alleen schoon door ze te wassen met water en zeep.
Heb dit dus nu allemaal in de kliko geflikkert want ben er ZO klaar mee. Maar als ik dan promofilmpjws online zie, denk ik het moet wel bestaan zonder dat het overal zo aan plakt dus wellicht hebben wij gewoon net het verkeerde merk gekregen?
Die met dat paars zeg maar op de verpakking? Dat kri je ik te zien als ik google op kinetisch zand
Ja dit ja!
Mijn kind schreeuwt moord en brand als ik zn gezichtje poets maar als de leidsters het doen vindt ie het prima, dus hij is daar altijd schoner dan thuis haha. Meerdere keren met doorgelekte luier vind ik echt niet ok
Mmm nee, we bewaren het bovenop een keukenkast zodat ze er niet zelf bij kan haha. Dat is een koele hoek, waar geen direct zonlicht op valt.