Ik deed de pindakaas ook wat door de banaan. Maar vind het nogal een heftig maaltje voor zo’n kleine, is allebei zo machtig. Dus een hele eetlepel heb ik nooit gedaan.
Ei gaat er hier niet zo goed in, ik kook het en maal het dan helemaal fijn in de blender, en dan door de groentehap of ook door banaan ofzo, maar het blijven van die kleine fliebertjes die ze niet zo lekker vind. Het is er ook een keer allemaal uitgekomen met echt overgeven vond ik zo zielig.
En roerei? Of een omelet wat dikker bakken en haar dan zelf een reepje laten eten?
Mijn baby is echt ei fan
Als er sprake is van heftige allergieën in de naaste familie wordt het wel door allergologen aangeraden om eerder te starten met het aanbieden van die allergieën.
Hier ook de structuur een probleem volgens mij. Ik maak nu na tip van hier van iemand banaan-ei pannekoekjes (soms met wat rijstmeel erbij). Dat gaat er met smaak in, lekker zoet natuurlijk haha.
Ohjaa! Ik had die tip toen gelezen, ik dacht dat moet ik doen! En toen weer vergeten natuurlijk.
En @Ohappyday thanks! Normaal termijn dus.
Ook logisch inderdaad met volle groepen.
In dit geval gaat t toevallig om een niet volle dag dus denk dat ik t daarom iets irritanter vind dat ze zich ook niet aan hun eigen regel houden (7 dagen van tevoren). Maar heb gelukkig back up oppas dus komt sowieso goed.
Voor kinderen met eczeem is op basis van wetenschappelijk onderzoek het advies van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde om tussen 4 en 6 maanden te starten met hoog-allergene voeding, om een voedselallergie te voorkomen. ‘De groene vrouw’ gebruikt dezelfde studies om een heel ander standpunt in te nemen.
Ik (persoonlijk, als mens, voor mezelf en mijn toekomstige kind waarvan ik nog geen flauw idee heb of het eczeem zal hebben, dit is dus geen professionele mening of advies aan anderen hier of elders) heb meer vertrouwen in de interpretatie van de sectie Kinderallergologie van het NVK van die studies en het advies dat zij daarom geven (en dat dus ook uitgedragen wordt door het consultatiebureau), dan in de interpretatie van ‘de groene vrouw’.
Iedereen mag zijn eigen keuze maken met zijn eigen kind, adviezen zijn ook maar adviezen en daar mag je mee doen wat je wil.
@Merel ah oké! Dit artikel is aantal jaar geleden ook al eens hier gedeeld en ben daarom bij de oudste daarom met 6 maanden begonnen met vaste voeding. Nu bij de jongste ook weer met 6 maanden maar wij hebben gelukkig dan ook geen allergieën in de familie.
Daar kun je ook de pindakaas bij doen!
Wij hebben vandaag een tropisch hapje gemaakt met banaan, mango, kokos en pindakaas. Hij vond het heel erg lekker.
Nu het toch ook over eten gaat, mijn kindje van 1,5 wil gewoon niks proeven qua avondeten… ze heeft een paar dingen die ze wel lust (2 of 3 dingen) en verder wil ze niks proeven, dus bleven we steeds maar dat geven wat ze wel graag eet. Maar ik wil nu toch graag dat ze meer gaat proberen en met ons mee gaat eten maar ze zegt steeds nee en duwt de lepel weg of gaat er mee gooien met een flinke driftbui erbij. Iemand tips hiervoor of hetzelfde meegemaakt? Ik weet gewoon niet meer wat verstandig is om hiermee te doen.
Ik lees vaak de tip om verschillende dingen aan te bieden en dan 1 ding waarvan je zeker weet dat ze het lust een soort “safe food”. En er dan verder geen druk op leggen. Dus aantal dingen van jullie bord en iets wat ze lust erbij. Als ze niet willen eten zeggen wij altijd prima, je hoeft niet te eten maar we willen wel dat je nog even aan tafel blijft. Dit is wat we nu eten, je krijgt nu niks anders. En dan geven we er verder geen aandacht meer aan. Vaak gaan ze dan toch wat proberen, soms meer dan anders. We laten dat dan ook gebeuren, als we dan gaan toejuichen stoppen ze juist. Als ze echt slecht eten maar wel honger hebben krijgen ze wel wat anders, maar pas later, echt los van de maaltijd en niet in plaats van. Wij geven het dan vaak na het douchen/badderen/pyjama aandoen nog voor ze naar bed gaan.
Vindt ze het al interessant om te helpen? Zo gaat er hier vaak ook al een hoop naar binnen. Aan het aanrecht erbij staan en terwijl ik de groente snijd, wordt er een hoop van de snijplank gepikt. Ook rauwe ui haha. De oudste helpt ook mee met snijden, de jongste (ook 1,5) is daar nog iets te lomp voor, maar laat ik dan bv champignons met een botermesje “snijden”.
Ik heb dat artikel toen ook gelezen en daar ook m’n mening betreft starten met 6 maanden op gebaseerd. Maar ga nu de artsen wel volgen en starten met 4 maanden ivm verhoogd risico dus.
Lastig is dat he? Uiteindelijk gaan ze echt wel meer proberen.
Vooral geen druk op leggen en zelf t goede voorbeeld geven
Weet niet of het gepaster is hier of in het marktplaats topic. Was op zoek naar wat leuke schoenen in 23/24/25 om weer wat ‘op voorraad’ te hebben (en omdat de ene 24 als 23 valt enzo) voor mijn dochter. Ik zag leuke laarsjes maat 24. Stond dr Martens bij, ken ze van naam maar nooit gekocht voor mezelf of kind. Stond bieden, geen vanaf prijs. Schoenen zagen er gedragen uit (slijtage waar de neus buigt). Geen andere biedingen. Dus tja ik dacht ik bied €5. Nou van de korte reactie die ik kreeg bleek dat een belediging te zijn ik heb nog even uitgelegd dat het echt een gemeend bod was maar dat we blijkbaar ver van elkaar vandaan zitten en een fijne avond gewenst.
Jeetje ik probeer gewoon leuke 2e hands schoenen te scoren. Beetje milieu bewust 2e hands te shoppen. Maar Vinted/marktplaats valt weer wat tegen, of iedereen is nu op vakantie hier ofzo. En wat ik tegen kom, kan ik schijnbaar niet op waarde schatten maar eerlijk, ze loopt heel wat schoenen af dus max €10 per paar vind ik ook wel mooi. Dan maak ik me ook geen zorgen als het vies wordt.
Jullie nog tips waar je eventueel leuk 2e hands schoenen kan shoppen?
Edit: ik zie ook gewoon dr Martens in andere kleur voor €7,50 te koop dus zo vreemd was mijn bod denk ook niet?
Meteen gemaakt, ze gingen er heeel goed in!
Toevallig was ze vanavond nog aan het helpen met het eten koken maar dan stopt ze wel eens iets in haar mond maar dat komt er dan ook heel snel weer uit, helaas.
Ik twijfelde inderdaad of het slim is om wel iets aan te bieden wat ze wel lust erbij maar dan eet ze echt alleen dat en niks anders dus onze nieuwe tactiek is om even niet meer haar vaste gerechten aan te bieden in de hoop dat ze dan toch iets nieuws gaat proberen. Alleen is dat tot nu toe dus nog niet echt een succes
Dat is wel een goed idee inderdaad! Ze eet hier in de avond ook altijd het slechtste en soms lijkt dat ook door vermoeidheid te komen.
Ik ga eens proberen wat meer in de middag aan te bieden, vaak eet ze dan wat maischips wat er wel in goed in gaat dus misschien iets van groenten ook wel.
Heel herkenbaar! Hier werkt de tactiek van ‘safe food’ ook, maar nog steeds eet ze erg weinig (2 jaar nu) verschillende dingen. Maar daardoor houden we het eetmoment wel min of meer gezellig. Overigens is er de laatste maanden wel één en ander bij gekomen (zoals rauwkost komkommer en tomaatjes, vet blij mee haha) dus het staat niet helemaal stil maar het is nog steeds echt heel beperkt. Ik houd me ook maar voor dat de meeste kinderen als ze wat ouder zijn echt niet meer leven op slechts tien verschillende producten.
Oh en soep werkt hier wel goed! Geen idee natuurlijk wat jouw kindje wel en niet eet maar veel dingen die ons kind niet los lust, eet ze wel in een soep (volledig gepureerd dan wel haha)
Ik had hier laatst om tips gevraagd om laatste flesje af te bouwen met 1 jaar. Nou alle tips en zorgen voor niks want sinds die week wilt hij uit zichzelf al geen avondflesje meer Dacht toeval maar nu slaapt hij al tijdje zonder avondfles.
Dus tip van mij om niet teveel van te voren je al druk te maken hoe iets moet of zal gaan, tot nu toe gaat heel veel ook gewoon vanzelf al
Soep is ook een goed idee!
Ben ook wel blij om te lezen dat mijn kind niet de enige is die dit heeft Ze kan ook echt ineens wel iets nieuws proberen en het de keer erna weer niet eens willen proeven dus ik hoop ook echt dat het wel langzaam aan gaat veranderen als ze wat ouder wordt.