Tips, ervaringen & aanraders #6

Haha heb je die van de oude zieke poes al gehoord? Die riep hier wel wat vragen op :sweat_smile:

3 likes

En @Handtas
Ik zag via instagram wel dat de klimdriehoek eigk niet zo goed is. Ik kan het nu niet meer vinden want klimdriehoek deelde het in de stories. Maar het kwam erop neer dat ze te smal zijn en daardoor niet stevig, er een plank in het midden mist ofzo en het hout is dat snel splinters geeft.

1 like

Zijn er hier ouders bij wie er bij het kind kans op een notenallergie was? Mijn neefje heeft die allergie en de kans is dus 5% dat mijn dochter die allergie ook heeft. Ik heb wat vragen en zoek dus mensen die zelf geen notenallergie hebben maar het kind (newborn) misschien wel.

1 like

Ja, hier. Ik heb het zelf ook, en neefjes ook. Het zit in de familie. Oudste kind heeft t niet, die eet nutella het liefst zo uit de pot.

3 likes

Ik heb de boog met de plank vorig jaar bij de Aldi gehaald. Alleen ik heb er 39,99 voor betaald, zijn de prijzen dan zo erg gestegen? :thinking:

Valt Dilling groot? Bijv net als Engel?
Ik wil graag zo’n onesie kopen voor de winter (kind van herfst 2021), dus twijfel of ik 80 of 86 moet doen

1 like

Ja, de maten zijn meerdere maten door te dragen. Mijn baby (3 maanden, een groot kind met ruim maat 62) past 56 hiervan nog. Als t voor de herfst is, zou ik misschien wel voor de grotere gaan.

Edit: ik lees verkeerd, je kind is dan een jaar. Ik zou m dan toch in 86 kopen als t mijn kind was. Dan weet je zeker dat hij langer past.

1 like

Ja ik zie nu inderdaad dat de bovenste spijl mist en dat je hem volgens mij niet kan inklappen. Dat is toch wel redelijk essentieel in onze kleine woonkamer :sweat_smile: misschien gaan we toch voor een duurdere.

2 likes

Hout prijzen zijn erg gestegen.

Ik weet niet meer wie het zei, maar las hier de tip over Kroost.nl voor makkelijke fotoboeken maken. Zag net via Instagram dat ze deze week 30% korting hebben, scheelt aanzienlijk! En je kan ‘m nu al kopen en deels invullen en per maand afmaken

4 likes

Is het vaak zo dat op de basisschool (in de eerste groepen) in ondergoed gegymd wordt?

Bij de school waar K. naar toe gaat wel, ondergoed en blote vleten.

1 like

Ja mijn man heeft een pinda en notenallergie. Zodra ze pindakaas oid konden eten hebben we het een klein beetje op hun arm gesmeerd om te zien of dat een reactie gaf, mijn man krijgt dan meteen jeuk en een rode plek. Toen dat uitbleef een broodje gegeven. Ze zijn allebei niet allergisch.

Oh wat een andere tactiek dan dat wij toepassen (ook @poesch). Wij hebben zelf dus geen notenallergie maar bij mijn neefje werd gezegd dat z’n reacties en eczeem heftiger waren omdat het eerste contact met nootjes niet via de mond was geweest maar via de huid (door nootjes te eten terwijl je je kind draagt waardoor het op hem valt). Wij proberen nu dus iedere keer onze handen te wassen als we nootjes eten maar ik vind het zo’n gedoe :grimacing:. Eigk wil ik ook wachten tot 6 maanden met aanbieden van eten maar dat wordt ook afgeraden ivm mogelijke allergieën. Hebben jullie voedsel met 4 maanden aangeboden?

2 likes

Weet niet of ik het was, maar ik ben in ieder geval fan van de Kroost fotoboeken. Alleen dat ze beweren dat je ze zo in een avondje in elkaar zet is een leugen :stuck_out_tongue:

(Het verzamelen van alle foto’s, uitzoeken etc koste mij in ieder geval veel meer tijd).

1 like

Hier niet in ondergoed, maar gewoon korte broek, T-shirt en gymschoenen. Tenminste dat heb ik meegegeven weet niet wat die andere kinderen aan hebben.

3 likes

Oh ik heb er nooit zo over nagedacht hahaha. Gewoon er op gelet dat ze het de eerste paar keer alleen binnenkregen als wij er bij waren om een evt reactie te kunnen zien, en verder geen speciale dingen gedaan.
Eten hebben wij aangeboden bij een maand of 5, ook niet met een heel doordachte filosofie. We hadden gewoon het idee dat ze er wel interesse voor begonnen te krijgen.

2 likes

Met eczeem moet je goed oppassen idd. Mijn zoontje heeft het en als we hem pindakaas geven mag het niet in contact komen met zijn huid. Om juist de kans te verkleinen dat een allergie ontstaat.

2 likes

Bij ons niet; gymkleding. En ze gymmen dan op maandagochtend meteen zodat je als ouder ze in gymkleding brengt.

1 like

Ik ben vorige week samen met mijn kind naar Texel geweest en ik vind Texel echt een aanrader om met kinderen naartoe te gaan. Zeker vanaf 2 jaar, omdat ze dan ook zelf al veel kunnen. Je hebt er bijvoorbeeld de schapenboerderij, ijsboerderij, ecomare en natuurlijk het strand. Mijn kind was niet weg te slaan bij de boerderijen, omdat beide ook een grote speeltuin hadden.

13 likes