Tips, ervaringen & aanraders #6

Die van mij ook. Geen idee hoe ze het doen.

En met doorlek poepluiers moet ik vaak echt zoeken naar het inimiene poep vlekje op randje.

Wat is jullie ervaring met veters en kinderdagverblijf/ school?
Ik heb eigenlijk Allstars en vans in mn mandje voor T (3jr). Maar wel veters dus… :see_no_evil:

Vooral gekleurde Allstars met klittenband vind ik zo lelijk. Ik snap niet waarom er 3 lagen stiksels op die klittenband sluiting moet.

Edit: ja ik ben een ontzettende zeikerd die zich daar aan stoort :rofl:

1 like

Elastische veters erin doen, worden t een soort instappers

4 likes

R. heeft alleen maar schoenen met veters en K. haar eerste 2 paar hadden ook veters. Worden gewoon gestrikt op de opvang :wink:

1 like

Onze basisschool strikt niet, voorschool deed het met wat gemopper wel.

Hadden toen zelf uiteindelijk ook vans met rekbare veters, was wel lekker model. Ga voor nu toch maar weer voor klittenband, is me het gemopper van beide kampen nog even niet waard haha.

2 likes

Ja ik vraag me alleen af of ie dat zelf kan? Met klittenband kan ie zelf z’n schoenen aan (en uit natuurlijk) doen :crazy_face:

@Anna88 kregen ze die zelf aan en uit :)?

Oh veters. Hekel aan. Maar toch wel de mooiste schoenen. M’n zoon heb ik nog niet leren veteren, kan het wel los maken. Iemand tips hoe dit aan te pakken?

All stars zijn wel echt vreselijke schoenen om aan te krijgen bij die kids. Ik zou die niet naar de opvang aandoen. Dan liever Vans.

4 likes

Ik had voor T deze winter Timberlands met veters en nadat hij die 3x aan had gehad naar het kdv kregen we het vriendelijke verzoek ze voor niet-opvangdagen te bewaren :sweat_smile:

Ik vind New Balance ook wel toffe modellen en kleuren hebben, en daarbij vind ik klittenband niet zo storend. Blijven imo ook langer mooi dan Vans, die vind ik er snel afgeragd uitzien.

1 like

Denk gewoon oefenen? Ik weet nog van de basisschool dat je een veterstrikdiploma kreeg, krijgt hij dat niet? Dat was in groep 1/2. In mijn herinnering was het thuis oefenen en als je het kon, mocht je het laten zien en dan kreeg je een diploma.

Ja dat ging prima! Je kunt het dan een beetje naar voren duwen en er gewoon instappen :slight_smile:

1 like

Haha ja E draagt nu T z’n oude allstars, met veters. Krijg ze op zich wel prima aan (wel lage model), en ze zijn zooo veel soepeler als de vans (die ze ook heeft). Maar na de kdv berichten hier ga ik toch maar voor klittenband hihi.

Ik denk dat ze bij de kleintjes strikken niet zo erg vinden, ik hoor ze er bij E nooit over. Maar goed, dan moeten ze natuurlijk sowieso helpen met schoenen aan doen… en een peuter die het anders wel helemaal zelf kan, is het wel weer lastiger of storender denk ik. tnx allen :relaxed:

3 likes

Even een afspraak maken bij een bekkenbodemfysio! Ik heb er enorm veel baat bij. Niet alleen fysiek maar ook dat zij vertelt wat je kunt verwachten etc.

2 likes

Veel scholen hebben het oefenen uit het lesmateriaal gehaald omdat het niet echt een school skill is, alhoewel 't wel weer ontwikkeling van de fijne motoriek is.
@Broodrooster ik zou het idd oefenen, eventueel eerst met de schoen zonder dat die aan z’n voet zit, alhoewel die 't dan wel gespiegeld leert.

2 likes

Ik vind Bergstein regenlaarsjes altijd ideaal. Hele flexibele zool, niet zoals andere regenlaarzen. En je hebt ze in veel mooie kleurtjes.

1 like

Regenlaarsjes. Eerst van scapino gehad, die zijn heel goedkoop en gaan lang mee. Nu van intratuin met lichtjes. Loopt ze heel goed op.

2 likes

Mijn zoontje heeft die van shoesme die gaan echt lang mee.

3 likes

Hebben jullie een babyfoon met camera?

• Ja, blij mee
  • Ja, maar boeit me niet
  • Nee, wil ik niet
  • Nee maar wil ik wel

0 stemmers

Wij hebben dat nu niet, maar ze gaat sinds kort staan/zitten als ze zou moeten liggen
Het is ook al een paar keer gebeurd dat ik dacht te horen dat ze stond, ging kijken om dr plat te leggen en dat dat niet zo was en ze juist alerter werd :+1:

Maar wil geen superdure en vind het ook creepy met die hackerverhalen. Dus zo ja, welke hebben jullie?

1 like

We hadden een alecto dvm-200, maar de crappy stroomaansluiting van de ouder-unit ging na 1,5 jaar kapot. Voor baby 2 hebben we nu onderstaande, wat onbekend merk in NL maar goede reviews. Camera zit ook niet op WiFi. Hij is nog niet in gebruik maar heeft duidelijk beeld in het donker.

HelloBaby HB50 Babyfoon met camera - Extra Groot LCD display - Nachtzicht -... | bol.com

Ik heb voor mijn nichtje een babyfoon met camera geleend van vrienden en vond het eerlijk gezegd weinig toevoegen. Maar dus al 2,5 jaar gewend dat ik ze alleen hoor en niet zie. Groot nadeel daaraan (maar je zult er vast hebben waar je dat wel in kan stellen, dus zou daar echt op letten) is dat je de geluidsdrempel niet in kon stellen. Ieder geluidje kwam er door en ook de white noise sloeg hij constant op aan.

Terwijl onze eigen babyfoons van Philips kun je instellen bij welk geluidsniveau hij aanslaat. En die slaan dus pas aan als ze echt piepen of huilen en ook niet bij white noise.

Is het per se nodig om haar weer neer te leggen als je denkt dat ze staat of zit? Ze gaat vanzelf wel weer liggen toch? Als ze echt overstuur is, is het wat anders natuurlijk. Maar dan zou je er sowieso wel naartoe gaan lijkt me?

2 likes