Tips, ervaringen & aanraders #6

Bij ons worden ze ook op de opvang ingesmeerd, om de 2u bij en op het heetst van de dag wordt er binnen gespeeld. Vrij vroeg in het jaar al, op warme lentedagen ook. Opvang smeert zelfs alleen met hun eigen zonnebrand, wat ik me wel voor kan stellen want je weet nooit hoe oud de zonnebrand is die ouders meegeven etc. Als je ivm allergie oid andere zonnebrand wil, doen ze dit net als medicijnen alleen met een verklaring (snap ik ook wel, want anders is het geen doen voor ze).

Snap het idee van ingesmeerd brengen wel, want scheelt je een smeermoment maarja dadelijk is het niet goed gebeurt ofzo en als opvang ben je toch verantwoordelijk voor kinderen op het moment dat ze bij je zijn.

@Printemps haha echt de magie van de opvang he.

3 likes

Ik zou het thuis gewoon een paar keer proberen in de draagzak. Je merkt gauw genoeg of hij het leuk vindt. Buiten de deur vinden wij hem heel handig voor dutjes. Oh en neem een zonnehoedje mee!

*en een speenkoord als je zoontje een speen krijgt

Misschien valt het ook wel mee en ben ik wat pessimistisch in mijn verwachtingen, haha.

4 likes

Zo cute die hoedjes :face_holding_back_tears: Gewoon proberen idd en hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat. Sowieso vind ik het nu een stuk makkelijker dan in het begin, omdat hij zichzelf veel beter kan ondersteunen.

1 like

Kinderwagen! Is ook ideaal om spullen gewoon onderin te doen, anders loop je de hele dag met je tas te sjouwen. Ik neem de draagzak wel mee maar vind tijdens langere uitjes de kinderwagen juist fijn. En als je de draagzak nog niet geprobeerd hebt lijkt een hele dag tijdens een uitje mij wel erg veel meteen.

6 likes

Haha hier ook! Ze zijn in maart al begonnen waardoor die kids het nu helemaal normaal vinden om langs de “dispenser” te gaan voor ze naar buiten gaan :sweat_smile:!

@Summersparrow s het beleid is om 1x te smeren zou je ook een UV shirtje mee kunnen geven :)?
Ik had op Vinted en bij de Hema twee goedkopere gescoord en die mee naar kdv gegeven. Die deden ze dan gewoon aan. Vond dat zelf een fijn idee.

1 like

Ik zou ze gewoon allebei meenemen. Kinderwagen is ook handig voor spullen e.d. En je kan de baby dan tussendoor in de draagzak doen. (Ik vind het zelf niet fijn om de hele dag met een draagzak te lopen)

Hier werd er makkelijker geslapen in de draagzak dus die gooide ik bij dagjes uit zeker onderin de wagen.

1 like

Iedereen bedankt voor het delen van je ervaringen en de bemoedigende woorden, wat een achtbaan deze periode.

1 like

Misschien dat ik dit alvast koop voor haar eerste verjaardag. Maar ze is pas 4 maand. :sweat_smile:

15 likes

@MyMoon

deze creme gebruiken wij

2 likes

Yes dank je wel voor de tip!! Hier zat ik al een tijdje op te wachten (of bij de Lidl)!

1 like

Ooh leuk! Op youtube staan die verhaaltjes ook, met plaatjes erbij zoals in de boeken waar dan paar elementen bewegen. Zowel losse verhaaltjes van paar minuten als compilaties van een minuut of 15 met meerdere verhalen. K. wil dat de laatste tijd constant kijken, helemaal top want is lekker rustig :ok_hand:t3:

2 likes

Haha heb je die van de oude zieke poes al gehoord? Die riep hier wel wat vragen op :sweat_smile:

3 likes

En @Handtas
Ik zag via instagram wel dat de klimdriehoek eigk niet zo goed is. Ik kan het nu niet meer vinden want klimdriehoek deelde het in de stories. Maar het kwam erop neer dat ze te smal zijn en daardoor niet stevig, er een plank in het midden mist ofzo en het hout is dat snel splinters geeft.

1 like

Zijn er hier ouders bij wie er bij het kind kans op een notenallergie was? Mijn neefje heeft die allergie en de kans is dus 5% dat mijn dochter die allergie ook heeft. Ik heb wat vragen en zoek dus mensen die zelf geen notenallergie hebben maar het kind (newborn) misschien wel.

1 like

Ja, hier. Ik heb het zelf ook, en neefjes ook. Het zit in de familie. Oudste kind heeft t niet, die eet nutella het liefst zo uit de pot.

3 likes

Ik heb de boog met de plank vorig jaar bij de Aldi gehaald. Alleen ik heb er 39,99 voor betaald, zijn de prijzen dan zo erg gestegen? :thinking:

Valt Dilling groot? Bijv net als Engel?
Ik wil graag zo’n onesie kopen voor de winter (kind van herfst 2021), dus twijfel of ik 80 of 86 moet doen

1 like

Ja, de maten zijn meerdere maten door te dragen. Mijn baby (3 maanden, een groot kind met ruim maat 62) past 56 hiervan nog. Als t voor de herfst is, zou ik misschien wel voor de grotere gaan.

Edit: ik lees verkeerd, je kind is dan een jaar. Ik zou m dan toch in 86 kopen als t mijn kind was. Dan weet je zeker dat hij langer past.

1 like