Bij ons is dit ook het beleid inderdaad, net als dat er altijd een fles zonnebrandcrème in de tas moet zitten. Zou het inderdaad eens bespreekbaar maken @Summersparrow, succes!
Ik weet het, maar dat gebeurt niet. Ik denk dat het kdv waar kinderen elke twee uur ingesmeerd worden eerder uitzondering dan regel is, helaas.
Ik vind dat wel vreemd, vaak spelen ze in de ochtend ook buiten en als je je kind dan om 7 uur insmeert heeft dat niet veel zin. Mijn ervaring bij het kdv is juist dat ze super goed worden ingesmeerd, ze staan dan allemaal in een rijtje en worden dan achter elkaar ingesmeerd. Ze komen ook altijd thuis net alsof ze in een bad van zonnebrand hebben gezeten.
Ik vind dat op de basisschool ook wel ding, ik smeer mijn kind dan in de ochtend in, maar om 12 uur spelen ze altijd buiten dan is hij helemaal niet meer beschermd en op school smeren ze kinderen niet meer in. Bij de BSO trouwens wel hier.
Hier ook. Dit jaar wilt ze thuis ook ingesmeerd worden en smeert ze soort van ons ook in. Het wordt daar goed aangeleerd.
Bij ons is insmeren nu helemaal het thema en hebben ze zelfs dispensers met zonnebrand hangen. Er wordt standaard ingesmeerd. Ik vind het wel apart dat dit bij sommige kdv de verantwoordelijkheid van ouders is.
Edit: het is thema in die zin dat ze hier met de kinderen ook mee bezig zijn, inclusief insmeerlied
Ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik mijn kind zelf zou moeten insmeren. Ik vind het ook echt niet meer van deze tijd om baby’s/ kinderen te laten verbranden op een opvang.
Ik ben ook niet iemand die direct ergens iets van zegt. Maar als ik een baby 2 keer verbrand van de opvang mee kreeg, zou ik wel boos zijn.
Hahaha ja die witte waas van zonnebrand en dan lekker al dat zand erop geplakt.
Bij ons worden ze ook op de opvang ingesmeerd, om de 2u bij en op het heetst van de dag wordt er binnen gespeeld. Vrij vroeg in het jaar al, op warme lentedagen ook. Opvang smeert zelfs alleen met hun eigen zonnebrand, wat ik me wel voor kan stellen want je weet nooit hoe oud de zonnebrand is die ouders meegeven etc. Als je ivm allergie oid andere zonnebrand wil, doen ze dit net als medicijnen alleen met een verklaring (snap ik ook wel, want anders is het geen doen voor ze).
Snap het idee van ingesmeerd brengen wel, want scheelt je een smeermoment maarja dadelijk is het niet goed gebeurt ofzo en als opvang ben je toch verantwoordelijk voor kinderen op het moment dat ze bij je zijn.
@Printemps haha echt de magie van de opvang he.
Ik zou het thuis gewoon een paar keer proberen in de draagzak. Je merkt gauw genoeg of hij het leuk vindt. Buiten de deur vinden wij hem heel handig voor dutjes. Oh en neem een zonnehoedje mee!
*en een speenkoord als je zoontje een speen krijgt
Misschien valt het ook wel mee en ben ik wat pessimistisch in mijn verwachtingen, haha.
Zo cute die hoedjes Gewoon proberen idd en hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat. Sowieso vind ik het nu een stuk makkelijker dan in het begin, omdat hij zichzelf veel beter kan ondersteunen.
Kinderwagen! Is ook ideaal om spullen gewoon onderin te doen, anders loop je de hele dag met je tas te sjouwen. Ik neem de draagzak wel mee maar vind tijdens langere uitjes de kinderwagen juist fijn. En als je de draagzak nog niet geprobeerd hebt lijkt een hele dag tijdens een uitje mij wel erg veel meteen.
Haha hier ook! Ze zijn in maart al begonnen waardoor die kids het nu helemaal normaal vinden om langs de “dispenser” te gaan voor ze naar buiten gaan !
@Summersparrow s het beleid is om 1x te smeren zou je ook een UV shirtje mee kunnen geven :)?
Ik had op Vinted en bij de Hema twee goedkopere gescoord en die mee naar kdv gegeven. Die deden ze dan gewoon aan. Vond dat zelf een fijn idee.
Ik zou ze gewoon allebei meenemen. Kinderwagen is ook handig voor spullen e.d. En je kan de baby dan tussendoor in de draagzak doen. (Ik vind het zelf niet fijn om de hele dag met een draagzak te lopen)
Hier werd er makkelijker geslapen in de draagzak dus die gooide ik bij dagjes uit zeker onderin de wagen.
Iedereen bedankt voor het delen van je ervaringen en de bemoedigende woorden, wat een achtbaan deze periode.
Yes dank je wel voor de tip!! Hier zat ik al een tijdje op te wachten (of bij de Lidl)!
Ooh leuk! Op youtube staan die verhaaltjes ook, met plaatjes erbij zoals in de boeken waar dan paar elementen bewegen. Zowel losse verhaaltjes van paar minuten als compilaties van een minuut of 15 met meerdere verhalen. K. wil dat de laatste tijd constant kijken, helemaal top want is lekker rustig