Shoesme flex (in de sale), Elefanten en die met flexibele zool van cupcake couture.
Voor a.s maandag heb ik een extra opvang ochtend aangevraagd en nog niet gehoord of het akkoord is. Ze hanteren sowieso het beleid dat ze pas 7 dagen van tevoren dit verzoek bekijken. Maar ik vind dat zo last minute? Is toch bijna niet te plannen dan.
Hoe doen jullie kdvâs dit?
Ja hetzelfde. Omdat de meeste ouders pas een week van te voren zeggen â oh volgende week komt Pietje nietâ. Dan weten ze dan ook pas of ze een extra plekje vrij hebben. Althans ik ga er dan vanuit dat de dagen al â volâ zitten en er pas extra ruimte is als er een kind niet komt.
Wij hebben dat nu ook. Geen super tips hier nog.
Vaak heeft baby huiluurtje rond dat zij naar bed moet. Dan gaat 1 met baby naar beneden.
Midden in de nacht laten we maar gebeuren. Vaak wilt ze ook bij ons liggen /flesje water. En geven we dat.
Iedereen zsm slapen is dan belangrijkste.
We hebben wel paar vervelende nachten gehad, dat ze ook begon te huilen, baby net sliep en de peuter ging spoken etc. Ieder doet dan 1 kind.
Sowieso jammert ze nu wel meer maar er veranderd zoveel voor haar. Mom guilt is wel aanwezig als ze om mij roept (eerder huilt) en ik bezig ben met baby en mijn man erheen moet.
Probeer heel bewust elke dag tijd alleen met haar bezig te zijn maar lijkt niet genoeg. Hopelijk kan ik volgende week langer wat doen zonder last van mân bekken te krijgen en dan wil ik 1 op 1 met haar even wat doen buiten het huis. Kinderboerderij oid.
ik zag deze op zalando lounge en ik wil ze eigenlijk direct kopen maarrr ik kan nergens vinden of het een beetje goede schoenen zijn
ze lijken mij lekker flexibel, niet het meest ondersteunend maar makkelijk om zelf aan en uit te trekken?
heeft iemand deze voor zân kind (van 19 maanden?) en hoe zijn ze?
Weten jullie goede argumenten te verzinnen voor mijn vriend?
Ik okt '21 is ons kindje geboren dus hij heeft vanaf augustus ook nog recht op die extra verlof. (nieuwe regeling)
Hij werkt 4 dagen op contract. Maar hij zegt; ja ik heb nog 4 vakantieweken en ik werk maar 4 dagen dus ik hoef die extra dagen niet. Maar ik vind dat je dan een dief bent van je eigen portemonnee.
Want stel hij gebruikt die 3 maanden om zijn vrije dag te vervangen door die regeling, OF hij neemt een dag in de week extra verlof op, OF gewoon ff 3 extra weken vakantie ofzo? Wij kunnen die 30% geloof ik) wel missen.
Maar hij is dan te trouw aan zijn werkgever ofzo? Ik krijg hem niet echt overtuigd. Zijn er mensen in soortgelijke situatie ?
Daarnaast werk ik voor mezelf en krijg ik dit soort regelingen niet, Dus des te meer vind ik dat hij dat kan gebruiken, Als hij meer thuis is kan ik juist meer werken,(in principe is die verdeling ook juist gemaakt om het verschil tussen man/vrouw in zorg kleiner te maken)
Wilde eigenlijk vanaf 6 maanden beginnen met vast. Maar door de posts over allergieĂ«n en mijn baby exceem op zân wangen heeft toch maar eerder. Baby is nu bijna 5 maanden maar hoe geven jullie pindakaas en ei?
Pindakaas beetje op lepel?
Ik zit beetje in je man zijn situatie. Heb nog veel vakantiedagen als ik straks weer begin.
En dan werk ik er 1 jaar dus ouderschapsverlof wordt dan standaard 60%vergoed.
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee ga doen, anders dan de standaard 4 uur per week opnemen dat ik al deed.
Gaan ook drukke tijd in op werk in die periode en moet mezelf nog âbewijzenâ voor vast contract en schaal hoger.
Zou dus in theorie de uren als kerstvakantie kunnen opnemen. Maar heb alsnog dan vakantiedagen over.
Dus neem ze dan denk ik per week op zodat ik 1 dag vrij ben (36u contract en dan dus 32 uur). Misschien soms keer meer.
Heeft je man ook zoiets? Dan gebruik je het toch maar uitgesmeerd. Je werkgever merkt er denk ik toch niet veel van.
Edit. Eigen ervaring met 3 dagen werken is dat je alsnog voor 4 dagen werk moet doen maar dan in 3. Vandaar dat ik niet standaard minder wil. Wellicht heeft je man dat ook.
Pindakaas roerde ik door de appelmoes of geprakte banaan. En met ei deed ik een omelet/geklutst ei gebakken, even vermalen met de staafmixer door een hapje heen. Kan ook door appelmoes.
Banaan prakken en beetje pindakaas erdoor, of andere matchende smaken
Thanks voor de reacties!
Oké wat betreft WHO snap ik het. Maar met 4 maanden met hapjes starten is ook niet bewezen beter dan met 6 maanden als je het over allergieën hebt. In dat stuk van de groene vrouw worden ook wetenschappelijke artikelen daarvoor aangehaald. De darmen zijn met 6 maanden beter gerijpt.
Ik deed de pindakaas ook wat door de banaan. Maar vind het nogal een heftig maaltje voor zoân kleine, is allebei zo machtig. Dus een hele eetlepel heb ik nooit gedaan.
Ei gaat er hier niet zo goed in, ik kook het en maal het dan helemaal fijn in de blender, en dan door de groentehap of ook door banaan ofzo, maar het blijven van die kleine fliebertjes die ze niet zo lekker vind. Het is er ook een keer allemaal uitgekomen met echt overgeven
vond ik zo zielig.
En roerei? Of een omelet wat dikker bakken en haar dan zelf een reepje laten eten?
Mijn baby is echt ei fan
Als er sprake is van heftige allergieën in de naaste familie wordt het wel door allergologen aangeraden om eerder te starten met het aanbieden van die allergieën.
Hier ook de structuur een probleem volgens mij. Ik maak nu na tip van hier van iemand banaan-ei pannekoekjes (soms met wat rijstmeel erbij). Dat gaat er met smaak in, lekker zoet natuurlijk haha.
Ohjaa! Ik had die tip toen gelezen, ik dacht dat moet ik doen! En toen weer vergeten natuurlijk.
En @Ohappyday thanks! Normaal termijn dus.
Ook logisch inderdaad met volle groepen.
In dit geval gaat t toevallig om een niet volle dag dus denk dat ik t daarom iets irritanter vind dat ze zich ook niet aan hun eigen regel houden (7 dagen van tevoren). Maar heb gelukkig back up oppas dus komt sowieso goed.
Voor kinderen met eczeem is op basis van wetenschappelijk onderzoek het advies van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde om tussen 4 en 6 maanden te starten met hoog-allergene voeding, om een voedselallergie te voorkomen. âDe groene vrouwâ gebruikt dezelfde studies om een heel ander standpunt in te nemen.
Ik (persoonlijk, als mens, voor mezelf en mijn toekomstige kind waarvan ik nog geen flauw idee heb of het eczeem zal hebben, dit is dus geen professionele mening of advies aan anderen hier of elders) heb meer vertrouwen in de interpretatie van de sectie Kinderallergologie van het NVK van die studies en het advies dat zij daarom geven (en dat dus ook uitgedragen wordt door het consultatiebureau), dan in de interpretatie van âde groene vrouwâ.
Iedereen mag zijn eigen keuze maken met zijn eigen kind, adviezen zijn ook maar adviezen en daar mag je mee doen wat je wil.
@Merel ah oké! Dit artikel is aantal jaar geleden ook al eens hier gedeeld en ben daarom bij de oudste daarom met 6 maanden begonnen met vaste voeding. Nu bij de jongste ook weer met 6 maanden maar wij hebben gelukkig dan ook geen allergieën in de familie.