@Suikerklontje en @Gato
Stukkie later maar bedankt voor de tips! Ik ga de crème opzoeken!
Wij willen in augustus en september gaan roadtrippen door Europa met onze twee kinderen van 10 maanden en 2 jaar. Ik ben opzoek naar kindvriendelijke Airbnb’s, huisjes, hotels en campings. We zitten te denken aan België, Frankrijk, Italië, Slovenië en Kroatië. Heeft iemand tips?
Hoeft niet heel luxe te zijn want daar hebben we geen geld voor. Maar wel schoon en mooie omgeving.
@Roggebrood @Polly bedankt voor de reacties. Dan gaan we toch maar met 4 maanden beginnen met hapjes, ook wel leuk. Bij de mensen die de allergie hebben gaat 't om noten en lichtjes koemelk. Vooral om noten maak ik me lichtjes zorgen.
Mss dat ik tzt nog een berichtje stuur! Ze is nu pas 1 maand dus ik ben er wat vroeg bij haha.
Wij zijn net in een agriturismo in Toscane geweest, Il Poderino.
Prachtig natuurzwembad met ongekend uitzicht, veel speelgoed voor de kinderen (glijbaantje, speelhuisjes met allerlei dingen er in, schommel etc) en 10 minuten van het strand.
Ik ben nu wel benieuwd wat die ene tip was:D baby van ruim 5 maanden hier die overdag vaak enkel aan de borst of in doek of kinderwagen dut en zelfs dan soms gewoon niet. (Al sinds ze een a twee maand is denk ik)
Hoe vaak is die 1+1 gratis-actie bij Kruidvat voor de billendoekjes? En is dat dan altijd maar 1 dag of langer? Volgens mij heb ik die actie laatst net gemist maar het scheelt zoveel geld!
Heeft iemand tips? Onze jongste van bijna 3 mnd wil ineens alleen nog maar liggend op ons bed aan de borst. Ook niet op de bank liggen, haar eis is duidelijk. Maar super onhandig met dagjes uit natuurlijk, dan moet je elke 34u thuis zijn dus… Iemand enig idee waar dit op slaat, en vooral hoe we dit gaan doorbreken?
Rond 4/5 maanden, toen we zijn gestopt met de speen. Van die knuffeldoekjes, ze friemelen graag met iets in de handen en duwen/wrijven dat doekje over hun gezicht. Maar we hebben toen heel lang het knuffeldoekje gegeven en als ze in slaap waren gevallen dan pakten we het doekje weg. Ik vond het toch een beetje eng met zo’n doekje bij hun gezicht.
Nu sinds een tijdje duurt het soms wat langer tot ze in slaap vallen en willen ze dat doekje echt vasthouden, nu pak ik het niet meer weg.
Je hebt ook van die sets waar dan 4 puzzels inzitten met verschillende aantallen, die vind ik ideaal. Bv 2-4-6-8 of 4-8-10-12 ofzo. Dan kun je het uitproberen en de puzzel daaruit aanbieden die passend is. . Met name 4 en 6 stukken lukken bedt vlot, omdat je dan gewoon 2 rijen hebt ipv ook nog middenstukjes. Puzzels met veel contrast en niet te priegelige plaatjes zijn makkelijker. Ik scoor die vaak voor een habbekrats bij de kringloop trouwens
Verder verschilt het denk ik echt per kind, K. is vlot in der fijne motoriek en legde met 2 moeiteloos puzzels van 12-16 stukken, zie dat R. over een paar maanden nog niet doen.
Wij hebben laats van Goki ook een leuke houten puzzel gekocht, met dieren en dan moet je ze leggen op wat ze eten, dat is de enige manier dat de puzzel in elkaar past: Houten Legpuzzel Wie Eet Wat? online kopen | Lobbes Speelgoed
Edit; deze zou wel perfect zijn voor E. Bing 4 in 1 legpuzzel 35 stukjes | wehkamp
+1 voor zo’n set met meerdere puzzels. Wij hebben er een van Nijntje en Paw Patrol.
Moet er wel bij zeggen dat die van mij niet zo vlot met puzzels is. Ze raakt snel gefrustreerd en heeft niet zoveel geduld. Dus als het stukje niet direct past is het gelijk gedaan met de puzzelpret. Mijn neefje van een jaar jonger is veel geduldiger en die legt ook al moeilijkere puzzels.
Mijn kids vonden deze dingen ook leuk
Bekijk Ik Leer Vormen en Kleuren op: Ik Leer Vormen en Kleuren | Games | bol.com
Deze, tellen en tegenstellingen heb ik hier liggen, als ne in de buurt woont mag je ze wel hebben (of iemand anders)
Veluwe!
Oh, wil ik wel hoor!
Best wel vaak! Ik bestel alleen maar tijdens 1+1. Afgelopen woensdag was een ‘slechte’ deal dat 1 voordeelverpakking een paar euro korting had ipv 1+1. Ik durf niet te zeggen hoe vaak precies, maar vaak genoeg dat ik nooit zonder doekjes zit. Sla zelfs wel eens over en bestel de volgende keer weer terwijl die doekjes hier er doorheen vliegen.
Het is meestal een aanbieding die alleen op woensdag geldig is. Hoe vaak durf ik niet te zeggen. Vorige was in week 22.
Hier nu hetzelfde aan de hand, zoon is ook 3 mnd. Bij zittend voeden laat hij vaak los, overstrekt hij zich en wordt hij uiteindelijk boos. Liggend voeden drinkt hij dan veel rustiger. Hoop dat het een fase is….
Een heeeeeeele tijd geleden had ik tips gevraagd over het drijfkussen van doomoo. Uiteindelijk voor deze gegaan, maar dat was helemaal geen succes hahaha. Ze zonk gewoon terwijl ze echt niet te zwaar was. Mocht iemand zeggen: ik wil hem zelf wel een keertje proberen, kan je hem overnemen voor de verzendkosten.
Ohh dankje, ik dacht er dit weekend nog aan om je te taggen hoe het was. Dan ga ik deze niet kopen.
Lees even dit artikel! https://groenevrouw.nl/blog/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding
Het is niet nodig om ivm allergieën al met 4 maanden met hapjes te starten. Ik snap dat advies vanuit cb ook nooit zo want WHO zegt altijd 6 maanden exclusief borstvoeden, dan pas bijvoeding. Snap niet waarom cb daarvan afwijkt.
Voor de mensen met meerdere kindjes; wij hebben sinds vrijdag een newborn. Ik raak in de nacht gestressed omdat ik bang ben dat zijn gehuil z’n grote zus wakker maakt (die overigens normaal gezien grotendeels doorslaapt en nu vaker wakker wordt omdat ze zoveel indrukken opdoet #moeeee). Hoe was dit voor jullie? Is het een fase? Tips?